127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Aijai, ikävän näköistä jälkeä
Itselle ensikohtaaminen peuran kanssa oli onneksi Jeepillä, 4mm teräksestä tehdystä vinssipuskurista ei edes kurat lähteneet Onneksi ei päätynyt auton alle, sieltä ohjausvarsista saisi vieläkin raapia jämiä pois...
Toisella kerralla olinkin Unolla liikenteessä, kun törmäsin peuraan. Onneksi vauhtia oli sen verran vähän, ettei vaurioita juurikaan tullut. Autonmitta lisää reaktioaikaa olisi riittänyt pysähtymiseen, mutta nuo tulevat pusikosta tielle turkasen nopeasti.
Toivottavasti saat keulan oiottua ja seiskan takaisin liikenteeseen!
Itselle ensikohtaaminen peuran kanssa oli onneksi Jeepillä, 4mm teräksestä tehdystä vinssipuskurista ei edes kurat lähteneet Onneksi ei päätynyt auton alle, sieltä ohjausvarsista saisi vieläkin raapia jämiä pois...
Toisella kerralla olinkin Unolla liikenteessä, kun törmäsin peuraan. Onneksi vauhtia oli sen verran vähän, ettei vaurioita juurikaan tullut. Autonmitta lisää reaktioaikaa olisi riittänyt pysähtymiseen, mutta nuo tulevat pusikosta tielle turkasen nopeasti.
Toivottavasti saat keulan oiottua ja seiskan takaisin liikenteeseen!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kyllä siihen jotain keksitään. Josko viikonloppuna alkaisi ihmetellä tuota tarkemmin.
Nyt on kiusana se että konepelti on painunut sisään, eikä sitä saa auki millään, on juuttunut vääntyneeseen lukkoonsa
Nyt on kiusana se että konepelti on painunut sisään, eikä sitä saa auki millään, on juuttunut vääntyneeseen lukkoonsa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Laiton uuden lasin parkki/vilkkuun, tosin on väärän puolen lasi, ei ollut kokoelmassa oikeaa lasia, vain vasempia. Pitää hommata jostain uusi.
Nyt kova ajo jatkuu vielä viikon verran, kun saadaan stellaan osat.
Ei nuo pienet hymykuopat paljon ajoa haittaa, lokari tosin on vähän härskin näköinen ja vähän harmittaa kun ei saa konepeltiä auki sitten millään.
Pitää ensin saada stella ajoon, niin voi rauhassa keskittyä tämän oikomishoitoon.
Nyt kova ajo jatkuu vielä viikon verran, kun saadaan stellaan osat.
Ei nuo pienet hymykuopat paljon ajoa haittaa, lokari tosin on vähän härskin näköinen ja vähän harmittaa kun ei saa konepeltiä auki sitten millään.
Pitää ensin saada stella ajoon, niin voi rauhassa keskittyä tämän oikomishoitoon.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt potuttaa oikein kunnolla
Fiatista hajosi taas kytkin!
Tällä kertaa se pitää kuin liima, eikö irroita vaikka polkimesta kuinka painaa. Poljin on taas ihan normaalin tuntuinen.
Kai se tällä kertaa oikeasti hajosi paineasetelma, en oikein muutakaan keksi. Ei saisi noin pahaan paikkaan laittaa käytettyjä osia, aina pitäisi laittaa vaan uutta. Ei sekään toisaalta mitään takaa, niin kuin edellinen kytkinremontti näytti.
Fiatista hajosi taas kytkin!
Tällä kertaa se pitää kuin liima, eikö irroita vaikka polkimesta kuinka painaa. Poljin on taas ihan normaalin tuntuinen.
Kai se tällä kertaa oikeasti hajosi paineasetelma, en oikein muutakaan keksi. Ei saisi noin pahaan paikkaan laittaa käytettyjä osia, aina pitäisi laittaa vaan uutta. Ei sekään toisaalta mitään takaa, niin kuin edellinen kytkinremontti näytti.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
No niin, enkä ole saanut osia liikkeelle.
Laitakko taas ne yhteystiedot niin ei mene ainakaan aikaa niiden etsimiseen vanhoista laskuista.
Laitakko taas ne yhteystiedot niin ei mene ainakaan aikaa niiden etsimiseen vanhoista laskuista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tätäkin kävin herättelemässä talviunilta.
Eipä käynnistynyt vaikka akussa kyllä riitti potkua, ongelmaksi muodostui se etten millään saa konepeltiä auki kolarin jäljiltä.
Pitäisi tämäkin saada tallille tutkittavaksi, miten saisi oiottua. Vähän on nuo kolarikorjaukset olleet niinkuin ei minun hommia, mutta katsotaan.
Eipä käynnistynyt vaikka akussa kyllä riitti potkua, ongelmaksi muodostui se etten millään saa konepeltiä auki kolarin jäljiltä.
Pitäisi tämäkin saada tallille tutkittavaksi, miten saisi oiottua. Vähän on nuo kolarikorjaukset olleet niinkuin ei minun hommia, mutta katsotaan.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Eilen kävin koettamassa taas konepeltiä auki. Ei onnistunut edes sorkkaraudalla, jotain sieltä lukkohommasta on vääntynyt pahemmin.
Varsinainen lukko kyllä aukesi, naksahdus kuului, mutta pelti ei auki millään eikä mene takaisin kiinnikkään.
Taitaa olla rälläkkähommia tuon avaaminen Menee konepelti pilalle, vaikka kasassahan se on jo muutenkin jonkin verran
Varsinainen lukko kyllä aukesi, naksahdus kuului, mutta pelti ei auki millään eikä mene takaisin kiinnikkään.
Taitaa olla rälläkkähommia tuon avaaminen Menee konepelti pilalle, vaikka kasassahan se on jo muutenkin jonkin verran
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
MC Scatterin purkaamolla oli ainakin pari vuotta sitten iso kasa uusia mk1 seiskan konepeltejä.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Hyvä tietää
Mulla saattaa olla itsellä jemmassa ainakin yksi, en vain muista kuntoa, pitää kaivaa esiin navetan vintiltä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tämäkin makaa ajanpuutteen vuoksi teloillaan, valitettavasti.
Nyt olen suunnitellut vihdoin ryhtyväni toimeen, mutta jostain tarvitsisi löytyä oikea etulokasuoja, en usko että sitä niin siistiksi
saa minun taidoillani. Helpompi vaihtaa kokonaan. Ei vain satu olemaan ehjää mihin vaihtaa ja vaikea noita on löytääkään.
Facebookissa näin pariin kertaan talvella myynnissä, mutta myöhästyin aina.
Saa tarjota jos jollain on ylimääräisenä!
Nyt olen suunnitellut vihdoin ryhtyväni toimeen, mutta jostain tarvitsisi löytyä oikea etulokasuoja, en usko että sitä niin siistiksi
saa minun taidoillani. Helpompi vaihtaa kokonaan. Ei vain satu olemaan ehjää mihin vaihtaa ja vaikea noita on löytääkään.
Facebookissa näin pariin kertaan talvella myynnissä, mutta myöhästyin aina.
Saa tarjota jos jollain on ylimääräisenä!
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on viimein konepelti auki!
Rälläkällähän se sitten piti ottaa ja lukittumisen syyksi paljastui vääntynyt lukkomekanismi joka ei enää auennut edes väkivallalla.
Nyt vaan ihmetyttää kun tuo ei lähde käymään, kylla sen syksyllä paikkaansa ajoin ja nyt ei millään tulille.
Pitää kattoa kipinät ja bensansaanti
Rälläkällähän se sitten piti ottaa ja lukittumisen syyksi paljastui vääntynyt lukkomekanismi joka ei enää auennut edes väkivallalla.
Nyt vaan ihmetyttää kun tuo ei lähde käymään, kylla sen syksyllä paikkaansa ajoin ja nyt ei millään tulille.
Pitää kattoa kipinät ja bensansaanti
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Käytin Bellaa testipenkkinä kun ratkoin tutun seiskanomistajan käyntimurheita.
Hyvä tuli ultraäänipesussa, happo oli ehkä hieman turhan vahvaa, mutta teki tehtävänsä.
Tein puuhasta videon:
https://www.youtube.com/watch?v=43Zz8JPY2Xw
Mielenkiintoista tapauksessa on myös se, että auto oli useita kertoja korjaamolla jossa yrittiin ratkoa käyntiongelmia.
Sanoivat myös ultraäänellä pesseensä ja kaiken tehneensä, ei vaan taida tämän päivän nuorilla mekaanikoilla olla oikein tarkkaa kuvaa siitä miten tuollainen yli 40-vuotias kaasari toimii. Olivat viimeisellä kerralla vaihtaneet neulaventtiilin ja venttiiliputken, vaan eivät tarkistaneet bensan pinnantasoa ja seurauksena oli kunnossa olevaksi taas kerran julistetussa autossa pahasti tulviva kaasutin... Luotto menee tuollaiseen korjaamoon, vaikkei omalle kohdalle sinäänsä osunutkaan.
Hyvä tuli ultraäänipesussa, happo oli ehkä hieman turhan vahvaa, mutta teki tehtävänsä.
Tein puuhasta videon:
https://www.youtube.com/watch?v=43Zz8JPY2Xw
Mielenkiintoista tapauksessa on myös se, että auto oli useita kertoja korjaamolla jossa yrittiin ratkoa käyntiongelmia.
Sanoivat myös ultraäänellä pesseensä ja kaiken tehneensä, ei vaan taida tämän päivän nuorilla mekaanikoilla olla oikein tarkkaa kuvaa siitä miten tuollainen yli 40-vuotias kaasari toimii. Olivat viimeisellä kerralla vaihtaneet neulaventtiilin ja venttiiliputken, vaan eivät tarkistaneet bensan pinnantasoa ja seurauksena oli kunnossa olevaksi taas kerran julistetussa autossa pahasti tulviva kaasutin... Luotto menee tuollaiseen korjaamoon, vaikkei omalle kohdalle sinäänsä osunutkaan.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kevät/kesä oli joitain vuosia sitten monimerkkikorjaamolla mukavaa aikaa, kun tuli milloin mitäkin häristintä milloin sytkän säätöön milloin johonkin muuhun.hankala kirjoitti: ↑01.07.2022 12:52 Käytin Bellaa testipenkkinä kun ratkoin tutun seiskanomistajan käyntimurheita.
Hyvä tuli ultraäänipesussa, happo oli ehkä hieman turhan vahvaa, mutta teki tehtävänsä.
Tein puuhasta videon:
https://www.youtube.com/watch?v=43Zz8JPY2Xw
Mielenkiintoista tapauksessa on myös se, että auto oli useita kertoja korjaamolla jossa yrittiin ratkoa käyntiongelmia.
Sanoivat myös ultraäänellä pesseensä ja kaiken tehneensä, ei vaan taida tämän päivän nuorilla mekaanikoilla olla oikein tarkkaa kuvaa siitä miten tuollainen yli 40-vuotias kaasari toimii. Olivat viimeisellä kerralla vaihtaneet neulaventtiilin ja venttiiliputken, vaan eivät tarkistaneet bensan pinnantasoa ja seurauksena oli kunnossa olevaksi taas kerran julistetussa autossa pahasti tulviva kaasutin... Luotto menee tuollaiseen korjaamoon, vaikkei omalle kohdalle sinäänsä osunutkaan.
Minä "jouduin" nuo kaikki tekemään, koska olin ainoa jolla oli äly ja kiinnostus 40 vuotiaan kaasuttimen säätämisestä ja sielunelämästä.
Parhaimmat oli joku iso 70 luvun Jaguar ja erittäin hauska Suzuki Alto. Yksi Ford Orion tuli kans "kaasutinvikaisena" kyselemään saisimmeko hankittua ehjän tilalle. Kaasuttimen purku, ultraääni, kasaus, säätö korvalla ja kuulemma ei ollut koskaan toiminut yhtä siististi.
Mutta on niitä "missä on obd pistoke?" Jamppoja tänäpäivänä paljon. Kaasuttimet ja niiden säätäjät katoavaa kansanperinnettä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Eikä sitä vastaan voi oikein taistella. Ymmärrän hyvin korjaamon näkökulmasta ettei haluta ottaa lainkaan autoja joista diagnostiikka puuttuu.
Esimerkiksi "Car Wizard" on sen netissä todennut, ettei hänkään ota sellaisia. Vaikka osaa periaatteessa korjata ja säätää, mutta siinä menee niin paljon aikaa kun ensinnä pitää selvittää miten tämä on rakennettu yms. Ja kun arkipäivä on käytännössä auto tietokoneeseen kiinni, niin ei ole vaan järkeä ottaa tuollaisia töitä kun hommia on muutenkin.
Suomi tahtoo olla liian hajasijoitettu, että kovin moneen paikkaan kannattaa perustaa erikseen jotain oldtimer-korjaamoa.
Jos mekin asuttais Wellun kanssa samalla kylällä, ehkä voisi ryhtyä `ky-yrittäjiksi ja kokeilla sitäkin hommaa? Paskaahan siinä saa toki niskaan kun ei kaikkea vaan saa kuntoon, ainakaan järkihintaan. Ajatellen vielä paljonko menee aikaa osien etsimiseen, saati kun niitten toimitus kestää niin olisi pakko panostaa omiin varastoihin. Eikä näemmä kalliit entisöintityötkään tahdo Suomessa kannattaa, niin miten sitten perushuollot ja jotkut mossen korjaukset?
Niin joo onhan se tv-viihdettä, mutta aika tuskaista oli seurata Richard Hammondin uutta "bisnestä". James May sen hyvin kiteytti, että onko tämä oikeaa bisnestä vai kallis harrastus.
Esimerkiksi "Car Wizard" on sen netissä todennut, ettei hänkään ota sellaisia. Vaikka osaa periaatteessa korjata ja säätää, mutta siinä menee niin paljon aikaa kun ensinnä pitää selvittää miten tämä on rakennettu yms. Ja kun arkipäivä on käytännössä auto tietokoneeseen kiinni, niin ei ole vaan järkeä ottaa tuollaisia töitä kun hommia on muutenkin.
Suomi tahtoo olla liian hajasijoitettu, että kovin moneen paikkaan kannattaa perustaa erikseen jotain oldtimer-korjaamoa.
Jos mekin asuttais Wellun kanssa samalla kylällä, ehkä voisi ryhtyä `ky-yrittäjiksi ja kokeilla sitäkin hommaa? Paskaahan siinä saa toki niskaan kun ei kaikkea vaan saa kuntoon, ainakaan järkihintaan. Ajatellen vielä paljonko menee aikaa osien etsimiseen, saati kun niitten toimitus kestää niin olisi pakko panostaa omiin varastoihin. Eikä näemmä kalliit entisöintityötkään tahdo Suomessa kannattaa, niin miten sitten perushuollot ja jotkut mossen korjaukset?
Niin joo onhan se tv-viihdettä, mutta aika tuskaista oli seurata Richard Hammondin uutta "bisnestä". James May sen hyvin kiteytti, että onko tämä oikeaa bisnestä vai kallis harrastus.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net