Budjetti Turbo bravo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Uus pakopesä saapui. Hieman täytyy hioskella ennen asennusta.

Hukkaportin kohdilla tehtävät reunat.
Kuva
Tuossakin kohtaa melkoinen Pykälä. Ulkomuistista siipi on 5mm syvemmällä kuin tuo olake.
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Huomenna repiä vanha irti.

Reikä on melkein keskellä :mrgreen:
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Työpaikan muutto uusin tiloihin vie kaikki mehut...

Jospa tähän laittaisi tuon Eaton m62 kun sattuu olee joutilaana :lol:
Jaksaisi vaan eka sen laatikon ja pakopesän vaihtaa..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kevät siivousta.
Kuva

Kuva

Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Pakopesää tullut hiottua. Hukkaportin sai pari milliä isommaks ja terävät reunat sen kohdalta pois.

Mitäs mittaa Väisänen halusikaan.? Pakopesän jättö? Eli mistä mihin? :mrgreen:
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Turbiinisiiven exducer eli minor eli jättö. Mitan voi ottaa pakopesästäkin sieltä missä turbiinisiipi pyörii.
Turbine wheel Exducer ja minor sanalla voi kattoa kooklella jos terminologia ja ahtimen tärkeät ratekiset vertailumitat ei olla vielä hallussa.
Harmi että joku sekoittaa sanan turbine wheel nykyään vanteisiinkin. Tai huvittavaa pikemminkin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Turbine wheel ja vanne .. menee varmaan samaan kategoriaan 45 asteen camper mobiili harrastajiin :mrgreen:

Maanantaina mitata.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Alkaiskohan tämä jo kohta olla valmis asennettavaksi.

Ennen Kuva
Nyt, hukkaportti hieman isompi ja kuvassa vasemmasta seinämästä hiottu reilusti pois.
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Pakopesä vaihdettu.
Vaikea testata kun pitoa ei ole nimeksikään varsinkaan tähän aikaan vuodesta :lol:

Pakosiiven Jättö..
29,5mm inducer/32mm exducer)^2 * 100=84,9853515625

Hukkaportin hole paljon isompi nyt. Huomaa pakoäänistä kun painaa kytkinpoljinta tyhjäkäynnillä kun aukee läppä. Vaihdetta vaihdettaessa punarajalla jysähtää komiasti putkessa :mrgreen:

Kolme halkeamaa..
Kuva

Kuva
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

30mm. on oikeasti todella säälittävä reikä. Jos tuolla hyrrällä saa 190 kaakkia ulos on kone ja kytkin kovilla. Että jos se ko numerot kestää on padassa oltava potentiaalia helpolla pyörittämään + 300 kaakkia että juu.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kunhan Nyt ensin olisi rahhoo laittaa se laatikko. Laatikkohan on mutta kytkin hilut uupuu..

Pakoputkikaan kovin priima ole. Myöhemmin ehkä isompi ahdin kun on muilta osin kunnossa. Td04 olis ebay halpa :lol:
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos ei rahaa niin ei uutta ei edes kiinalaista.
En tiedä varmana seuraavan ahtimen tuotosta mutta saisi edullisesti suomestakin eli evoluutio lancerissa on aika kivan kokoinen ahdinvalikoima. Ainoa miinus on että ko ahtimet on fyysisesti isoja. Nää pörrää alta 300 euron. Itsellä muutamia uudemman evon ahtimia ostettuna kun halvalla sai ja 1.6 litraiseen vakionenuiseen koneeseen ajattelin.Ja laittaisin varmaan 1.4 pataankin jos sellaisen auton tässä hommaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Eiköhän se laatikko asennu parin kk sisään..

Nyt aamulla tiet sulia. Ai juma että se kulukkee. :mrgreen:

Edit. Laittaa kaksi OEM ahdinta :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mikähän idea tässä mopon tyyppisessä kuristimessa on Katin jälkeen :lol:
43mm olin alunperin. Vinkuun uus terä ja kairaamaan.
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Budjetti Turbo bravo

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

265tkm Ja sitten pimeni kokonaan valot vasemmalta takaalta.

Toiminut kyllä kaikin puolin loistavasti.
Kunhan työpaikan sais järjestykseen kun mahtuis autokin sisälle.
13€ maksaneella vetarin sisäpäällä ajettu nyt noin 30tkm
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin