Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Hiukan aiheen vierestä, kuulin tänään että enää ei muutoskatsastuksessa hyväksytä käyttövoimamuutoksia kuin vähähiilisiin vaihtoehtoihin.

eli bensa->diesel ja ilmeisesti diesel->bensa vaatii Traficomilta poikkeusluvan. Etanolikäyttö mahdollistanee jälkimmäisen muutoksen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mikähän tämä homma nyt sitten on? On haluttu estää akkuvikaisten patteriautojen korjaaminen dinolla käyväksi?

No, bensalle vaihtaessa pitää huolen, että viinakin kelpaa (myös autolle), ja dieseliin bio-öljy. Jälkimmäisessähän on kait edelleen sentään voimassa se, että jos jäät kiinni omilla 100% uusiutuvilla munkkirasvoilla ajamisesta, napsahtaa useampien tonnien veroseuraamukset. Rajansa ilmastotoimillakin. :lol:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tapi0 kirjoitti: 18.05.2021 14:09 Paljonko on 1.4 Racingin omapaino sitten?
Tuolla n. 87 kW teholla sen paino saisi olla vain n. 870 kg, jotta se menisi tuohon parempaan max. 10 kilogrammaa/kW -kategoriaan, jolloin max. teho saisi ollakki jo 174 kW (n. 230 hv).
Ihan niin kevyt se ei ole . 925 kg
Mutta jos tuohon reicingiin laittaisi vaikka 2L wincamin turbolla , niin kyllä se paino alkaa lähennellä 1000kg.
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Tuota...tolla n. 87 kW vakioteholla auton paino saa olla n. 870-1300 kg, että se on tuossa 15 kg/kW -kategoriassa, jolloin tehoa saa nostaa niin, että suhde on enää 7 kg/kW?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tapi0 kirjoitti: 12.06.2021 11:00 Tuota...tolla n. 87 kW vakioteholla auton paino saa olla n. 870-1300 kg, että se on tuossa 15 kg/kW -kategoriassa, jolloin tehoa saa nostaa niin, että suhde on enää 7 kg/kW?
Kyllä eli 1000 kg / 7 x 1.36 = 194 hv.
927 kg / 7 x 1.36 = 180 hv

Edit: Laskutoimituksen kirjoitusvirhe korjattu. --tapi0
Vastaa Viestiin