FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Nuo on juur aellaiset, joissa on muovi vaijerin päällä ja nylonputki jonka sisällä ne liikkuu.
Eli silikonirasvaa päihin ja paikoilleen. Taidan laittaa jonkun kumilerpan renkaan kohdalle suojaksi, kohtaan josta kivet on vanhat hakanneet puhki.
Eli silikonirasvaa päihin ja paikoilleen. Taidan laittaa jonkun kumilerpan renkaan kohdalle suojaksi, kohtaan josta kivet on vanhat hakanneet puhki.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Linea 1.3 multijetti.
Pakkasella - 25 yli alkaa herjaamaan moottorin vikavaloa ja tänään tehot kadotti samalla. Ilman keulamaskia moottorin lämmöt tipahtaa alas, mutta nyt maskin kanssa ei tuota tehnyt.
Onkohan ideoita mistä ettiä vikaa tai mitä korjausta kaipaa?
Pakkasella - 25 yli alkaa herjaamaan moottorin vikavaloa ja tänään tehot kadotti samalla. Ilman keulamaskia moottorin lämmöt tipahtaa alas, mutta nyt maskin kanssa ei tuota tehnyt.
Onkohan ideoita mistä ettiä vikaa tai mitä korjausta kaipaa?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Tuliko tehot takas,ku auto on jonkun aikaa parkissa?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Auto on voinut mennä vikatilaan (limp mode), koska huohotusjärjestelmän letku jäätyi. Ehdottomasti noin avoimeen keulaan pitää laittaa maskisuoja pakkasilla. Koskee ihan kaikkia autoja. Tietysti kannattaa aina esilämmittää, kun mahdollista.
Usein dieselit käyvät kylmempänä ja eivät ilman maskisuojaa talvella saavuta käyntilämpötilaa. Maskisuoja taisi kuitenkin korjata vian?
Usein dieselit käyvät kylmempänä ja eivät ilman maskisuojaa talvella saavuta käyntilämpötilaa. Maskisuoja taisi kuitenkin korjata vian?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Onkohan huohotusjärjestelmän letku missä?mauricio kirjoitti: ↑28.12.2021 22:50 Auto on voinut mennä vikatilaan (limp mode), koska huohotusjärjestelmän letku jäätyi. Ehdottomasti noin avoimeen keulaan pitää laittaa maskisuoja pakkasilla. Koskee ihan kaikkia autoja. Tietysti kannattaa aina esilämmittää, kun mahdollista.
Usein dieselit käyvät kylmempänä ja eivät ilman maskisuojaa talvella saavuta käyntilämpötilaa. Maskisuoja taisi kuitenkin korjata vian?
Maski tosiaan paikalla ja nesteiden lämpö pysyi normaalissa, mutta samaan vikatilaan meni kuin ennenkin.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Voisiko polttoaineen suodattimessa oleva vesi aiheuttaa tätä?
Muistelisin,et herjaa silloin kun siellä on tarpeeks vettä.
Muistelisin,et herjaa silloin kun siellä on tarpeeks vettä.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Eikö kaikissa multijeteissä ole vettä suodattimessa ilmoitusta. Laita jäänestoa tankkiin. Itellä 2 kpl 2dl pulloa joista kaadan puolet takatessa. Toisessa 2t öljyä ja toisessa jäänestoa.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Muutama VAGilainen ja pari Volvoa on tullut kovemmilla pakkasilla työnalle, joista on välijäähdytin ollut jäässä.
Oire kaikissa sama, eli moottorilta paljon pyydettäessä vikatilaan.
Oire kaikissa sama, eli moottorilta paljon pyydettäessä vikatilaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
En ole koskenut 1.3:een mutta Googlen mukaan siellä on tämänkaltainen öljynerotin, josta lähtevät letkut kannattaa tutkia.
https://www.99rpm.com/fiat/oil-separato ... linea.html
https://www.99rpm.com/fiat/oil-separato ... linea.html
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Mitä se muuten hädäkseen kertoo? Jos auto polttaa vikavaloa niin silloinhan se tietää että sillä on ongelma, joten vikakoodi voi vinkata oikeaan suuntaan.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
gp 1.3 multijet meni limpmodeen pakkasilla ja tehot hävis. Vikakoodi näytti turbobooster tms. suuntiin, mutta lopulta se tais korjaantua puhdistamalla egr, map ja maf.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Onko stilo multiwagon 07 mallissa jossain repsikan jalkatilassa tms paikassa sisälämppärin kaapelille valmista reikää?
Vois viralliaemman asennuksen tehdä terminille kun ei tuo ilman sitä lämpiä oikeen hyvin jos yli 2c pakkasta.
Vois viralliaemman asennuksen tehdä terminille kun ei tuo ilman sitä lämpiä oikeen hyvin jos yli 2c pakkasta.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
En tiedä miten Dieselissä on tilaa, mutta ainakin 1.4:ssa moinen läpivienti näkyy konehuoneesta, kun katsoo jakopään kohdilta tulipeltiä ja painaa pään ihan alas. Isohko musta pyöreä läpivientikumi.
Tuommoinen:
Näkyy siis tuolla ihan perällä. Tuosta menee minulla panssarikaapeli sisälle.
Tuommoinen:
Näkyy siis tuolla ihan perällä. Tuosta menee minulla panssarikaapeli sisälle.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Ai että on hyvässä paikkaa. Mullon lohkis koneen keulassa jakopääs joten johtoo saa varata hyttiin reilusti. Haarotin multa löytyy ja loput ostan kirppikseltä kun vaan saan aikaseks.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Mikähän mahtas Fire 1.4:ssä (Linea) olla järkevä sytytysennakko? Skanneri näyttää kylmällä koneella "spark adv" -53-56 astetta, eli negatiivinen (eli siis aikaistaa?) ja vaihtelee kolme astetta. Sitten kun alkaa laskea tyhjäkäynti 1000 - kohdalle, se on -49 astetta jne. Liekö tuossa mitään tolkkua?
Eräs somemekaanikko sanoo, että tuon arvon vaihtelusta näkee voiko epäillä kulunutta jakopäähihnaa tai ketjua. Sen pitäisi pysyä melko vakaana tyhjäkäynnillä. Oispa hieno, jos tuosta arvosta pystys tuommosia päättelemään.
Eräs somemekaanikko sanoo, että tuon arvon vaihtelusta näkee voiko epäillä kulunutta jakopäähihnaa tai ketjua. Sen pitäisi pysyä melko vakaana tyhjäkäynnillä. Oispa hieno, jos tuosta arvosta pystys tuommosia päättelemään.