Ducato ja code-valo

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Klapaucius
Viestit: 58
Liittynyt: 24.05.2014 13:02

Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

No johan nyt fiatin lykkäs! Vaikuttaisi siltä että nyt taloon tulee viides auto ja yhdestä tai kahdesta hankkiudutaan eroon. Sitten meillä onkin enää kolme fiiua. Ihan vahingossa!

Tämä uusin ostettavien listalla olisi ducato mallia -99. Sellainen pommi siinä olisi että code-valo palaa. Kone lähti koeajon yhteydessä hienosti käymään mutta valo jäi palamaan. Hittolainen kun en uskaltaisi sitä ostaa ellei tuota ajoneston ohitusta osaa tehdä. Tuntuu siltä että se kuitenkin jättää jonain päivänä käynnistymättä ja siitähän riemu repeää.

Eli jos jollain olisi ohitusohjeet jossain ja voisi laittaa yyveenä niin olisi kovin kiitollinen! Saisin pakun taloon että raksalla etenisi...

Kiitollisena vastauksista!
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Jos jakajapumpullisen code-valo palaa, en lähtisi autolla kauemmaksi mistä jaksaa kävellä takaisin.
Ruiskupumpun muovipääty varovasti kappaleiksi, ja alta paljastuvaan solenoidiin virtalukon kautta +12VDC.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Klapaucius
Viestit: 58
Liittynyt: 24.05.2014 13:02

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

Kiitos!
Mistäs tämän pumppu-eron mahtaa tunnistaa? Meinaa lähinnä että mikä se toinen vaihtoehto onkaan. Ja ovatko kaikki samalla tavalla ohitettavissa? Kyseessä siis 2,8l vapari diesel ducato.

Sent from my FP2 using Tapatalk
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Jakajapumppuun menevät suuttimien putket. Myös kaasuvaijeri päättyy pumppuun. Yhteispaineruiskuista en mitään tiedä, vaikka pihalla sellainen möllöttääkin. Liian uusia kamppeita.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Klapaucius
Viestit: 58
Liittynyt: 24.05.2014 13:02

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

No hitto. Ei tullut tarkemmin pumppua ihmeteltyä autoa tihrustettaessa. Onkohan tämä yhteispaineruisku sama kuin common rail? Olettaisin näin.
Auto on tosiaan -99, mahtaako common rail olla kuinka uusi keksintö? Meinaa voiko vuosimallista päätellä sen pumpun sielunelämää ettei tarttis myyjälle asti ajella ihan vaan pumppua katselemaan....

Sent from my FP2 using Tapatalk
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja VTO »

Raili-kone JTD tuli 00/01 vaihteessa joten -99 melko varmasti jakajapumpulla. Liekö tuota vaparia raili-koneisena ollenkaan.
Klapaucius
Viestit: 58
Liittynyt: 24.05.2014 13:02

Re: Ducato ja code-valo

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

Kuva

Mahtaakohan tuo nakkula mihin menee kevi (heh) olla se solenoidi? Se on pumpun päässä eikä siinä mitään muovijutskaa ole?

Kone käynnistyy joka kerralla vaikka code-valo palaa. Meinaa olisko jo ohitettu tuo esto?


Edit. Hemmetti että tuli otettua huono kuva. Otan paremman kunhan akun kännystä saan ladattua [emoji2]
Vastaa Viestiin