Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Tuli sorruttua s3 audiin. Siihen on askarreltu kone pidemmän aikaa sitten ja vetoalue alkaa +4500 rpm. Eli on saanut kenkää jonneilta viimeiset 10 vuotta ja on pysynyt läjässä. Eli ei voi olla huonosti rakennettu kone. Toki sitä tiedä yhtään mitä on tullut ajansaatossa oikeasti tilalle. Öljy haisee ja bensa palaa, sehän se juttu on näissä vehkeissä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Apropoo.
Weskulla oli ilmeisesti penkki yhdelle akselille. Toki haldeksia saa sellaisellakin ajettua...
Weskulla oli ilmeisesti penkki yhdelle akselille. Toki haldeksia saa sellaisellakin ajettua...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Mitä tarkoittaa yhdelle akselille?väisänen kirjoitti:Apropoo.
Weskulla oli ilmeisesti penkki yhdelle akselille. Toki haldeksia saa sellaisellakin ajettua...
Tai voi kai sen niinkin sanoa , etuakselin on yhdellä ja taka-akseli yhdellä.
Kyllä täällä voi ihan oikeeta 4 vetoa ajaa. näistä uusista feikki 4 koista en oo ihan varma.
Ihan heti ei ehdi kun tällänen on vähän vaiheessa, mut onnistuu kyllä.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Perkeles. Pitäisikö tuosta kolmosen raadosta kattoa tehot että paljonko siinä on. Pelottaa kyllä että kestääkö sen kone.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Ko moottorin jäähdytyspuolen muoviset lähdöt moottorista on varmasti läppä. Vetelää muovia. Ihan pukkaa ranskisten muoviset termarikotelot ja vesipumput ym verkkokalvoille takautuvasti. Pelkkää ongelmaa jos paineet nousee se sanoo poksista. Todellista preemiumia
Pitää laittaa laajakaista kiinni ja antaa monoa. Nyt oli 1.2 ahtoja max mitä kokeilin.
Ja oli tuolla pakokaasuissakin anturi. Se on hyvä nimittäin alunperin orkkis ohjelma rukkaa sytkäriä melkoisen holtittomasti.
2871 r kuuliksen pitäisi kyllä herätä alempaa mitä nyt. Voihan tuo olla softaan tehty atopaineenohjaus vaikka miten. En vaan oikein usko enkä ymmärrä miksi ei alempaa annettaisi ahtaa. Pitää kokeilla ja vääntää mitä alkaa tehdä.
Pitää laittaa laajakaista kiinni ja antaa monoa. Nyt oli 1.2 ahtoja max mitä kokeilin.
Ja oli tuolla pakokaasuissakin anturi. Se on hyvä nimittäin alunperin orkkis ohjelma rukkaa sytkäriä melkoisen holtittomasti.
2871 r kuuliksen pitäisi kyllä herätä alempaa mitä nyt. Voihan tuo olla softaan tehty atopaineenohjaus vaikka miten. En vaan oikein usko enkä ymmärrä miksi ei alempaa annettaisi ahtaa. Pitää kokeilla ja vääntää mitä alkaa tehdä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Pelätty voimansiirtoa ja/tai kiertokankia?väisänen kirjoitti:En vaan oikein usko enkä ymmärrä miksi ei alempaa annettaisi ahtaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Sitä se on. Bemarissakin on tuollainen muovinen termarikotelo.väisänen kirjoitti:Ko moottorin jäähdytyspuolen muoviset lähdöt moottorista on varmasti läppä. Vetelää muovia. Ihan pukkaa ranskisten muoviset termarikotelot ja vesipumput ym verkkokalvoille takautuvasti. Pelkkää ongelmaa jos paineet nousee se sanoo poksista. Todellista preemiumia
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Kiertokanget on kovilla isoilla kieroksilla, en oikein sinne anna ääntäni. Voimansiirto voisi olla syyllinen kyllä.wellu kirjoitti:Pelätty voimansiirtoa ja/tai kiertokankia?väisänen kirjoitti:En vaan oikein usko enkä ymmärrä miksi ei alempaa annettaisi ahtaa.
Jos saisin edes senverta aikaseksi että kattelisin että mikäkö ahdistin siellä oikeasti on.
Pitäisi saada joku kartta ulos ecusta niin näkisi minne seo ajateltu laulavan. Ylös vaan tykkää kyllä mennä mutta mutu on vähän huono. Vielä isomman ahtimen puolesta toki kiva jos nokat palvelisi oikeasti yläaluetta.
Jotenkin kuitenkin kiva vessa. Ehkä osaksi sitä että on aika pieni eikä sellainen ökytiejyräaudi.
Ei tässä tosiaan toimi sisälämppäri kuin on off ja oikeastaan kaikki ohjaamon hallintalaittteet on päihelvattia. Kyl se siitä kun nysvää ja kaippa seo vaan rakastuttava muoviin
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Volvon 2.5t moottoreista on saatu kankia (aika rimpulat) solmuun nostamalla hieman ahtopainetta ja vedättämällä väännöllä. Kierroksilla kestää paremmin (tosin ei toi 2.5t kestä kuitenkaan).väisänen kirjoitti:Kiertokanget on kovilla isoilla kieroksilla, en oikein sinne anna ääntäni.wellu kirjoitti:Pelätty voimansiirtoa ja/tai kiertokankia?väisänen kirjoitti:En vaan oikein usko enkä ymmärrä miksi ei alempaa annettaisi ahtaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Hmm. Olisiko mahdollista että vedätyksessä olisi saanut nakua niskaan?
Siellä vaikka ei nakuttaisikaan niin alakieroksilla jos pidät sytkärin samana ja muutat vaparista vaikka 1.5 krt täytölle niin sytytystä saisi myöhäistää. Näin vain ei oikein usein sitten toimita ja kanget solmussa.
Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
Siellä vaikka ei nakuttaisikaan niin alakieroksilla jos pidät sytkärin samana ja muutat vaparista vaikka 1.5 krt täytölle niin sytytystä saisi myöhäistää. Näin vain ei oikein usein sitten toimita ja kanget solmussa.
Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Joo siis yleensä se nakuherkin alue löytyy sieltä maksimiväännön lähettyviltä ja siellä yleensä se vahinko tapahtuu. Tosin kyseiseltä alueelta saa usein myös eniten vääntöä ja kanget saa kyllä väännöllä solmuun ilman nakuakin (esimerkiksi etanolilla).väisänen kirjoitti:Hmm. Olisiko mahdollista että vedätyksessä olisi saanut nakua niskaan?
Siellä vaikka ei nakuttaisikaan niin alakieroksilla jos pidät sytkärin samana ja muutat vaparista vaikka 1.5 krt täytölle niin sytytystä saisi myöhäistää. Näin vain ei oikein usein sitten toimita ja kanget solmussa.
Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
Mulla on samaa premium-tautia. Koko auto tärisee kun oikea etupyöränlaakeri jyrryyyttäää.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Siitä se korjauskierre sitten lähteeväisänen kirjoitti:Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
Näköjään pitää Alfabbs:ltä lukemani kommentti paikkansa: vanhat S3:t ovat lisääntyneet silmiin pistävästi Turku-Tampere alueella...
Omaan ooodiin ajattelin laittaa Aero Saabin TD04:n, kun sellainen tuossa hyllyssä on joutilaana ja kone on vakiolla alakerralla. Eiköhän tuolla kuitenkin pääse lähelle 300hv tasoa ja olisi silti melko alhaalta heräävä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Hmm. Päästään asian ytimeen.wellu kirjoitti:Joo siis yleensä se nakuherkin alue löytyy sieltä maksimiväännön lähettyviltä ja siellä yleensä se vahinko tapahtuu. Tosin kyseiseltä alueelta saa usein myös eniten vääntöä ja kanget saa kyllä väännöllä solmuun ilman nakuakin (esimerkiksi etanolilla).väisänen kirjoitti:Hmm. Olisiko mahdollista että vedätyksessä olisi saanut nakua niskaan?
Siellä vaikka ei nakuttaisikaan niin alakieroksilla jos pidät sytkärin samana ja muutat vaparista vaikka 1.5 krt täytölle niin sytytystä saisi myöhäistää. Näin vain ei oikein usein sitten toimita ja kanget solmussa.
Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
Mulla on samaa premium-tautia. Koko auto tärisee kun oikea etupyöränlaakeri jyrryyyttäää.
Tuo kun sanoit että nakuherkin alue löytyy max väännön kohdalta niin kyllä koska silloinhan moottorin täytös on parhaimmillaan ja lämpöä pukkaa eniten ja se lämpö tekee nakua. Mutta jos tarkastellaan nakutusta osissa niin ei pidä paikkaansa täysin. Parhaalla vääntöalueella homegeenisuus seoksessa on hyvä. Tältäkantilta nakuvaara on alhaisempi vs huono homogeenisuus.. Eli jos maksimiväännön seoksen sekoittuvuus olisi sama mitä esim alhaisella rpm nakuvaara olisi entistä suurempi.
Näinollen ahtopaineensäätö jos vaan into riittää niin sähköiseksi. Itsellä ei ole koskaan olku sähköistä ahtopaineenohjausta ja pässi olen kyllä ollunna senkin suhteen sitten kyllä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Millane o TDO4?Keltsi kirjoitti:Siitä se korjauskierre sitten lähteeväisänen kirjoitti:Mitä ajelin nyt diudilla töihin niin pyöränlaakeri edestä ääntää pahoin.
Näköjään pitää Alfabbs:ltä lukemani kommentti paikkansa: vanhat S3:t ovat lisääntyneet silmiin pistävästi Turku-Tampere alueella...
Omaan ooodiin ajattelin laittaa Aero Saabin TD04:n, kun sellainen tuossa hyllyssä on joutilaana ja kone on vakiolla alakerralla. Eiköhän tuolla kuitenkin pääse lähelle 300hv tasoa ja olisi silti melko alhaalta heräävä...
Siis huumoritopikkihan tämä täysin on. Pyöränlaakerista alkaa aivan varmasti alamäki.
Sanoin töissä että jos nyt älyäisin vaikka polttamaan nuo auzdin ostoo menevät rahat voisin alkaa kartuttaa säästötiliä. Muttaku pässi on pässi ja audiin sortu
Viimeksi muokannut väisänen, 24.01.2020 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Audi A3 -99 1.8 turbon moottorista?
Tarsko vaihtaa otsikoksi naura mun audille topik.
Juu tarttee. Meinaan aikas aivovaurioinen on audilla ajava. Ei se mersukuskikaan paljon pidempää kortsua tartte eiku vedä.
Apropoo. Jos jollain on tällaisen poikittaiskoneisen vaihteistoa 02M tyyppiä niin tarjotkaa. Etuvetoisen laatikkokin siis kelpaa.
Juu tarttee. Meinaan aikas aivovaurioinen on audilla ajava. Ei se mersukuskikaan paljon pidempää kortsua tartte eiku vedä.
Apropoo. Jos jollain on tällaisen poikittaiskoneisen vaihteistoa 02M tyyppiä niin tarjotkaa. Etuvetoisen laatikkokin siis kelpaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.