Fiat 127 -79
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat 127 -79
Tulipa taas todettua, että suami on pieni maa. Tämä autohan on on kotoisin kaverin kotipaikasta.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Fiat 127 -79
Seiska pääsi itsenäisyyspäivän kunniaksi vesisateista tallin suojaan. Vähän reipas 500km tuli kesällä ajeltua ja parissa tapahtumassa käytyä. Kaasaria ei saatu oikein tiiviiksi koko kesän aikana ja se pitäs nyt talven aikana käydä läpi ja laittaa kuntoon. Sais muutkin säädöt sitten kohdilleen. Takapyöriä pitäs vähän siirtää eteenpäin, koska pyörät ottaa kaareen kiinni heti kun takana on vähänkin kuormaa. Myös uudet takaiskarit odottaa asennusta, ehkä nekin vähän helpottaa asiaa. Myös muitakin erikoisosia on tullut hommattua odottamaan asennusta, mutta pitää noi pakolliset kohdat laittaa kuntoon eka. Onneksi ei tarvi ennen ajokauden alkua jännittää katsastamista kun on kahden vuoden leima. Jos ens vappuna pääsis jo vappuajeluillekin.
Re: Fiat 127 -79
Alkaa olla pikkuhiljaa sillä mallilla että pääsee piankin seuraavan fiiatin kimppuun.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 -79
Kaasarin kimppuun käytiin eka. Imusarjaa vasten tuleva pinta oikaistiin, millin verran lähti tavaraa. Samalla myös uusi kaasuläpän aksila sovitettiin runkoon. Nyt jo takas kasassa ja sen verran parannusta tuli että nyt jo seos ruuvista kääntämällä voi kuulla että jotain muutosta tapahtuu. Tähän asti vaikutus on ollut hyvin pientä. Joko tuon nyt sitten sais jo ens kesällä säätöihin kunnolla.
- Liitteet
-
- 20201215_155334_small.jpg (180.82 KiB) Katsottu 3128 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Toissa päivänä tuli Fiatti otettua takaisin liikenteeseen. Talven aikana tuli kaasaria tiivistettyä ja takarenkaita on nyt siirreetty 4mm eteenpäin ja taakse laitettu uudet iskarit. Vieläkin tuntuu osuvan kaariin, mutta ei niin pahasti kun viime kesänä. Vähän pitäs vielä säätöä tehdä koneelle ja uudet öljyt vaihtaa koneeseen. Yhtään ei kyllä yllättänyt että jo nyt yhden kesän ja talven jälkeen öljyä vähän jostain nokottaa.
Toivottavasti kesän saa nauttia ajeluista ilman turhaa ruuvaamista. Sitä tarvetta varten tuli pari viikkoa sitten haettua musta 127:ka, mutta kerrotaan siitä sitten myöhemmin lisää kun päästään kunnolla autoa ruuvailemaan.
[attachment=0]20210427_205445.jpg[/attachment]
Toivottavasti kesän saa nauttia ajeluista ilman turhaa ruuvaamista. Sitä tarvetta varten tuli pari viikkoa sitten haettua musta 127:ka, mutta kerrotaan siitä sitten myöhemmin lisää kun päästään kunnolla autoa ruuvailemaan.
[attachment=0]20210427_205445.jpg[/attachment]
- Liitteet
-
- 20210427_205445.jpg (151.5 KiB) Katsottu 2702 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Kannattanee päivittää tk suutin numeroa-kahta isompaan, niin rupee toimimaan paremmin.RHR kirjoitti: ↑04.01.2021 13:19 Kaasarin kimppuun käytiin eka. Imusarjaa vasten tuleva pinta oikaistiin, millin verran lähti tavaraa. Samalla myös uusi kaasuläpän aksila sovitettiin runkoon. Nyt jo takas kasassa ja sen verran parannusta tuli että nyt jo seos ruuvista kääntämällä voi kuulla että jotain muutosta tapahtuu. Tähän asti vaikutus on ollut hyvin pientä. Joko tuon nyt sitten sais jo ens kesällä säätöihin kunnolla.
Myöskin nykimiset ja aivastelut loppuu. Tai ainakin mulla kävi niin.
Re: Fiat 127 -79
Pitääpä kokeilla, Kiitos vinkistä.
Re: Fiat 127 -79
Miten toteutit takapyörien keskittämisen? Mulla on 165/60R14 renkaat ja nekin ottaa rouheesti kaariin kiinni.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Fiat 127 -79
Turhia kursailematta otin tukivarressa olevasta holkista rälläkällä navan etupuolelta 4mm pois ja lisäsin takapuolelle saman verran prikkoja. pari milliä sinne jäi vielä varaa siirtää, eli suosiolla siirtäisin ainakin sen 6mm. Mulla tosin oli tuo pyörä takakaaressa niin kiinni että sinne ei takapuolelle meinannut sormi mahtua väliin. Nyt mahtuu puolitoista sormea.
Re: Fiat 127 -79
Pitää tutkia Mikon kanssa miten ruosteessa takatukivarsien pultit ovat. Mun autoon on vaihdettu aikanaan takakaaret ja ne ei välttämättä ole ihan linjassa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Fiat 127 -79
Joo, tätä on ilmeisesti kans harrastettu kaarien vaihdon yhteydessä että niitä on siirretty paremmin pyöriin istuvaksi. Olis kiva tietää mikä Luigin kantava ajatus on ollut kun tuo linjaus on suunniteltu. Varmaan jossain vaiheessa siirrän vielä 2-4mm pyöriä eteenpäin.
Re: Fiat 127 -79
Kyrönjoki tulvii ....
[attachment=0]tulva.jpg[/attachment]
... eikun seiskan tiivisteet vähän falskaa sateella kun on ulkosäilytyksessä. Haastavin paikka tuntuu olevan saada tiiviiksi ovista veivi-ikkunoiden alareunaa. Onko tätä lasia vasten tulevaa listaa saatavilla mistään tai oletko jostain muista autoista onnistuneesti soveltaneet omaan seiskaanne? Mitä selailin niin Panda tais olla lähin mihin kyseistä listaa oli saatavilla.
[attachment=0]tulva.jpg[/attachment]
... eikun seiskan tiivisteet vähän falskaa sateella kun on ulkosäilytyksessä. Haastavin paikka tuntuu olevan saada tiiviiksi ovista veivi-ikkunoiden alareunaa. Onko tätä lasia vasten tulevaa listaa saatavilla mistään tai oletko jostain muista autoista onnistuneesti soveltaneet omaan seiskaanne? Mitä selailin niin Panda tais olla lähin mihin kyseistä listaa oli saatavilla.
- Liitteet
-
- tulva.jpg (112.55 KiB) Katsottu 2378 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Ei veivi-ikkunat ikinä ole tiiviitä, vaan osa vedestä valuu oven vedenpoistorei'istä ulos. Jos ovipanelin alle oleva muovikalvo on huonosti paikallaan, saattaa se päästä johtamaan ikkunaa pitkin valuvat vedet sisälle.
Seiskan tiivisteitä en tunne, mutta tuolta ainakin voi katsoa, onko jotain sopivaa:
https://www.korjakumi.fi/tuote-osasto/t ... hat/page/4
Esim. Flaviaan löytyi tasan alkuperäismalliset liukulasitiivisteet.
Seiskan tiivisteitä en tunne, mutta tuolta ainakin voi katsoa, onko jotain sopivaa:
https://www.korjakumi.fi/tuote-osasto/t ... hat/page/4
Esim. Flaviaan löytyi tasan alkuperäismalliset liukulasitiivisteet.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.