FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ok, eli tuo anturi kuvassa ei liity noihin heloihin mitenkään vaikka niin voisi luulla. Onneksi ite tarttee katella vain paperikirjoja ja mikrofilmejä, jotka oli aikoinaan yleensä fiksusti tehtyjä vaikka kaikki piti piirtää käsin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6167
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja wellu »

2008 Fiat Albea, 1.4 8V (ei ilmastointia).

Taannoin oli pakko käynnistää mittaristo irti ja bägin valo jäi palamaan. Katselin MultiEcuScannnin sivuilta, että KL kaapelilla pitäisi päästä kiinni, pin3 tai punainen adapteri.

Ei saa kiinni. Jostain syystä bägiin ei saa yhteyttä, vaikka muualle pääsee.

Neuvoja?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Aero
Viestit: 301
Liittynyt: 24.02.2016 23:16
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Aero »

Pääsitkö jo testaamaan kaapelin tai adapterin toisen auton kolmospinnissä?

Jos et vielä tarkastanut ilmapalloaivon sulaketta, niin tsekkaa se. Käytä irti, vaikka olisi ehjä, yllättävä sähkökatko aivolaatikolle on näissä tilanteissa joskus avulias kaveri.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.

Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Avatar
wellu
Viestit: 6167
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aero kirjoitti: 26.12.2023 14:41 Pääsitkö jo testaamaan kaapelin tai adapterin toisen auton kolmospinnissä?

Jos et vielä tarkastanut ilmapalloaivon sulaketta, niin tsekkaa se. Käytä irti, vaikka olisi ehjä, yllättävä sähkökatko aivolaatikolle on näissä tilanteissa joskus avulias kaveri.
En päässyt, koska linea esim ei keskustele tolla kolmospinnillä ja kl kaapelilla.

Mutta toi sähköhomma vois olla hyvä... itseasiassa akun voisi käyttää irti.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Uno etulokari

Kun lokarista on takaata ylhäältä ristikantaruuvi ja keskeltä hytin puolelta mutteri ja alhaalta pultin on jo tiesuola hoitanut, niin onko etulokari kiinni takaosastaan enää korikitillä vai onko siellä jokin kiinnike jossain?

On meinaan sitten tautisen kovaa kiinni jos kitillä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Ainakin parikymmentä vuotta on edellisestä kerrasta, kun irrottelin, niin ei aivan ehkä terävin muisto enää ole, mutta kyllä, takasauma on lujasti kiinni korikitillä. Jollain mattopuukko/hyvin ohut vetolanka kahvoin kahdesta suunnasta - virityksellä se onnistui, mutta oli tiukassa. Ylhäällä saattoi olla vielä konepellin saranan alaosa myös lokarin korvakkeen läpi, mutta tuosta en ole aivan varma kumminkaan. Minun mielestäni löysit ja kuvasit juuri oikein nuo varsinaiset kiinnitysruuvit, mutta olikohan siellä alareunassa kaksi eli toinen ulkopuolella lokarin A-pilarin kohdalla aivan alareunassa kiveniskumassan alla, ja toinen vielä siellä "oven välissä" (voin kyllä muistaa tuon keskimmäisenkin)?

Lisäys: tuolla linkin takana on yhdessä kuvassa lokari irti, näkyy sisäpuoli:

https://www.partsbit.com/cars_parts/155 ... 01966.html
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mikähän on sopiva kohta nostaa (tai tässä tapauksessa laskea) 16V fire konepakettia. Vaihteiston puolelta löytyy ihan lenkki, mutta moottorissa ei ole mitään tarpeeksi tukevan näköistä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

On sen verran aikaa siitä kun sitä konetta viimeksi jumppasin, mutta olisiko ollut koneen korvasta ja pakosarjasta silloin liinat kiinni nostimessa. Tekniikkapaketti on sen verran kevyt, että pulteistakin voi nostaa kunhan saa nostokorvan kiristettyä ihan juureen.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Pitää tutkia, tuossa kun on kaikki tyrkyllä olevat kierteet/pultit M6 kokoa.. :?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Markki79
Viestit: 2
Liittynyt: 09.02.2024 14:06

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Markki79 »

Fiat bravo t-jet -09 150hv autona ja taka-akseli murtunut lähes poikki. 120tkm ajettu, eli taitaa olla alunperinkin jo heikko.

Ensimmäinen fiat, joten kokemuksia näistä ei ole teknisestikään, joten olisi seuraava kysymys. Onko tässä ihan oma taka-akselinsa? Vaihtoakselia ei ainakaan heti vastaan tullu. Käykö jonkun toisen bravon esim. dieselin tai kokonaan toisen mallin akseli tähän?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ainoa mitä muistan niin viime syksynä joku oli samanlaista akselia vailla ja sitä käsiteltiin täälläkin, mutta taisi olla osto-ilmoitus kyseessä niin on jo häipynyt bittiavaruuteen se keskustelu?
Joten ilmeisesti kohtuuyleinen ongelma kun autolla alkaa olla ikää, samoin saatavuus oli heikohko. Jos ei ole kyse samasta autosta.

Mikäli olisi oma auto, niin putsaisin, hitsaisin, hioisin nätiksi, maalaisin ja suojaisin enkä puhuisi kenellekään mitään..

Tuolla väitetään että olisi sama akseli kaikissa Bravoissa? Ja on sille numero.
https://www.fiatforum.com/threads/1-4-b ... le.498188/

Onko se muuten jokin tällainen, tuo yhdystukiko näistä murtuu?

https://ovoko.fi/osat/gad1409-fiat-brav ... k4QAvD_BwE
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Markki79
Viestit: 2
Liittynyt: 09.02.2024 14:06

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Markki79 »

Kiitos vastauksesta. Tuosta akselista oon laittanu kyselyä, ilman vastausta. Voin koittaa laittaa kuvan, jos vaikka osaisin.
mauricio
Viestit: 672
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Onko oikeasti ollut kolarissa vai ihan noin heikko ja ruostuu. Jos ei ole pohjaa pesty koskaan.

Jos ei ole saatavilla, ei ole kovin yleinen ongelma vielä. Saakohan ulkomailta kunnostettuja osia vai ihan Fiatilta. :think:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ehkä se on ongelma vaan täällä itä-euroopassa missä huonot tiet ja autoja ei ole tajuttu vielä romuttaa liian vanhoina.. Se syksyinenkin tapaus niin aika pontevasti siihen oli etsitty akselia mutta ei ollut ainakaan Suomesta löytynyt mitään kautta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
FiatItaca1.9
Viestit: 12
Liittynyt: 23.05.2022 11:10

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Viesti Kirjoittaja FiatItaca1.9 »

Fiat Croma 1.8 -06

Valot sykkivät (kaikki mittaristoa myöden)
Hetkeksi lakkaa, kun räpsyttää takalasin lämppäriä päälle/pois.

Voiko vika olla muualla kuin laturissa?
Vastaa Viestiin