Vikakoodien lukeminen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
arv
Viestit: 137
Liittynyt: 08.02.2021 22:26
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja arv »

wellu kirjoitti: 05.07.2023 16:01
arv kirjoitti: 05.07.2023 15:06 Saatat tarvita vielä adapterin päästäksesi joihinkin moduleihin: https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Siis kerrataanpa vielä.
Elm327 ei yksinään riitä, vaan vaatii vielä sovitteen väliin esim. Airbagia lukiessa...?
Juuri näin, autosta riippuen.
Moottorin koodit yleensä pääsee lukemaan ilman adapteria mutta auto saattaa herjata Hill holderista ym. jutuista, etteivät ole käytössä, ainakin Alfa teki niin. Toimivat kyllä kun ELM-pulikan poisti ja saiklasi virrat pois–päälle.

Listalta selviää mallikohtaisesti, mitä adaptereita tarvitsee mihinkin moduliin.
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Hejdå taas.

Potilaana 2003 stilo, eikä valintakytkimellinen kkl kaapeli löydä bägin boksia. Mikäs pinni piti valita, eikös se kolmonen ollut? MES 3.01 ja rekattu.

Mietin vuan, että voikohan seonnut järjestelmä nyt änkyttää vastaan (perus penkin liittimet).
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kolmospinnihän se on:
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Adapter cable 2:n kytkentäkaava pätee tähän.

Mutta kertokaapa, mikä tekee sen, että Parameters-sivun arvot pysyy tyhjinä 2006-Stilon kanssa? Vikakoodit (joita palaneen kannentiivisteen jäljiltä olikin oikein kivasti) sai normaalisti luettua ja nollattua, mutta muuta ei päässyt lukemaan useammallakaan yrityksellä. Pulikkana ELM, wifi-yhteydellä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Isola »

Aito ELM vai aito piraatti?
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti: 02.09.2023 20:05 Kolmospinnihän se on:
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Adapter cable 2:n kytkentäkaava pätee tähän.

Mutta kertokaapa, mikä tekee sen, että Parameters-sivun arvot pysyy tyhjinä 2006-Stilon kanssa? Vikakoodit (joita palaneen kannentiivisteen jäljiltä olikin oikein kivasti) sai normaalisti luettua ja nollattua, mutta muuta ei päässyt lukemaan useammallakaan yrityksellä. Pulikkana ELM, wifi-yhteydellä.
Mitäs sieltä parametreistä pitikään nähdä...? Jotenkin minulla muistikuva, ettei siellä koskaan olisi oman 2006 stilon kanssa ollut mitään.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Antureiden näyttämiä sun muutahan sieltä näkisi livenä. Näppärää, jos vaikka etsitään jotain katkoksia tai syytä käyntihäiriöille tms. 1.6-Stilossa sai arvioitua puolien kuntoakin, kun siitä näki latausajat. Uudella puolalla ihan eri luokkaa, kuin käytetyllä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aivan, eikun joo kyllä.

Oletko kokeillut käyttää akkua irti? Minulla jäi joskus osa parametreistä näkymättä, mutta akun irtikäyttö nollasi tilanteen ja arvot alkoi löytymään.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei ole minun auto, avustin vain koodien luvussa. Erikoinen tapaus, peltoautona toiminut Stilo palaamassa liikenteeseen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Olisiko hyvä jos meillä olisi oma pinnattu ketjunsa mihin porukka voisi ilmoittaa missäpäin vaikuttaa ja mitkä laitteet löytyy vikakoodien lukuun? Sieltä voisi sitten apua tarvitsevat ottaa yhteyksiä lähimpään harrastajan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Toiveisiinne on vastattu.

Vielä kun joku siivoaisi tämän ketjun että täällä olisi asiat tiivistetysti... :roll:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti: 03.10.2023 08:32 Toiveisiinne on vastattu.

Vielä kun joku siivoaisi tämän ketjun että täällä olisi asiat tiivistetysti... :roll:
Voi kai täällä vääntämistä jatkaa...

...kuten minä. Mulla siis KKL-kaapeli dippikytkimellä. Hienosti on onnistunut 1997-2006 välin fiattien moottorinohjauksen lukeminen ja useamman stilon bägien lukeminen. Mutta niinvain taas tökkäs, 2008 albea ja ei löydä bägien ohjausta millään. Jouduin laittamaan käyntiin ilman mittaristoa, niin jäi bägien valo palamaan.

Pitänee taas perehtyä ja tilailla jostain se elm, josko olisi vakaampi ja pääsisi myös mittaristoihin ym kiinni. Tosin, mullon mes 3.1, tuoreempi voisi olla parempi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Midi^ kirjoitti: 04.07.2023 18:42
arv kirjoitti: 16.05.2023 17:32 Tilasin viimeksi tämmöisen:
https://www.ebay.ie/itm/185606812131?ha ... SwHEld8Rui
Tällä toimii, kiitos vinkistä! Nyt on multiecuscan hankittu lisenssillä ja pääsee kattelee dataa ja nollaamaan juttuja. :ugeek: Eli -17 Tipoon pääsee käsiksi.
Komppaan, toimii kans täällä MES 3.01 ja Linea T-jet 2009 kanssa.

Käyttöönotto oli aika helppo. Piuha kiinni koneeseen (win10 pro), MES auki, piuha kiinni autoon, MES:sta "settings" ja sieltä muistaakseni "check interfaces".

Kiitän tuhannesti.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 28.11.2023 19:06
Midi^ kirjoitti: 04.07.2023 18:42
arv kirjoitti: 16.05.2023 17:32 Tilasin viimeksi tämmöisen:
https://www.ebay.ie/itm/185606812131?ha ... SwHEld8Rui
Tällä toimii, kiitos vinkistä! Nyt on multiecuscan hankittu lisenssillä ja pääsee kattelee dataa ja nollaamaan juttuja. :ugeek: Eli -17 Tipoon pääsee käsiksi.
Komppaan, toimii kans täällä MES 3.01 ja Linea T-jet 2009 kanssa.

Käyttöönotto oli aika helppo. Piuha kiinni koneeseen (win10 pro), MES auki, piuha kiinni autoon, MES:sta "settings" ja sieltä muistaakseni "check interfaces".

Kiitän tuhannesti.
Ilmeisesti windows alkoi kiukuttelemaan. Vielä toissapäivänä toimi täysin ok, tänäaamuna ilmoitti vain ettei ajurit toimi ja väärä com portti.

Pitää perehtyä töiden jälkeen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

wellu kirjoitti: 01.12.2023 06:54 Ilmeisesti windows alkoi kiukuttelemaan. Vielä toissapäivänä toimi täysin ok, tänäaamuna ilmoitti vain ettei ajurit toimi ja väärä com portti.

Pitää perehtyä töiden jälkeen.
Kokeile laittaa samaan USB-porttiin, tai sitten eri porttiin. Mulla tais toimia vaan kun laittaa aina samaan porttiin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vikakoodien lukeminen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Onko kukaan huomannut MES:n eri versioiden välillä toimintaeroja samassa autossa?

Mulla on versio 3.1R. En näe esim. puolien latausaikoja, suuttimien avausaikoja tai sytkäennakkoa. Sytkäennakko näyttää kokoajan "0.0 deg" valittuna ja nuo kaksi muuta löytyy kyllä, muttei yksittäin (vain yleinen keskiarvo).

Johtuuko autosta (T-jet linea) vai ohjelmistoversiosta...?
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin