Sämpyltä löytyi Alfan vauhtipyörä. Kiitokset siitä.
Tuli tuo vauhtipyörä vaihdettua loppiaisena ja nyt vaikuttaa kohtuu hyvältä. En ainakaan paikallaan kaasuttelemalla enää saanut sammumaan, vaikka laittoi reippaammin laturillekkin kuormaa.
Totuudenhan näkee sitten vasta keväällä, kun auton ottaa ajoon. Mutta varovaisen toiveikas olen, että ongelma poistui.
Tuossa on dynokäppyrä Puntosta.
Tuohon on edellinen omistaja laitatuttanut jonkun virisoftan. Ilmeisesti sen 95hv softan jota on monessa paikkaa tarjolla. Eipä tuo teetetty ahdin nyt niin kummasti vetoja nostanut, mutta vetoaluetta se paransi kummasti.
Ruoka tuolta loppuu. Tarttis varmaan jonkun stage2 softan nyt kun ahtimesta tuntuisi hönkää riittävän ja pakopainekin pysyi ihan siedettävissä lukemissa.
Muutaman kerran on pitkässä vedätyksessä lyönyt limp modeen liian korkean ahtopaineen takia, mutta pieni hukkaportintangon säätö korjasi sen.
barchetta by Uno_mas
Re: barchetta by Uno_mas
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: barchetta by Uno_mas
Otinpa barchettan keskiviikkona ajoon, kun keli vihdoinkin hiukan lämpeni.
Nyt pystyy vahvistamaan, että hitachi ei tykännyt kevennetystä vauhtipyörästä.
Sen minkä kierrosherkkyydessä menetti on pieni menetys verrattuna hermojen kiristykseen joka oli aina liikennevaloihin pysähtyessä.
Ensi viikolla sitten katsastus ja kovaa ajoa
Päivitin vielä vaihdekepin nupin ebay nupista Fiatin nuppiin.
Tuo on peräisin grande puntosta. Saanut päällensä nahkan ja keltaisen tikkauksen.
Nyt pystyy vahvistamaan, että hitachi ei tykännyt kevennetystä vauhtipyörästä.
Sen minkä kierrosherkkyydessä menetti on pieni menetys verrattuna hermojen kiristykseen joka oli aina liikennevaloihin pysähtyessä.
Ensi viikolla sitten katsastus ja kovaa ajoa
Päivitin vielä vaihdekepin nupin ebay nupista Fiatin nuppiin.
Tuo on peräisin grande puntosta. Saanut päällensä nahkan ja keltaisen tikkauksen.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: barchetta by Uno_mas
Tulipa pari viikkoa sitten kokeiltua lasikuidun kestoa. Korotettu suojatie oli lujempi
Nyt aletaan korjauksessa olemaan jo voiton puolella. Keltainen väri tuli ruiskittua juhannuksena ja huomenna olisi tarkoitus maalata mustat kohdat. Jos sitä saisi tulevalla viikolla auton takaisin liikenteeseen.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: barchetta by Uno_mas
Parin viikon nysväämisen jälkeen olisi puskuri taas siinä kunnossa, että sen voisi asentaa takaisin autoon.
Maalauksesta tuli ihan kohtuullinen, mutta reilusti parannettavaakin jäi. Olisi siitä vielä huonompikin voinut tulla, kun ekaa kertaa tuli maaliruiskulla mitään suurempaa pintaa maalattua.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: barchetta by Uno_mas
Alkoi etujarrut jumittaan. Ei mikään ihme, kun nuo Coupen 284 jarrut tuli aikanaan sovitettua rälläkällä
Nyt suunnitelma oli tehdä jarrupäivitys ihan oikein jyrsimellä tehdyillä adaptereilla.
Jarrusatuloiksi olisi ollut kova hinku laittaa Coupesta löytyvät 4-mäntäbrembot. No niitten saatavuus tehdaskorjattuina tai käytettyinä oli aika heikkoa. Sama juttu tuntui olevan 166 Alfassa olevien brembojen kanssa.
No satuloiksi tuli nyt sitten Tjet Bravon satulat.
Eihän ne brembot ole, mutta hiukan järeämpää tekoa kuin Coupen 284 jarrujen satula tai Barchettassa alunperin olleet. Mäntä noissa on 57mm vs 54mm mikä oli edellisissä satuloissa. Pala n.20mm pidempi.
Jarrulevyksi valikoitui Lancia Delta 3 multijetissä olevat 305 levyt.
Nuo levyt on 2mm paksummat kuin Tjet Bravon satuloihin tarkoitetut, mutta sen verta löytyi pelivaraa, että hyvin sopivat toisiinsa.
Pulttijako on 100mm sekä Tjetin satuloissa, että Barchettan olka-akselissa. Offsetmuutosta tarvi tehdä 2mm ja satulan kiinnitystä tuoda ulospäin 24mm.
Tällä kertaa satula istuu ihan suorassa jarrulevyyn nähden.
Ihan hyvin tuntuu 305 levy sopivan 281 levylle tarkoitettuun satulaan.
Vannekin sopi vielä hienosti paikalleen. Eikä enää näytä niin tyhjältäkään
Nyt suunnitelma oli tehdä jarrupäivitys ihan oikein jyrsimellä tehdyillä adaptereilla.
Jarrusatuloiksi olisi ollut kova hinku laittaa Coupesta löytyvät 4-mäntäbrembot. No niitten saatavuus tehdaskorjattuina tai käytettyinä oli aika heikkoa. Sama juttu tuntui olevan 166 Alfassa olevien brembojen kanssa.
No satuloiksi tuli nyt sitten Tjet Bravon satulat.
Eihän ne brembot ole, mutta hiukan järeämpää tekoa kuin Coupen 284 jarrujen satula tai Barchettassa alunperin olleet. Mäntä noissa on 57mm vs 54mm mikä oli edellisissä satuloissa. Pala n.20mm pidempi.
Jarrulevyksi valikoitui Lancia Delta 3 multijetissä olevat 305 levyt.
Nuo levyt on 2mm paksummat kuin Tjet Bravon satuloihin tarkoitetut, mutta sen verta löytyi pelivaraa, että hyvin sopivat toisiinsa.
Pulttijako on 100mm sekä Tjetin satuloissa, että Barchettan olka-akselissa. Offsetmuutosta tarvi tehdä 2mm ja satulan kiinnitystä tuoda ulospäin 24mm.
Tällä kertaa satula istuu ihan suorassa jarrulevyyn nähden.
Ihan hyvin tuntuu 305 levy sopivan 281 levylle tarkoitettuun satulaan.
Vannekin sopi vielä hienosti paikalleen. Eikä enää näytä niin tyhjältäkään
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75