Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Noh nyt kun otin oikeen silmän käteen ja katselin niin sulakehan sieltä oli palanut ja oikeen huolella. En tiä miten mahdollista mutta sulakkeesta ei ollut jäljellä kuin metalli-osat ja sulakerasian pohjakin oli siltä kohdalta hieman sulanut. Uudella sulakkeella heräs henkiin mut täytyy tietty selvittää mikä tuon on polttanut. Ainakin yksi niistä säätömoottoreista piti huomattavaa meteliä eli tsekaan sen sitten ekana. Paneelissa ei siis vikaa, tosin tuo romikselta saatu ei ollut täysin ehjä vaan ne näytöt oli mössöä. Täytyy siitä koittaa saada rahoja takas
Vihdoin myös talvirenkaat alle
Vihdoin myös talvirenkaat alle
- Liitteet
-
- Gralea alla
- dedra2016x800.jpg (106.48 KiB) Katsottu 13486 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Nähdäänhän tämä LCF:n Lumpparissa?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
No meininki olis tulla, eiköhän se tästä kun työtkin jatkuu vielä kuulemma ettei ihan heti joudu lomille. Vaikka kitkat nyt tulikin alle..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Kun tuossa nyt edelleen on se vika että ruiskun vikavalo syttyy kun kierrokset ylittää 4000 niin huomasimpa että on eri sytyspuola katitottamassa ja katillisessa integralessa. Mikähän ero siinä on, tuo sytkämoduli siinä yhteydessä taitaa kuitenkin olla sama. Ja ainakin bielstein.com tarjoaa taas 8v kat ja 16v non-kat samaa puolaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tuo Bielsteinin 8V Kat/16V non-cat puola on malleissa joissa on vielä virranjakaja.
16V Cat-puola on uudempiin Evoihin joissa ei ole enää virranjakajaa,vaan puolia on 2kpl.
Ja kuten kuvastakin näkyy niin puolassa on 2kpl lähtöjä joista johto menee suoraa tulpalle.
Normi 8V Integralen ja 16V Integralen puolan suuri ero taitaa olla liittimet.
8V:ssä 4kpl laattaliittimiä, 16V:ssä yksi lukittava pistoke jossa neljä pinniä.
16V Cat-puola on uudempiin Evoihin joissa ei ole enää virranjakajaa,vaan puolia on 2kpl.
Ja kuten kuvastakin näkyy niin puolassa on 2kpl lähtöjä joista johto menee suoraa tulpalle.
Normi 8V Integralen ja 16V Integralen puolan suuri ero taitaa olla liittimet.
8V:ssä 4kpl laattaliittimiä, 16V:ssä yksi lukittava pistoke jossa neljä pinniä.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Kumma vaan kun katittomalle 8v:lle oli oma sitten vielä.
Tuo puhalluksen suuntauksen säätömoottorihan siellä jumi. Annoin suoraan akulta vähän potkua niin alkoi toimimaan ihan ok, mutta saakos noita uusia jostain vielä? Samalla tuli käytyä korjausmanuaalin autodiagnosis läpi säätöpaneelilla, kaikki näyttäs toimivan ihan oikein.
Tuo puhalluksen suuntauksen säätömoottorihan siellä jumi. Annoin suoraan akulta vähän potkua niin alkoi toimimaan ihan ok, mutta saakos noita uusia jostain vielä? Samalla tuli käytyä korjausmanuaalin autodiagnosis läpi säätöpaneelilla, kaikki näyttäs toimivan ihan oikein.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Niin tämähän on Kat: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... -integrale" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tämä katiton: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... egrale-788" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ero on liittimissä, kuten yllä kirjoitin.
Ja tämä katiton: http://www.bielstein.com/lancia/delta/e ... egrale-788" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli ero on liittimissä, kuten yllä kirjoitin.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Aaivan, ei tullut taas luettua ihan huolella
Onneksi on edes suht-lämmin talli käytettävissä, vähän oli purkuhommia että pääs tonne säätöihin käsiks..
Onneksi on edes suht-lämmin talli käytettävissä, vähän oli purkuhommia että pääs tonne säätöihin käsiks..
- Liitteet
-
- Purkuhommia
- DSC_0052.JPG (124.9 KiB) Katsottu 13165 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Ehhehee tänään otettu Dedra ajoon! Onhan toi ihan sairas vehje tuolla liukkailla ei jumalauti
Mut paaljon vielä tehtävää että lumppariralli kunnossa on, kunhan tulee tili niin tilaillaan vähän osasia.
Taidan käydä tänään vielä pyrähtämässä kylillä
Mut paaljon vielä tehtävää että lumppariralli kunnossa on, kunhan tulee tili niin tilaillaan vähän osasia.
Taidan käydä tänään vielä pyrähtämässä kylillä
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tänään purettu jäkopää ja tutkiskeltu että mitä kaikkea pitää uusia. Hihnojen lisäksi ainakin tasapainoakselien kiristinlaakeri. Tuosta jakohihnan kiristimestä vähän pohdiskelen tarviiko se uusia, pyörii ilman mitään nypytystä tai ääntä mutta sillain nahkeesti. Että menisköhän se vielä vai onko parempi vaan uusia..? On niin suolasen hintanen kun 70-80€ pylpyrästä Ellei joltakulta sattus löytymään harrastajaystävällisempään hintaan 8v koneen kiristintä?
Venakopan tiivisteistä sen verran että ilmeisesti niissäkin on merkittävä ero tavallisen ja kat-mallin välillä. Tavallisen malliset tuli jopa auton mukana mut ei ne vissiin tonne sitten käy.
Ja kuveja:
Venakopan tiivisteistä sen verran että ilmeisesti niissäkin on merkittävä ero tavallisen ja kat-mallin välillä. Tavallisen malliset tuli jopa auton mukana mut ei ne vissiin tonne sitten käy.
Ja kuveja:
- Liitteet
-
- ylapaa.jpg (117.93 KiB) Katsottu 13005 kertaa
-
- alapaa.jpg (113.53 KiB) Katsottu 13005 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Remmihän se yleensä antautuu ennen kuin kiristin, mutta kyllä melkein silti uusisin samalla kun kerta auki on. Ei se kallis paketti ole jos saa jakopää setin alle 90 €:n. (Motonet hintoja).
Meinaatko laittaa tasapainoremmin, vai miksi sen kiristinlaakeria kaipaat?
Vai tarkoitatko tuota tukilaakeria mikä on tasapainoakselin päässä ja ottaa kiinni jakohihnan selkään?
Kyllä ne venttiilikopan tiivisteet ihan saman malliset on. Oli katti tai ei. Ainoa ero on tuo kopan korkeus.Tiivistepinta on silti identtinen.
Meinaatko laittaa tasapainoremmin, vai miksi sen kiristinlaakeria kaipaat?
Vai tarkoitatko tuota tukilaakeria mikä on tasapainoakselin päässä ja ottaa kiinni jakohihnan selkään?
Kyllä ne venttiilikopan tiivisteet ihan saman malliset on. Oli katti tai ei. Ainoa ero on tuo kopan korkeus.Tiivistepinta on silti identtinen.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tukilaakeri on ihan hyvässä kunnossa. Meinasin laittaa tasapainoremmin kun se olis jo valmiina, ja tuleehan niistä kiva ääni. Aikanaan Themasta kyllä jätin sen pois..
No hyvä ei sitten muuta kun tiivisteitä vaihtelee niin saa öljyvuotoakin kuriin.
No hyvä ei sitten muuta kun tiivisteitä vaihtelee niin saa öljyvuotoakin kuriin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Kyllä minä vaihtaisin ihan kaiken jakopäähän liittyvän kun se on auki. Tietääpähän sitten että on uutta osaa eikä tarvi pelätä.
Monesti nimittäin se uusi hihna alkaa vanhaa kiristintä kuluttamaan ja se kiristin sanoo "tattis ja moro".
Monesti nimittäin se uusi hihna alkaa vanhaa kiristintä kuluttamaan ja se kiristin sanoo "tattis ja moro".
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Taitaa joutua tekemään budjettiratkasun jälleen ja jättämään tasapainoakselit ilman hihnaa. No ompahan yks murhe vähemmän, vasen vetonivel tarvis kans uusia ennen lumpparia ja vielä kun sais kelvolliset etuiskarit jostain.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tuli hihna ja kiristäjä vaihdeltua ja samalla vähän entistin muoviosia Pelen ohjeiden mukaan. Eli kuumailmapuhallinta ja mattamustaa maalia. Vähän putsailtiin alapäätä muutenkin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.