FIAT 127 BLUE
Re: FIAT 127 BLUE
Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?
Re: FIAT 127 BLUE
Vetarit yhistelin bravan ja seikan akseleista,eli seiskasta tuli ulommat nivelet.RHR kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?
Sopivasta kohti vaan akselit poikki,sitte sorvasin muutaman sentin matkalta saman paksuisiksi ne päät ja siihen lämpösovitteella ja hitsaamalla holkki päälle..jospa nuo kestää
Jarrutehostinta mulla ei vielä oo minkäänlaista, pitää kahtella joku mahollisimman pieni ku tuota tilaa ei liikaa oo.
Re: FIAT 127 BLUE
Itse jatkoin vetarit juuri tuollain 16v seiskaan. Eivät kestäneet ainakaan omassa käytössä kun muutaman viikon, siitä jatkosta pyörähti. Oli lämpösovitteella ja tulppa hitsattu.
Sitten koneistutin kokonaan uudet kepit. Nyt Kestää.
Toivoton sulle parempaa kestoo noille.
Sitten koneistutin kokonaan uudet kepit. Nyt Kestää.
Toivoton sulle parempaa kestoo noille.
- maxpower2016
- Viestit: 32
- Liittynyt: 03.07.2016 11:28
- Paikkakunta: Alastaro
Re: FIAT 127 BLUE
Hyvältä vaikuttaa
mites moottorinkannakkeet ratkaisit, hitsasitko koriin oikeille kohdin bravan korvat?
mites moottorinkannakkeet ratkaisit, hitsasitko koriin oikeille kohdin bravan korvat?
Re: FIAT 127 BLUE
Muokkasin seiskan omista kiinnikkeistä sopivat. Mitään korimuutoksia ei tarvinu tehä.
Voin koittaa ottaa vaikka kuvia niistä kiinnikkeistä.
Voin koittaa ottaa vaikka kuvia niistä kiinnikkeistä.
- maxpower2016
- Viestit: 32
- Liittynyt: 03.07.2016 11:28
- Paikkakunta: Alastaro
Re: FIAT 127 BLUE
laitas oikein kuvia esille..
Re: FIAT 127 BLUE
Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: FIAT 127 BLUE
Sähköjen teurastukseen osaan ottaa kantaa, kun tuli valkoiseen 16V seiskaan niitä ihmeteltyä ja vielä toiseen kertaan tuon saman tekniikan siirtyessä Unoon.
Tuossa on kaksi tapaa toteuttaa asia:
- BravX:ssä kaikki moottorin sähköt tulee yhden moninapaisen liittimen kautta ja tällä tavalla se toteutettiin tuossa valkoisessakin. Eli muokattiin seiskan omaa johdotusta sopimaan BravX:n moottorin johtosarjaan.
- Unossa päädyin toiseen ratkaisuun, eli jätin auton omat johdot ennalleen ja purin moottorin johtosarjasta kaiken ylimääräisen pois. Jotenkin tämä ratkaisu oli simppelimpi, kun jo olemassa olevat piuhat saivat jäädä paikoilleen...
Tuosta Unon sähköistyksestä tuli piirrettyä oikein sähkökaaviokin, niin voi sitten tien päälle jäätyään ihmetellä
Valkoisessa runkopalkinpää muutettiin vastaamaan sitä 5-v, aisaa ja samalla lisäiltiin muitakin vahvikkeita konehuoneeseen.
Tuossa on kaksi tapaa toteuttaa asia:
- BravX:ssä kaikki moottorin sähköt tulee yhden moninapaisen liittimen kautta ja tällä tavalla se toteutettiin tuossa valkoisessakin. Eli muokattiin seiskan omaa johdotusta sopimaan BravX:n moottorin johtosarjaan.
- Unossa päädyin toiseen ratkaisuun, eli jätin auton omat johdot ennalleen ja purin moottorin johtosarjasta kaiken ylimääräisen pois. Jotenkin tämä ratkaisu oli simppelimpi, kun jo olemassa olevat piuhat saivat jäädä paikoilleen...
Tuosta Unon sähköistyksestä tuli piirrettyä oikein sähkökaaviokin, niin voi sitten tien päälle jäätyään ihmetellä
Valkoisessa runkopalkinpää muutettiin vastaamaan sitä 5-v, aisaa ja samalla lisäiltiin muitakin vahvikkeita konehuoneeseen.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: FIAT 127 BLUE
JLaines kirjoitti:Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.
Kävin muutaman kuvan ottaan,jospa niistä jotain tolkkua saa.
Laittelin ne kuvat tuonne mun albumiin.
Keltsihän nuista sähköistä tuossa jo tarinoi,niin minullapa ei siihen oo lisättävää.
Ps.jos tarvit vielä jostain tietystä paikasta kuvia niin kysy.
Re: FIAT 127 BLUE
Mihinkäs ratkaisuun päädyit jarrutehostimen osalta?
Re: FIAT 127 BLUE
Jarrutehostimen osalta en oo vielä päätyny mihinkään ratkasuun. Talven aikana oli taas tarkotus kaikenlaista seiskaan rakennella,mutta eipä tullu koskettuakaan tuohon
Jonkulainen tehostin tuonne kuitenki täytyy laittaa,että saa muutoskatsastettua ja takaiskari tornit pitää tehä loppuun ku muutin tuon takajousituksen kynätolpille..ym.
No,onhan tässä vielä vappuun aikaa tai jos viimestään seiskojen kokoontumiseen sais ajoon
Jonkulainen tehostin tuonne kuitenki täytyy laittaa,että saa muutoskatsastettua ja takaiskari tornit pitää tehä loppuun ku muutin tuon takajousituksen kynätolpille..ym.
No,onhan tässä vielä vappuun aikaa tai jos viimestään seiskojen kokoontumiseen sais ajoon
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 702
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: FIAT 127 BLUE
Ihan vinkkinä vaan toyota lc 60-61 on pieni kytkimen tehostin(alipaine)sylinteri
Re: FIAT 127 BLUE
Aika tuntuu kuluvan niin joutuin,ettei meinaa perässä pysyä,mutta tänään oli pakko paneutua tosissaan seiskan jarrutehostin puoleen.
Tehostimeksi tuli hommattua tuo toyota hj-61 kytkin tehostin joka kokonsa puolesta on aika sopiva seiskan pieneen konehuoneeseen.
Tehostimelle tejin tuommosen jalan pellistä ja putken pätkästä [url=http://aijaa.com/CXOBO5][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/z6p4PY][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url][url=http://aijaa.com/F4n2gG][img] ... .jpg[/img][/url][/url]
Pääsylinterille pitää vielä tehä kiinnikkeet ja uusia jarruputket niin sitte alkais olla jarrupuoli kunnossa katsastusta varten.
Toisen vaihdevaijerin kiinnikkeen joutu askarteleen uusiksi,että mahtu tuo tehostin [url=http://aijaa.com/ctbyXK][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Tulipa vielä viimeisteltyä ja massailtua nuo takapään iskaritornit,jotka tejin tuossa keväällä. Sopivia kynäjousia ei vielä oo tullu hommattua,niin mennään vielä toistaiseksi lehtijousella. [url=http://aijaa.com/VM3CQU][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Nyt alkaa pikkuhiljaa näytään siltä,että ensviikolla sais vihdoin muutoskatsastettua,niin pääsis sitte lauantaina sinne kokoontumiseen
Tehostimeksi tuli hommattua tuo toyota hj-61 kytkin tehostin joka kokonsa puolesta on aika sopiva seiskan pieneen konehuoneeseen.
Tehostimelle tejin tuommosen jalan pellistä ja putken pätkästä [url=http://aijaa.com/CXOBO5][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/z6p4PY][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url][url=http://aijaa.com/F4n2gG][img] ... .jpg[/img][/url][/url]
Pääsylinterille pitää vielä tehä kiinnikkeet ja uusia jarruputket niin sitte alkais olla jarrupuoli kunnossa katsastusta varten.
Toisen vaihdevaijerin kiinnikkeen joutu askarteleen uusiksi,että mahtu tuo tehostin [url=http://aijaa.com/ctbyXK][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Tulipa vielä viimeisteltyä ja massailtua nuo takapään iskaritornit,jotka tejin tuossa keväällä. Sopivia kynäjousia ei vielä oo tullu hommattua,niin mennään vielä toistaiseksi lehtijousella. [url=http://aijaa.com/VM3CQU][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Nyt alkaa pikkuhiljaa näytään siltä,että ensviikolla sais vihdoin muutoskatsastettua,niin pääsis sitte lauantaina sinne kokoontumiseen
Re: FIAT 127 BLUE
Tämäki tuli käytettyä päivää ennen summer specialia katsastus konttorilla ja leimahan sieltä tuli puhtain paperein.
Turhaan tuli jännitettyä tuota moottorin muutoskatsastustaki,kaikki muutokset todettiin asianmukaisesti ja siististi tehdyksi.
Kehut tuli myös hyvistä verrokkipapereista jotka hommasin joskus 2000 luvun alkupuolella italkonilta.
Ei aivan ilman murheita selvitty lauantain kiertoajelusta kun seiskassa ilmeni jarrujen päälle jäämistä,mutta seki loppu ku tulppas tehostimen letkun,vaatinee ilmeisesti jonkulaisen kuristimen tuohon letkuun.
[url=http://aijaa.com/M3tZVp][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/ji2FJ0][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/MkiXm4][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Turhaan tuli jännitettyä tuota moottorin muutoskatsastustaki,kaikki muutokset todettiin asianmukaisesti ja siististi tehdyksi.
Kehut tuli myös hyvistä verrokkipapereista jotka hommasin joskus 2000 luvun alkupuolella italkonilta.
Ei aivan ilman murheita selvitty lauantain kiertoajelusta kun seiskassa ilmeni jarrujen päälle jäämistä,mutta seki loppu ku tulppas tehostimen letkun,vaatinee ilmeisesti jonkulaisen kuristimen tuohon letkuun.
[url=http://aijaa.com/M3tZVp][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/ji2FJ0][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/MkiXm4][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Re: FIAT 127 BLUE
Komea laite ihan livenäkin!
Jos jarrutehostin tuppaa pakottamaan jarrua päälle niin vika voi johtua ihan vaan tehostimen käyttötangon säädöstä.. eli tehostimen mäntä ei pääse kokonaan ulos kun poljin on ylhäällä.
Jos jarrutehostin tuppaa pakottamaan jarrua päälle niin vika voi johtua ihan vaan tehostimen käyttötangon säädöstä.. eli tehostimen mäntä ei pääse kokonaan ulos kun poljin on ylhäällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -