Siis kerrataanpa vielä.
Elm327 ei yksinään riitä, vaan vaatii vielä sovitteen väliin esim. Airbagia lukiessa...?
Juuri näin, autosta riippuen.
Moottorin koodit yleensä pääsee lukemaan ilman adapteria mutta auto saattaa herjata Hill holderista ym. jutuista, etteivät ole käytössä, ainakin Alfa teki niin. Toimivat kyllä kun ELM-pulikan poisti ja saiklasi virrat pois–päälle.
Mutta kertokaapa, mikä tekee sen, että Parameters-sivun arvot pysyy tyhjinä 2006-Stilon kanssa? Vikakoodit (joita palaneen kannentiivisteen jäljiltä olikin oikein kivasti) sai normaalisti luettua ja nollattua, mutta muuta ei päässyt lukemaan useammallakaan yrityksellä. Pulikkana ELM, wifi-yhteydellä.
Mutta kertokaapa, mikä tekee sen, että Parameters-sivun arvot pysyy tyhjinä 2006-Stilon kanssa? Vikakoodit (joita palaneen kannentiivisteen jäljiltä olikin oikein kivasti) sai normaalisti luettua ja nollattua, mutta muuta ei päässyt lukemaan useammallakaan yrityksellä. Pulikkana ELM, wifi-yhteydellä.
Mitäs sieltä parametreistä pitikään nähdä...? Jotenkin minulla muistikuva, ettei siellä koskaan olisi oman 2006 stilon kanssa ollut mitään.
Antureiden näyttämiä sun muutahan sieltä näkisi livenä. Näppärää, jos vaikka etsitään jotain katkoksia tai syytä käyntihäiriöille tms. 1.6-Stilossa sai arvioitua puolien kuntoakin, kun siitä näki latausajat. Uudella puolalla ihan eri luokkaa, kuin käytetyllä.
Olisiko hyvä jos meillä olisi oma pinnattu ketjunsa mihin porukka voisi ilmoittaa missäpäin vaikuttaa ja mitkä laitteet löytyy vikakoodien lukuun? Sieltä voisi sitten apua tarvitsevat ottaa yhteyksiä lähimpään harrastajan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Sämpy kirjoitti: ↑03.10.2023 08:32
Toiveisiinne on vastattu.
Vielä kun joku siivoaisi tämän ketjun että täällä olisi asiat tiivistetysti...
Voi kai täällä vääntämistä jatkaa...
...kuten minä. Mulla siis KKL-kaapeli dippikytkimellä. Hienosti on onnistunut 1997-2006 välin fiattien moottorinohjauksen lukeminen ja useamman stilon bägien lukeminen. Mutta niinvain taas tökkäs, 2008 albea ja ei löydä bägien ohjausta millään. Jouduin laittamaan käyntiin ilman mittaristoa, niin jäi bägien valo palamaan.
Pitänee taas perehtyä ja tilailla jostain se elm, josko olisi vakaampi ja pääsisi myös mittaristoihin ym kiinni. Tosin, mullon mes 3.1, tuoreempi voisi olla parempi.
Tällä toimii, kiitos vinkistä! Nyt on multiecuscan hankittu lisenssillä ja pääsee kattelee dataa ja nollaamaan juttuja. Eli -17 Tipoon pääsee käsiksi.
Komppaan, toimii kans täällä MES 3.01 ja Linea T-jet 2009 kanssa.
Käyttöönotto oli aika helppo. Piuha kiinni koneeseen (win10 pro), MES auki, piuha kiinni autoon, MES:sta "settings" ja sieltä muistaakseni "check interfaces".
Tällä toimii, kiitos vinkistä! Nyt on multiecuscan hankittu lisenssillä ja pääsee kattelee dataa ja nollaamaan juttuja. Eli -17 Tipoon pääsee käsiksi.
Komppaan, toimii kans täällä MES 3.01 ja Linea T-jet 2009 kanssa.
Käyttöönotto oli aika helppo. Piuha kiinni koneeseen (win10 pro), MES auki, piuha kiinni autoon, MES:sta "settings" ja sieltä muistaakseni "check interfaces".
Kiitän tuhannesti.
Ilmeisesti windows alkoi kiukuttelemaan. Vielä toissapäivänä toimi täysin ok, tänäaamuna ilmoitti vain ettei ajurit toimi ja väärä com portti.
wellu kirjoitti: ↑01.12.2023 06:54
Ilmeisesti windows alkoi kiukuttelemaan. Vielä toissapäivänä toimi täysin ok, tänäaamuna ilmoitti vain ettei ajurit toimi ja väärä com portti.
Pitää perehtyä töiden jälkeen.
Kokeile laittaa samaan USB-porttiin, tai sitten eri porttiin. Mulla tais toimia vaan kun laittaa aina samaan porttiin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Onko kukaan huomannut MES:n eri versioiden välillä toimintaeroja samassa autossa?
Mulla on versio 3.1R. En näe esim. puolien latausaikoja, suuttimien avausaikoja tai sytkäennakkoa. Sytkäennakko näyttää kokoajan "0.0 deg" valittuna ja nuo kaksi muuta löytyy kyllä, muttei yksittäin (vain yleinen keskiarvo).
Johtuuko autosta (T-jet linea) vai ohjelmistoversiosta...?