Noniinno. Kun ne on irti, niin on helppo ehostaa. Ja jos koko muu konehuone loistaa ja kiiltää, niin on sieltä vähän ankee kulahtaneita muoveja kattella - ja sitten ne onkin kertaluokkaa penseempiä hinkata, kun ovat paikoillaan ja kiinni. Jos minulta kysytään, niin varsin kannattavaa käyttää ilta tai pari tuohon höyrähtelyyn tälläisessä projektissa.
Fiat 132 GLS
Re: Fiat 132 GLS
Komeeta jälkee ja kivaa luettavaa
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 704
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Fiat 132 GLS
On todella mukavaa ja hienoa, että jaksat ja viitit paneutua näihin tuolla tavalla. Hattua nostan.
Re: Fiat 132 GLS
Komeaa jälkeä, kuin uutta katselisi. Isoo peukku.
Jos pilkkua haluaa viilata niin tulpanjohtoja vähän harittaisin kauemmaksi toisistaan niin ei tuu ristisytytyksen riskiä.
Vaan näissä on johdot sen verran lyhyet että ehkä sellaista riskiä ei ole pahemmin olemassa.
Jos pilkkua haluaa viilata niin tulpanjohtoja vähän harittaisin kauemmaksi toisistaan niin ei tuu ristisytytyksen riskiä.
Vaan näissä on johdot sen verran lyhyet että ehkä sellaista riskiä ei ole pahemmin olemassa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat 132 GLS
Pari viikkoa sitten sain konehuonetta taasen hiukan eteenpäin. Mänttä-Vilppula seudun huvitoimikunta sattui kulkemaan urheilufiatin osienhakumatkallaan tallini ohitse ja pikaisella visiitillään kielsivät aikeeni ruveta maalaamaan jäähdytintä ja hieman ruosteista flektin koteloa uusiksi. Siispä jollain öljyrätillä ja vahalla käsitellen osia vaan kylmästi paikalleen.
Uuden paisuntasäiliön löysin aikoinaan muistaakseni saksasta ja siinäpä meinasi stressiä pukata kuinka välttää mustat sormenjäljet moisessa kuivassa kapineessa ja varsinkin siinä korkissa. Ja siitäpä perinteistä kumi / muovitökottiä pintaan jolla hiukan liukas / rasvainen pinta päälle ja taas kestää hypistellä. Pissapojan pussiin myös huolellinen pesu, rasvan poisto ja tökötit pintaan.
Jäähdyttäjän ylävesiletkun lähdöstä etsin hetken mystistä vuotoa mutta nyt taisikin löytyä syyllinen ihan korkista. Uuden korkin ostin ihan varulta 2020 alussa Torinon näyttelystä / rompetorilta kun huomasin tutulta näyttävän mallin jollain myyjällä.
Uuden paisuntasäiliön löysin aikoinaan muistaakseni saksasta ja siinäpä meinasi stressiä pukata kuinka välttää mustat sormenjäljet moisessa kuivassa kapineessa ja varsinkin siinä korkissa. Ja siitäpä perinteistä kumi / muovitökottiä pintaan jolla hiukan liukas / rasvainen pinta päälle ja taas kestää hypistellä. Pissapojan pussiin myös huolellinen pesu, rasvan poisto ja tökötit pintaan.
Jäähdyttäjän ylävesiletkun lähdöstä etsin hetken mystistä vuotoa mutta nyt taisikin löytyä syyllinen ihan korkista. Uuden korkin ostin ihan varulta 2020 alussa Torinon näyttelystä / rompetorilta kun huomasin tutulta näyttävän mallin jollain myyjällä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat 132 GLS
Hienoa jälkeä Vode!
Re: Fiat 132 GLS
sillä sun tallissa oli pakokaasua kun oli aamulla pää kipee.
Re: Fiat 132 GLS
Projektin kanssa oli liki viiden viikon tauko, kun tuli tehtyä osavaraston muuttoa uusiin tiloihin. Nyt tapaninpäivän jälkeen olen päässyt useampanakin päivänä suoraan sanottuna tuskailemaan tallille 132:n parissa. Lämppärin osia tuli ennen joulua hinkattua melko karkeastakin ruosteesta puhtaaksi ja muutenkin hiplattua vähän liiankin kauan mokomia osia mutta sain lopulta kuitenkin kaikki paikalleen autoon. Eli lämppäri mukamas ok!
Sitten oli vuorossa jarrujen tekoa takapäähän. Joskus vuosia aiemmin kunnostetut osat tuli asennettua taka-akselille.
Ensimmäinen katastrofi melkein päivän päätteeksi kun kaadoin jarrunesteet UUTEEN tarvikesäiliöön joka tietysti vuotaa nesteet suoraan sisälokasuojalle. Meikäläisen "helppo" konehuoneen spraymaalaus eipä moista myrkkyä kestänytkään vaikka piti olla ihan merkkituotetta. Kauheat jäljet sisälokasuojassa ja uusiksi menee maalaus jossain kohdin. Noh kiireestä ja hätiköinnistä aina oppii...
Tämä vastoinkäyminen ja tunnelman latistuminen sattui uuden vuoden aattona jolloin oli vielä kova innostus ja odotukset että saadaan savut koneesta. No pikku siivous session jälkeen ajattelin että laitetaan nyt vielä nesteet koneeseen ja kokeillaan kuitenkin niitä ensisavuja. Ensin piti hieman askarrella sähköjen kanssa ja asentaa uusi virtalukko vanhan jumiutuneen tilalle. Nesteethän tietysti valuu ihan norona lattialle lämppärinkennosta jonka olen ilmeisesti jossain vaiheessa murjonut rikki tai sitten ei tykännyt ultraäänipesusta. No joka tapauksessa savuthan sitten lopulta saatiin puolisen tuntia ennen vuoden vaihdetta.
https://vode131.kuvat.fi/kuvat/132%20GL ... 230615.mp4
Sitten eilen vanhat jarrunestesäiliöt paikalleen jotka tietysti orkkislaatuisina toimii mutta neste ei sitten millään lähdekään kohti takajarruja. Harmitus luonnollisesti tässä vaiheessa suuri, kun mikään ei tunnu onnistuvan. Lämppäri tuli kuitenkin purettua irti ja palasteltua tutkimuksia varten.
Tänään kävin hakemassa kaverilta lainaan imupumpun jolla nesteet lopulta lähtivät kohti takapäätä. No eiköhän sitten toisesta takasatulasta korkkaa ilmausnipan kierre kun jarrut alkavat olla ns. valmiit. Armottoman ketutuksen jälkeen hetki mietitään, että lähdetäänkö ebaystä etsimään suosiolla uutta satulaa mutta poiketaan kuitenkin vintille tarkastamaan varastoja. Sieltäpä löytyikin vastaava satula josta pienellä kunnostuksella sai herkästi toimivan ja vuotavasta anastettiin tietysti uudet tiivisteet tähän.
No jarrut tuli viimein jotenkin valmiiksi vaikka hieman pehmeä poljin jäikin ja vielä kyti pieni kipinä josko saisi edes pienet koeajot suoritettua. Illan päätteeksi penkki parilla pultilla paikalleen, ohjausakseli paikalleen ja kannesta suora nestekierto vesipumpulle. Muutama motivaatiokierros tallin pihalla saatiinkin ajetuksi ilman valoja naapureiden harmiksi.
Eli edes vähän etenee vaikka kaikki meneekin päin per.....
Lukkoperä toimii...
Sitten oli vuorossa jarrujen tekoa takapäähän. Joskus vuosia aiemmin kunnostetut osat tuli asennettua taka-akselille.
Ensimmäinen katastrofi melkein päivän päätteeksi kun kaadoin jarrunesteet UUTEEN tarvikesäiliöön joka tietysti vuotaa nesteet suoraan sisälokasuojalle. Meikäläisen "helppo" konehuoneen spraymaalaus eipä moista myrkkyä kestänytkään vaikka piti olla ihan merkkituotetta. Kauheat jäljet sisälokasuojassa ja uusiksi menee maalaus jossain kohdin. Noh kiireestä ja hätiköinnistä aina oppii...
Tämä vastoinkäyminen ja tunnelman latistuminen sattui uuden vuoden aattona jolloin oli vielä kova innostus ja odotukset että saadaan savut koneesta. No pikku siivous session jälkeen ajattelin että laitetaan nyt vielä nesteet koneeseen ja kokeillaan kuitenkin niitä ensisavuja. Ensin piti hieman askarrella sähköjen kanssa ja asentaa uusi virtalukko vanhan jumiutuneen tilalle. Nesteethän tietysti valuu ihan norona lattialle lämppärinkennosta jonka olen ilmeisesti jossain vaiheessa murjonut rikki tai sitten ei tykännyt ultraäänipesusta. No joka tapauksessa savuthan sitten lopulta saatiin puolisen tuntia ennen vuoden vaihdetta.
https://vode131.kuvat.fi/kuvat/132%20GL ... 230615.mp4
Sitten eilen vanhat jarrunestesäiliöt paikalleen jotka tietysti orkkislaatuisina toimii mutta neste ei sitten millään lähdekään kohti takajarruja. Harmitus luonnollisesti tässä vaiheessa suuri, kun mikään ei tunnu onnistuvan. Lämppäri tuli kuitenkin purettua irti ja palasteltua tutkimuksia varten.
Tänään kävin hakemassa kaverilta lainaan imupumpun jolla nesteet lopulta lähtivät kohti takapäätä. No eiköhän sitten toisesta takasatulasta korkkaa ilmausnipan kierre kun jarrut alkavat olla ns. valmiit. Armottoman ketutuksen jälkeen hetki mietitään, että lähdetäänkö ebaystä etsimään suosiolla uutta satulaa mutta poiketaan kuitenkin vintille tarkastamaan varastoja. Sieltäpä löytyikin vastaava satula josta pienellä kunnostuksella sai herkästi toimivan ja vuotavasta anastettiin tietysti uudet tiivisteet tähän.
No jarrut tuli viimein jotenkin valmiiksi vaikka hieman pehmeä poljin jäikin ja vielä kyti pieni kipinä josko saisi edes pienet koeajot suoritettua. Illan päätteeksi penkki parilla pultilla paikalleen, ohjausakseli paikalleen ja kannesta suora nestekierto vesipumpulle. Muutama motivaatiokierros tallin pihalla saatiinkin ajetuksi ilman valoja naapureiden harmiksi.
Eli edes vähän etenee vaikka kaikki meneekin päin per.....
Lukkoperä toimii...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat 132 GLS
Noh, tsemppiä vastoinkäymisistä huolimatta!
ps. ilmausnipan kierre taitaa olla vakio M8, eli helpohko korjata helicoililla tms....
ps. ilmausnipan kierre taitaa olla vakio M8, eli helpohko korjata helicoililla tms....
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 132 GLS
Tuota nipan kierrettä oli jo joskus korjattu ja en nyt tarkastanut mikä kierre siinä on. Muistelen että on alkujaan pienempi kuin 8mm. Eiköhän tuon satulan saa jotenkin pelastettua.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat 132 GLS
Hienoa työtä!
Re: Fiat 132 GLS
Laita Vode lisää näitä kuvia, parempaa kun porno....
Re: Fiat 132 GLS
Päivitykset unohtuneet tyystin täältä foorumilta. Pienet hitsaukset tunkin nostokorvan kohdalle ja etuhelmaan tuli suoritettua maalauksineen tuossa aiemmin keväällä ja sisustakin saatu lähes täysin kasattua. Hainkin perjantaina siirtokilvet viikonlopun ajaksi ja tuli testailtua / säädettyä autoa reilut 200km. Monenlaista pikku säätöä ja puutetta on vielä laitteessa mutta auto kannustaa sellaiseen kevyesti "sporttiseen" ajotyyliin moottorin luonteen osalta. En tainnut vielä aiemmin täällä foorumilla mainostaa mutta moottoria on hiukan piristetty remontin yhteydessä ja vielä on kaasuttimen säädöt vähän hakusessa.
Muutaman tunnin työllä tämä lienee jo lähes katsastuskuntoinen kampe mutta katsotaan koska kerkeää taas syventyä. Pakoputki vuotaa vähän ärsyttävästi ja mittaristo on irti ym pientä jumppaa mutta ehkä viikon päästä jo taas valmiimpi.
Kyllä tästä saatiin vkl. aikana taas vähän virtaa jatkaa projekteja.
Muutaman tunnin työllä tämä lienee jo lähes katsastuskuntoinen kampe mutta katsotaan koska kerkeää taas syventyä. Pakoputki vuotaa vähän ärsyttävästi ja mittaristo on irti ym pientä jumppaa mutta ehkä viikon päästä jo taas valmiimpi.
Kyllä tästä saatiin vkl. aikana taas vähän virtaa jatkaa projekteja.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat 132 GLS
Mä olen aina pitänyt 132:sta raskaan ja lähes ruman näköisenä papparaismallina. Raikas väri vai mikä mahtaa tehdä, että tuossa pesukuvassa näyttää suorastaan sirolta ja kauniilta. Ja erittäin tasapainoiselta.
Re: Fiat 132 GLS
Kaikki 70-luvun kylkilinjat on siroja verrattuna näihin 2000 luvun vastaaviin. Näitä möhkökylkisiä Milleniaaleja kun tuijottelemme 24/7/365 parkkipaikoilla niin hyvä aivopesu on päässä tapahtunut ihan huomaamatta ja 132:sta saatu sporttimalli!
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156