Kyllä niistä Ritmon vakiopuristuksillakin on hyötyä, mutta riippuu toki nokkien kireydestä että miten paljon optimi puristuksia olisi. Täällä on toki hyviä viritystopiceja TC:hen, ja toki Croftin kirjat on hyvää iltalukemista.Eksu79 kirjoitti: ↑23.08.2023 19:58 Ritmon mukana tuli toinen 130TC-moottori, joka on kuuleman mukaan remontoitu ja jotkut kireät nokat säädettävillä hihnapyörillä siinä on.
Rakentaja ei enää muistanut nokkien valmistajaa tai specsejä, joten täytyy perehtyä aiheeseen. Puristuksia pitäisi varmasti kasvattaa, jotta nokista saadaan hyöty irti?
TC - virittäminen on varmaankin koluttu aihe, mutta onko teillä antaa vinkkejä hyvästä sivustosta/Juutuub-kanavasta/keskusteluketjusta, jossa aihetta käsitellään?
FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Ducatossa DPF-ongelmia, ja kaikki mahdollinen tehty? Vaihda sivupeili!
https://www.youtube.com/watch?v=EQq8t6jnvWE
Tuossa mainittu anturi lienee muutaman sentin hintainen NTC- tai PTC-vastus, jonka vaihtaa kolvin kanssa, joten ei välttämättä ole ihan pakko rikkoa lasten säästöpossua.
https://www.youtube.com/watch?v=EQq8t6jnvWE
Tuossa mainittu anturi lienee muutaman sentin hintainen NTC- tai PTC-vastus, jonka vaihtaa kolvin kanssa, joten ei välttämättä ole ihan pakko rikkoa lasten säästöpossua.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Kenelläkään keski-suomen alueella tai lähimailla Fiatin 16V FIREen lukitustyökaluja lainata?
Minulla on itse tehtynä nokan lukitustyökalut, mutta ne mäntien tason katsomiseen tarvitut tapit puuttuu, kuten myös vääntörauta hihnapyörille.
Minulla on itse tehtynä nokan lukitustyökalut, mutta ne mäntien tason katsomiseen tarvitut tapit puuttuu, kuten myös vääntörauta hihnapyörille.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Teknistä kysymystä, jos näitä kukaan koskaan lukee.
Fiat Albea eli Fiat Siena, eli Fiat Palio. Mikä vaihteisto noissa on? Eperin mukaan ihan omansa, viis pykälää ja 1.4 8V fire.
Onko Fiatin tapaan kytkinkopan jako kuitenkin sama kuin öbaut kaikissa puntoissa ym ja eroavaisuudet tyyliin välityksissä? Meneekö ristiin vaihtamalla vetarin maljat jne...?
Fiat Albea eli Fiat Siena, eli Fiat Palio. Mikä vaihteisto noissa on? Eperin mukaan ihan omansa, viis pykälää ja 1.4 8V fire.
Onko Fiatin tapaan kytkinkopan jako kuitenkin sama kuin öbaut kaikissa puntoissa ym ja eroavaisuudet tyyliin välityksissä? Meneekö ristiin vaihtamalla vetarin maljat jne...?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Joo
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Onko se sama kuin T-jet? Mulla on semmoinen kun tilasin Abarthiin jo valmiiksi. On myös MultiAir-setti.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Tolla setillä pärjää kaikissa 1.2 1.4 16v moottoreissa ja varauksella vvt 8v moottorit koska tuossa ei ole niihin nokka-akselin ajoituspalaa. Näkyy kuitenki olevan vvt nokkapyörön lukituskynsi jotta saa lopuksi väännettyä keskipultin momenttiin.
Mielestäni hyödyllisin kikkare tuossa on tuo kampiakselin pyörän ajoitus/lukituslevy jolla pärjää 1.2 1.4 16v ja 8v vvt alakerroissa eli kaikissa vanhoista uusiin.
Fiat 500L 1.4 95
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Mikäköhän olisi tuollainen vastaava oikea sarja 1.8 16v koneeseen (Barchetta)? Ja mistähän moisen saisi. Nokan lukituspalat jne on, mutta ei tuota nokan ja vauhtipyörän lukitushimmeleitä eikä ykk-tappeja.
- J
- J
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Mulla on koko setti mutta ei oikeasti tartte kuin nokkien lukituspalat ja mittakellon. Tässä video aiheesta, tosin englanniksi kun sitä toivottiin:
https://youtu.be/1PifPhBnVeI
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
YKK:n saa melkein tarkemmin vauhtipyörältä kuin männän päältä. Mutta tuo että saisi vauhtipyörän lukittua + työkalu sen nokan rattaan paikalleenpitoon kun sehän pitäisi löysätä.jonik kirjoitti: ↑23.10.2023 12:44 Mulla on koko setti mutta ei oikeasti tartte kuin nokkien lukituspalat ja mittakellon. Tässä video aiheesta, tosin englanniksi kun sitä toivottiin:
https://youtu.be/1PifPhBnVeI
Tarve tässä käyttää nokat irti, kun epäily että yksi hydraulisista venttiilisäätimistä olisi jumissa.
- J
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Tai tekee kuin tässä. Puupalaset ja pultti, mitä noita hifistelemään. Jos hihnapyörässä on kevennysreikiä niin siitä saa oikealla työkalulla hyvin kiinni.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Helou! Tarviin apua varaosanumeron tai itse osan löytämiseen. Case on 2009 Doblo paku ja ongelmana väljistynyt kytkinpolkimen nivel, johon päästlinterin ruoto tulee kiinni. Polkimessa 5cm vapaaliikettä ennen kuin ottaa, jonka takia kykä vapautuu vasta aivan lattiassa. Ei kovin hyvä. Just maksoin reilun tonnin uuden kytkimen vaihdosta ja edelleenkin yhtä paska, jolloin sitten juutuubissa löysin kyseisen ongelman. Tarjitsen siis varaosanumeron näille tai vinkkiä mistä tilata.
Kuvan osat 4 ja 5. 5 löytyy aliexpressistä, mutta ei tuota nelosta.
Kuvan osat 4 ja 5. 5 löytyy aliexpressistä, mutta ei tuota nelosta.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
46554488 ?
Ei ollut valistusnumeroa, noita kun on aika monta eri versiota.
Ei ollut valistusnumeroa, noita kun on aika monta eri versiota.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Miten tuo kuvassa näkyvä osa kiinnikkeineen näyttäisi ennemmin kytkinpolkimen asentotietoanturilta? Kun nettihaulla doblon kytkinsylintereitä tulee ihan normaalin näköisiä sylkkyjä jotka tulee läpitapilla kiinni polkimeen. Onko sitä pääsylinteriä vaihdettu, siitä aloittaisin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Päästlkkä on vaihdettu alle 2 vuotta sitten kun vanha luovutti. Tän mallinen osa, eli ei oo tappia läpi