Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Jalamari
Viestit: 151
Liittynyt: 29.09.2003 20:53
Paikkakunta: Laihia

Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

AVKlla myynnissä ollut "jyrsijävaurioitunut" Thesis päätyi Laihialla. Johtoja on liitetty paljon, enkä enää löydä konetilasta poikki olevia johtoja. Fiatecuscanilla näkyy startatessa pyörimistieto. Tankissa oleva bensapumppu pyörii virrat päälle laittaessa 5sek ja startatessa sama 5sek ja sitten pumppu lakkaa pyörimästä. Samalla hetkellä kun pumppu sammuu, FESillä katsottuna Järjestelmäpaine alkaa tippu 60bar melko nopeasti nollaan. Kokeilin myös startata kytkemällä tankin pumpulle jatkuvan jännitteen releen ohi. Vaikka matalapainepumppu pyöri kokoajan järjestelmäpaine tippui samalla tavalla melko nopeasti nollaan. Ajatuksia mistä voisi vielä alkaa johtokatkosta etsiä? Tai diagnosoida jotain FESillä? Mikä paine järjestelmässä pitäisi startatessa olla? Onko Näissä samanlainen Code systeemi kuin Fiatissa? Mitään avaimen kuvaa tai ajonestoon liittyvää merkkivaloa tai herjaa en ole nähnyt.
AR GTV6Turbo
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jos tuo järjestelmäpaine on sama kuin railipaine, niin se on paljon alakantissa. Useita satoja bareja tulisi olla, ennen kuin suutimet avautuvat. Yksinkertaisena testinä voisi ottaa suuttimien paluuputket irti (jos otettavissa helposti) ja katsoa vuotaako joku tolkuttomasti kun konetta pyörittää.
Avatar
Jalamari
Viestit: 151
Liittynyt: 29.09.2003 20:53
Paikkakunta: Laihia

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Auto käynnistyi. Vika oli lopulta Railpaineensäätimen liittimessä minkä sisältä oli pinnit oikosulussa. Nyt ollaan tilanteessa, että moottorinohjaukseen tai vaihteistoon ei enää jää vikakoodeja, mutta auto ei vain kulje. Paikallaan kaasutellessa kierrokset nousevat melko hitaasti mutta kuitenkin nousevat ja kiertää läpi kierrosaluueen. Ahtopaineet ei myöskään nouse juuri ollenkaan.

Tähän mennessä tarkastettu ja fiksattu
-Ei ahtovuotoja. paineistettu putkisto n.2bar
-Ahdin tarkastettu ja vaihdettu uusi.(painepuolen siiven välistä löytyi sulanutta muovia sekä paljon öljyä niin paineputkista kuin pakoputkestakin :roll: harmaa savutus loppui, eikä juuri mustaakaan savua tule.
-Ahtopaineensäätimen syötyjen alipaineletkujen tilalle vaihdettu uudet
-MAP putsattu
-EGR putsattu
-Sammutusläppä todettu olevan auki ja varmuuden vuoksi testattu tämän jälkeen kaapeli irti käytiin. ei toiminut yhtään paremmin.
-MAF käytelty irti . Ei kulje.
-Imuputki tarkistettu ja tiivistetty

Mitäs seuraavaksi testailtaisiin? Työvoitto pitäisi saada tästäkin ennen Bella Italiaa...

Sähköistä käsijarrua auto herjaa, mutta eikai Luigikaan niin fiksua systeemiä ole tehnyt, että auto menisi tuosta Limp modeen. Vai onko? :mrgreen: käsijarru kuitenkin kiristyy ja vapautuu. Toisella puolella toiminta on vain hitaampaa mistä jää vikakoodi muistiin ja vikavalo tauluun.
AR GTV6Turbo
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jalamari kirjoitti:Sähköistä käsijarrua auto herjaa, mutta eikai Luigikaan niin fiksua systeemiä ole tehnyt, että auto menisi tuosta Limp modeen. Vai onko? :mrgreen: käsijarru kuitenkin kiristyy ja vapautuu. Toisella puolella toiminta on vain hitaampaa mistä jää vikakoodi muistiin ja vikavalo tauluun.
Ne ei kertoneet, että systeemi on tulossa Lanciaan, niin en ajatellut sitä silloin niin tarkkaan, että muistaisi hyvin, mutta melko varma olen, että ei pitäisi mennä. :oops:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jotenkin kuulostaisi siltä, ettei saa soppaa. Tosin eipä tuo paikallaan ryntäytettäessä mikään rakettimoottori olekaan, kun Bosch on koodannut minimisavutuksen kartat päälle paikalla ollessa ;)

MES kiinni ja tutkimaan eri antureiden antamia arvoja sekä niiden vertailua desired-arvoihin. Tuo on kuitenkin melko yksinkertainen kone ohjaukseltaan niin käy vaan järjestelmällisesti dataa läpi.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Jalamari
Viestit: 151
Liittynyt: 29.09.2003 20:53
Paikkakunta: Laihia

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Messissä arvot intake air quantity ja desired intake air quantity poikkeaa rajusti toisistaan. Tyhjäkäynnillä näyttää ihan ok, mutta kun kaasun painaa ajaessa pohjaa pyynti on noin 1200 mg/i, mutta mitattu max pyörii 400-500 mg/i. Mistä tuo kertoo. Ilmaa ei saa mutta miksi ei? imusarjan läpät jumiutunut kiinni? Jako pielessä?
AR GTV6Turbo
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ilmamassamittari viallinen tai "muovikassi imusarja / imuputkistossa"
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ilman saannissa (tai liikkumisessa) siis ongelmaa. Vaihtoehtoina viallinen ILMI (kulun pitäisi parantua hiukan nappaamalla liitin ILMIstä irti) tai sitten tukos jossain ilmanputsarin ja pakoputkenpään välillä.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Jalamari
Viestit: 151
Liittynyt: 29.09.2003 20:53
Paikkakunta: Laihia

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kuinkahan monta kertaa tämän auton kanssa tulee vielä tilanne, että kuvittelee viimein löytäneensä viimeisen vian. Imusarjan läppien säätömoottoria olen messillä käytellyt ja kuullut läppien kääntyvän, mutta eipä ne kääntyneetkään, vain moottori liikkuin. Eläin on repinyt läppiä yhdistävän säätötangon kokonaanirti. :silent: Oisko 20 hevosvoimaa löytynyt reserviin lisää ja myös turbo viheltää vienosti nyt kun pakoputki on vielä irti. Ahdot ei kuitenkaan vieläkään juuri nouse ja meno on tukkoista. inke air quantity nousi piirun verran, mutta on vielä hyvin kaukana pyynnistä... Täytyypä vielä tutkia ettei ahtopuktistossa ole mitään sinne kuulumatonta. Imuputkisto tutkittu ja ilmi irroitetultu jo aiemmin.
AR GTV6Turbo
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vanha 10V 2.4 JTD antoi penkissä hiukan yli 100hv ILMIn piuha irroitettuna vs. piuha kiinni tuli 136hv. Totaali rikkinäinen ILMI kadotti alaväännön tyystin, stumppasi jopa tallin kynnyksen ylityksessä... Uusi Boschilainen ILMI seurasi pyydettyä ilmamäärää varsin tarkasti ja samoin näyttänyt olevan mitä noita 156-korissa olevia eri koneita olen MESillä katsellut.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Jalamari
Viestit: 151
Liittynyt: 29.09.2003 20:53
Paikkakunta: Laihia

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jako tuli tarkastettua oikein ajoituspalikoin ja tietysti samalla uusi jakopääsarja vesipumppuineen. Kun kerran oli levällään niin putsasin imusarjan, sekä poistin ja tulppasin turhat imusarjan läpät. Mappianturi todettu toimivaksi. Eipä intoutunut vieläkään kulkemaan...
AR GTV6Turbo
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Thesis JTD 2.4 20v ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Isola »

Pyytääkö ECU ahtopainetta, eli mitä MES sanoo pyydetystä ja toteutuneesta ahtopaineesta?

Ahtopaineensäätimen alipaineletku on varmaan uusittu? Jos autoa on järsitty jostain, sitä on melko varmasti syöty muualtakin.

Minulta löytyy ehjä, käytetty ahtopaineensäädin jos sitä epäilet.
Vastaa Viestiin