Sämpy kirjoitti:Kohtuuhintainen sähkö luonnollisesti edellyttää älylatauksen hankkimista, joka tullee olemaan etähallittu ja toimii molempiin suuntiin. Eli pitää tietää ennakkoon koska autoa tarvitsee, ennen tätä aikaa sen akut on saatettu tyhjentää naapurin autoon.
Jokainen lataus/purku-sykli kuluttaa akkua, joka on vieläpä aika kallis osa. Kyllä sen vastineeksi sietääkin saada halvennettua energiaa. Mutta eihän se käy, joten tämä pökäle pyrkiikin taas nousemaan pintaan: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotima ... iikenteen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sämpy kirjoitti:Mutta tosiaan pienillä kauppakasseilla ei sähköverkko vielä kyykkää, jos ne ei kaikki ole yhtä aikaa latingissa ja lämmityksessä kovimmilla talvipakkasilla. Ja eihän ne voi olla....?
Valtakunnan verkolle ei tule ongelmia, paikallisesti tilanne onkin ihan toinen.
Pitäisiköhän lopettaa palkkatyö ja alkaa kaivuriurakoitsijaksi...
Ylhäältähän nuo toiminnan edellytykset sanellaan. On ihan sama millä biopolttoaineella auto käy, niin silti sen CO2 päästö lasketaan summaan mukaan ihan siinä missä perinteiselläkin käyttövoimalla toimivan auton. Sitten jos malliston keskipäästö on liian korkea, niin penalttia valmistajalle. Ei tuossa ole mitään muuta vaihtoehtoa kun sähkö. Niin hullua kun tuo onkin. Ei autotehtailla ole mitään motivaatiota kehittää esimerkiksi kaasuautoja tai etanolikonversioita.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Kaupungissahan sähköauto pelaakin ihan hyvin, mutta ei moinen oikein valmis tuote ole mitenkään. Onko sitten järkeä omistaa sähköauto jos sillä voi kulkea ajot vaikka 80%:sti. Toinen juttu tietty vielä laskeeko prosentit kilometreistä vai päivistä. Viikolla vaikka 30..40 km/päivä ja viikonloppuna 400..500 km mökkireissu.
Kaupungissa pelaa muuten hyvin , mutta missäs sitä siellä lataa , kun autot on pysäköitynä teiden varrelle.
Toisaalta tuo ajomatka lyhenee nopsaan akun vanhetessa , itsekin tällaista harkitsin ,mutta järki voitti ja en halua enempää ongelma autoja pihalle.
Eikä oikeen aurinko paneeleillakaan saa ladattua , kun auto on kotona ei yleensä aurinko paista , päivällä kun tulee energiaa auringosta , auto olisi mulla ajossa ja työmalla , eli HÖ.
Kaupungissa pelaa muuten hyvin , mutta missäs sitä siellä lataa , kun autot on pysäköitynä teiden varrelle. /lainaus/
Lähdettä en nyt muista, mutta taisi olla maininta, että seuraana voimaan tulevissa muutoksissa ei akun lataamiseen käytettävää generaattoria katsota tyhjäkäynti-säännön piiriin kuuluvaksi. Eipä siinä muuta kuin Hondan genu mukaan. Tai vaikkapa hieman isompi diesel perävaunuun. Voisi myydä sähköä muillekin akkupiippuun jääneille.
Eihän tuota kukaan ainoaksi autokseen suunnittele ja kuka sitä nykyään yhdellä autolla pärjää?
Lähinnä taajamakäyttöön työ-kauppa-koti kolmion pyöritykseen tuollainen voisi olla näppärämpi kuin iso diesel.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Siinähän se ratkaisu tuli, perävaunuun agrigaatti (500-1500e), joka kuluttaa 1l/h bensaa! Näinköhän sitä voisi jopa ladata ajon aikana? Ajomatkaa saisi lisättyä ainakin silloin jonkin verran Jaa, saakohan koukkua edes laittaa??
Asealla on trukki jossa 1.9 litrainen turbodieseli pyörittää isoa genua. Ajovoimana toimi yksi helvetin iso sähkömoottori.
Tuo kuluttaa myyntipuheissa vähemmän mitä 3 litraiset alhaalta vääntävät dieselit. Vähän monimutkainen häkkyrä on ja varsinkin korjaaminen on työlästä ja hintavaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Reilun vuoden ollut 500e perheen kakkosautona. Varsin huoleton peli ollut, ja todella hauska ajettava. Mittariin tainnut tulla reilu 5tkm työmatkaa ja muuta lähisuhailua. Pumpullisen letkulämppärin asensin kovimpia pakkasia varten, kun tuossa on nestejäähdytteisen akut.