Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tää oli muistaakseni 82 tai jotain vastaavaa mutta kasaria kuitenkin. Vaijeri muistaakseni yksiosainen, ei ole vielä tarvinut vaihtaa.. :D
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Niin joo, täällähän ei viestejä saanut editoitua tietyn ajan jälkeen.. Noh, eniveis.

Laittelin vaihteensiirtäjälle uuden stefan + haitarikumin. Lisäksi uusin sen osan, joka yhdistää kepin ja tuon vaihteensiirtimen.

Samalla tutkailin noita jäähkänestevuotoja ja kyllä niistä suurin osa näyttäisi kuitenkin tulevan letkuista. Klemmarithan ovat jotain, mitä sattui kaapista löytymään. Voisin ottaa suosituksia hyvistä letkuklemmareista? Mätänetissä tuntuisi olevan vaan paskoja. Lisäksi varmaan joka tapauksessa vaihdan tuon syylarin, koska mielestäni paineen alla sekin on vuotanut - on toki saattanut olla roiskeita noista letkuista tiedä häntä. Lisäksi harmia aiheuttaa se, kun letkut TSI mallia ja leikelty ja yhdistelty siitä sun tästä..

Melkeen alkaisi olla kaikki uudet osat autossa kiinni. :thumb: Lancian ilmanputsarikotelo ei mene suoriltaan, tulee kärsä suoraan syylarin kylkeen - täytyy kääntää kärsä tai keksiä jotain.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva

Jotain pientä kuitenkin. Löysin imuvuodon, varmaan vaivannut jo pidempään kun ollut vähän haasteita säätöjen kanssa. Tuossa imusarjan ja kaasarin välissä sellainen kumilirpake, sen ja satsin välistä tuntuisi imevän. Koitan vähän ranetella eka ja sitten täytyy varmaan iskeä lihoiksi ja tiivistellä uudestaan.

Myös jarrupääsylinteri taisi antautua, nesteitä hukkaa jonnekin ja missään ei vuotoja tai katkenneita putkia joten varmaan pullauttelee tehostimeen. Kattelin tuossa, että Sämpyltä onneksi löytyy edullisesti kasin sylkkää, täytyy vähän vaan kurkkia että passaako suoriltaan. Ihan hirveetä intoa ei ole vanhaa ehostaa, kun tuo uusi maksaa sen 20e..
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Vilkaise jalkotilaan, nottan ruikkiiko sinne nesteet.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

GreenThing kirjoitti: 02.05.2023 07:17 Vilkaise jalkotilaan, nottan ruikkiiko sinne nesteet.
Notta sinnehä se sit oikeesti ruikki. Tarpeeks ku sai litkua laskettua sisäänsä, ni alko tipattamaan ja sai sinne kurkattua. Jotain äänieristemattoa laiteltu tuonne, niin ei ihan heti bongannut. Nyt ne oli onneksi märkiä ja lähti aika näppärästi helvettiin. En tiedä, oisko se alkanut tihkumaan jo talven aikana, vähän oli sen näköistä että tovin olisi vuotanut?

Noh, avasin samalla noi vedenpoistoröörit(olivat silikonoitu umpeen) ja maalaan lattian uusiksi, kunhan tuosta saa kuivaksi ja putsailtua. Uusi jarruputki jo paikallaan, mutta liitintarvikkeita vielä vähän uupuu. Täytyy koittaa torstaina napata mukaan kotimatkalla. :thumb:

Niin ja sylinteristäkin löytyi kyllä vähän vuotojälkeä. Tuleepahan nyt uusittua taas sitä sun tätä.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja stella »

Pääsylkkä, jos vuotaa auton sisälle, niinkuin tässä tapauksessa, niin se vuotaa siitä sylkän takapäästä, eli siitä mistä polkimelta tuleva tanko menee sylkälle...Ei muuta kun uusi pääsylkkä tilalle, ja kuskin lattian kuivaus/putsaus, ja homma ok taasen :thumb:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Sinänsä erikoista että tässä on tehostin välissä ja silti neste löysi tiensä sisälle?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ainiin siellä on se tehostaja. Punaisessa kasissa kusi tosiaan tuon neste jalkotilaan, mutta siinä ei ole sitä tehostajaa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jostain kuvasta olin niin katsovinani.
Onko se sitten enemmän vai vähemmän urheilumalli, jos siinä on tehostaja..?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Sämpy kirjoitti: 10.05.2023 07:38 Onko se sitten enemmän vai vähemmän urheilumalli, jos siinä on tehostaja..?
Alkupään kaseissa ei ollut tehostajaa, ainakaan perusmalleissa. Tuo punainen on -71.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

stella kirjoitti: 09.05.2023 22:27 Pääsylkkä, jos vuotaa auton sisälle, niinkuin tässä tapauksessa, niin se vuotaa siitä sylkän takapäästä, eli siitä mistä polkimelta tuleva tanko menee sylkälle...Ei muuta kun uusi pääsylkkä tilalle, ja kuskin lattian kuivaus/putsaus, ja homma ok taasen :thumb:
Niin siis, jarruputki myös räjähtänyt jos ei tekstistä käynyt selväksi. :lol:

E: No ei siis tosiaankaan käynyt selväksi, my bad. Joo tosiaan jarruputkikin myös kosahtanut.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jesjes läjässä on taas. Ilmauksen saa suorittaa kahden henkilön kesken, ilmauslaitteella ei kyllä oikein saanut näitä jarruja hyviksi - tai sitten loppu kärsivällisyys mulla kesken.

Voisiko joku laittaa mulle vähän kuvia moottorin lisätuennasta? Yhden vinkin sain jo GT:ltä ja se vaikuttaa aikalailla iisiltä, mutta muitakin ratkaisuita mielellään tarkistelisin!

Ongelmana se, että kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa meinaa hieman vedellä, jostain taioin ajatuksen että liittyy tuon moottorin liikehdintään, uusin kyllä jo tuon ylimmän koiranluun, sekä lootan alakumin jo mutta voimanpaskaa sen verran tuossa, että vähän elelee.

Naapurikin kehaisi jo saundeja koeajolla :lol:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eikö tuo ole vähän kuin eripituisten vetarien ominaisuus? Tai siis mitämätiedän, mutta noin tasapituisia vetareita välikannattimella aikoinaan markkinoitiin, silloin kun autossa on tehoa.

Vaan voihan se olla että yllämainittu on vain pieni osa asiaa ja se koneen eläminen on oma lukunsa. Miten muistelen olikos Mäntyharjun urheilukartanossa kumminkin ihan normaali koneenripustus vaiköhö? En omista kuvista löytänyt tätä tietoa. Jakopään puoleinen kiinnike siinä näytti että voisi olla jostain muusta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sämpy kirjoitti: 14.05.2023 06:16 Eikö tuo ole vähän kuin eripituisten vetarien ominaisuus? Tai siis mitämätiedän, mutta noin tasapituisia vetareita välikannattimella aikoinaan markkinoitiin, silloin kun autossa on tehoa.

Vaan voihan se olla että yllämainittu on vain pieni osa asiaa ja se koneen eläminen on oma lukunsa. Miten muistelen olikos Mäntyharjun urheilukartanossa kumminkin ihan normaali koneenripustus vaiköhö? En omista kuvista löytänyt tätä tietoa. Jakopään puoleinen kiinnike siinä näytti että voisi olla jostain muusta.
Voipi kyllä olla, että on - moottorikin kyllä elää ehkä vähän enemmän kuin tarvitsisi, muistan että langan alkupäässä joku kehotti lisätuentaan :mrgreen: Jos tuo menee pelkkänä ominaisuutena, niin sittenhän se lienee vain tottumiskysymys. :think:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Joku muistikuva minullakin on, että olisi ollut puhetta lisätangosta vaihteiston päässä. Mutta ei vain ole näemmä tarttunut moinen toteutus kameraan missään.

Toki vähän vastaavalla kolmen pisteen kiinnityksellä on autoja 5-10 kertaisilla teholuvuilla, kumien vaan ollessa vähän tymäkämmät. Tai siis tässä jo jopa 4 pisteen kiinnitys. Ja renkaiden kääntöpisteen sijainnilla kulutuspintaan lienee massiivinen merkitys.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin