Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Heittäisin epäilystä vakaajan suuntaan, sisäpusla tai koiranluu?

Tai sitten iskari paskana. Jarrusatulanhan saa diagnosoitua painamalla jarrua kevyesti.

Tosin yksi Stilo oli missä kuului kolahdus aina kun tien kallistus muuttui tai siirtyi toiselle kaistalle. Ei siitäkään varmaa diagnoosia tehty, vaikutti kuin iskarin varsi olisi ollut jotenkin väljä tms.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kylläpä jätetään vaihtoehdot vakaaja tai iskunvaimennin.
Äsken vielä kävin kangella jokaisen nivelen läpi, kääntelin pyöriä ja hiplailin kaikkea - mistään en saanut välystä tuntumaan.

Noh, uskaltanee tuolla ajaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Marea piti samanlaista ääntä, juuri vakaajatangon kumit kuluneet ja tangossa oleva stoppari osui tuohon kiinnikkeeseen kolahduksella kun liikkui sivuittain (ja muutenkin oli löysä).

Kuva
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tämä kyllä alkaa hajoilemaan käsiin. :lol:

Maantiellä tuntui tuossa päivällä todella vaivaiselta ja totesin vaimollekin, ettei ole tehoja. Risteyksessä kaasu lattiaan, 4500rpm kytkin ylös ja "mmmooooaaawwwwwmm"...

...40km myöhemmin alkoi kuulumaan kovaa pihinää ja pärinää auton takaa. Vissiin halkes vaimennin tai jotain.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Huurtuvien ikkunoiden taistelu, osa 15.

Ilmanpoistosta puhuttiin jo viimetalvena täälläkin, kun valittelin ettei lämpeä ja ikkunat ovat huurussa.

Joskus tuossa kesällä huomasin, että ilmanpoistoräppänät takasivulaseilla onkin feikkiritilät:
Kuva
Kuva

Kontin poskiverhoilut purkamalla huomasi, että ritilät on erillinen muoviosa, joka on verhoilussa kiinni painokynsin. Nastat on sitten tehtaalla sulatettu kiinteäksi (minkähän helvetin takia...).
Pienellä tasapäisellä meisselillä ritilät irtosi verhoilusta:
Kuva
Kuva

Meinasin avata ritilät mattopuukolla. Alku meni hyvin, sitten katkaisuterä katkesi. Vinku ei ollut mukana, mutta kaasukolvi skalpelli -kärjellä oli. Sillä jatkaen oli helppoa ja mukavata, kunnes kaasu loppui ja varapullo tietenkin unohtunut ottaa mukaan. :evil:
Rälläkkä ratkaisi tilanteen. Ei jäänyt vahvikkeita ritilään, mutta tämän vuoksi ei avattu kaikkia välejä, vaan vain kaksi (aika löysäksi meni toi ritilä jo noin):
Kuva

Sitten vain asentamaan takaisin ja vaikka ne mainitsemani painokynnet piti palastella purkaessa, niin tuo ritilä istui kontin verhoilun muoviin tiukasti eikä jäänyt repsottamaan.
Mutta kasatessa tutkin ilman poistumista takakontista muutenkin. Molemmin puolin oli takakontin rakenteista tukittu kaikki korin palkkirakenteissa olevat aukot vaahtomuovilla, eli ilmalla ei ollut kulkuväylää auton sisätilasta takapuskurin takapuolelle, missä ilmanpoistoräppänät on. Otin molemmilta puolilta palaset vaahtomuovia pois, siten että palkkirakenteeseen tuli noin 10cm x 15cm aukot molemmin puolin (nämä aukot ovat siis verhoilun takana piilossa, auton korirakenteessa).

Mutta tuon lisäksi koitin myös löytää ne ilmanpoistoräppänät käsikopelolla, eipä löytynyt. Tiesin, missä räppänät ovat, koska olen auton alta ne usein nähnyt. Aikani kopeloituani tajusin, että molemmat räppänät olivat peitetty vaahtomuovilla:
Kuva
Kuva

Hetken aikaa pyöri kysymysmerkit pään yläpuolella, mutta sitten nouseva rankkasade pakotti kiirehtimään osat läjään.
Ritilä paikallaan:
Kuva
Kuva


Jälki ei siisteintä mahdollista ole, mutta saapa nähdä loppuiko se takaovien ja kontin lasien umpihuuruuntuminen kosteilla keleillä. Eilen sen vähän mitä kävin koeajolla kylmässä vesisateessa, ei lasit huurtuneet ja autossa tuntui olevan tasaisen lämmin, mutta todellisuuden tietää vasta kun räntää vihmoo vaakatasossa ja ulkona on +/-0 kelit.


Pakoputki poksahti. Kiihdytys kakkosella rajoittimelle, siitä neloselle (kolmonen lomilla) ja nelonen rajoittimelle. Ykskaks alkoi kuulumaan pirun kova pihinä ja sitten pöhinä/töhinä. En näe putkistossa mitään repeämää tai reikää, mutta varmaan viimeinen vaimennin vuotaa saumoistaan, kun ääni tulee selvästi aivan auton takaa.

100tkm ajoa tuli mulle täyteen, ensimmäinen auto minulla, jolla olen ajanut 100tkm.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Aero
Viestit: 294
Liittynyt: 24.02.2016 23:16
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Aero »

Suattuapi tuo henkevyyden parantaminen auttaa paitsi huurtumiseen, myös lämmityshaasteisiin. Eikös tässä niitäkin viime talvena esiintynyt?
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.

Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aero kirjoitti: 04.09.2022 17:07 Suattuapi tuo henkevyyden parantaminen auttaa paitsi huurtumiseen, myös lämmityshaasteisiin. Eikös tässä niitäkin viime talvena esiintynyt?
Kyllä juuri näin. En saa nyt millään päähän, mikä auto tuntui kolealta, vaikka puhalti kuumaa ja vasta ilmareittien avartaminen sai aikaan sisälle lämpimän tunteen.

Vai olisiko ollut jopa "Herne" (Bravo mk1), jos kontti oli ääriään myöten täys. Olipa mikä vain, en muista.
Minkä huollan, sen korjaan...
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Tarviiki omasta kattoa nuo takakulmat. Eihä siin oo mitää järkee tilkitä noit reikiä. Pulloon ei voi puhaltaa. Kaverin tiilikeula 740 oli tiivistetty ja puhallus oli kovin hurjaa kun etuikkunaa vähän raotti.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

kitkar745 kirjoitti: 04.09.2022 21:25 Tarviiki omasta kattoa nuo takakulmat. Eihä siin oo mitää järkee tilkitä noit reikiä. Pulloon ei voi puhaltaa. Kaverin tiilikeula 740 oli tiivistetty ja puhallus oli kovin hurjaa kun etuikkunaa vähän raotti.
Tästä aloin itsekkin haistelemaan tilannetta. Puhallin 3 tai 4, niin ikkunan sulkeminen sai korvat lukkoon.
Samaten jos poltteli tupakkia auton ulkopuolella ja joku ikkuna oli sentin raollaan, niin sieltä sentin raosta puhalti kunnon pöhinä auton sisältä ulos (oletus tietenkin, että puhallin päällä).
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Hmm, olisikohan etupään levottomuuksiin löytynyt jonkinlainen selitys, tai näin ainakin toivon.
Etuyläpääthän näissä ei ole ns. "tiukasti kiinni", vaan ovat iskaritorneissa kupeissa. Käytännössä auton paino pitää nuo yläpäät kupeissaan pohjassa ja konehuoneen puolella oleva lautanen on vain toppari ilmalentoja varten. Rakenteessa on omat hyvät (joustava ja helppo kasata) ja huonot (asemointi ei ikinä ole kiinteä) puolensa.
Iskarin yläpäällä on kuitenkin olemassa kohdistuslinja, jossa jousilautanen (jousen yläpään ja kääntölaakerin välissä oleva lätty) ja iskarin yläpää (kääntölaakerin ja korin välissä oleva tatti) kohdistetaan toisiinsa ja auton koriin. Konehuoneessa on pieni reikä iskaritornin ulkoreunalla. Tuon reijän kohdalla pitäisi olla iskarin yläpään kumin vastaava reikä ja sen alapuolella jousilautasen hahlo, kun pyörät ovat suorassa. Jos näin ei ole, niin ainakin camber/caster voi olla pielessä.
Tähän tapaan:
Kuva
Kuva
Kuva
(Kuvat kopsattu osoitteesta https://www.fiatforum.com/threads/loose ... op.345848/)

Olen nuo aukot joskus vissiin viime vuoden puolella tarkastanut ja ne oli ok. Tuli äsken asia taas mieleeni ja apparin puolella on yläpää kohdallaan, mutta jousilautanen pielessä (melko reilusti, kun ei hakemalla hahloa löytynyt). Kuljettajan puolella taas ei näy koko yläpään reikää, eli se on ainakin 1cm sivussa, eikä alahahlokaan tuntunut mitenkään reijästä meisselillä koplaamalla. Voisiko olla että kääntyivät penkkavierailussa, en tiedä (tai hypätessä soratiellä :mrgreen: ).

Kulutus on noussut, jostain syystä. Välillä menee ja kulkee kuten kuuluu, välillä ei mihinkään ja +1.5l näyttää "normaalitilanteisiin" nähden. Pakoputki on aika ammuttu hauli ja välillä kovasti kiihdyttäessä takapönttö pihisee todella kovaäänisesti. Ilmeisesti takavaimentimen väliseinä tukkii putken välillä tai jotain, en tiedä. v*tuttaa kuin hampaatonta oravaa, että jonkun on pitänyt tuo etuputki mennä turaamaan "silloin joskus aikanaan" päin helevettejä. Muutoin olisin jo ajat sitten vaihtanut koko putken tähän... Noh, ensiviikolla toivottavasti pääsen käymään nosturilla tämän kanssa, niin voi miettiä jatkotoimenpiteitä.

Putsasin MAP anturin äsken. En ole sitä kertaakaan edes irroittanut tästä, kuitenkin jo 102tkm ajanu tällä. Eipähän nuita yleensä tarvitse autoista ihmetelläkseen irroitella. Syy irroitukselle oli imuilman lämpötilatieto MES:n kautta. Viikolla katsoin ja oli +32 kokoajan paikallaan käydessä, vaikka miten poletti ja huudatti. Oli se öljyinen/likainen ja sen potero oli sellaisen mössökarstan peitossa. Putsasin poteron ja anturin. Vaikea sanoa muuttuko mikään, ehkä tyhjäkäynti on nyt tasaisempi.

Palatakseni aiheeseen "ilmanvaihto". Mitään todellista tai konkreettista testiä ei ole vielä tullut vastaan, eli autossa neljä henkeä ja märkä keli. Mutta yksin ajellessa on tuntunut, että ikäänkuin lämpeäsi nopeammin. En usko että lämpeää yhtään nopeammin, mutta liekkö sitten ilmavirtaus tasaisempi ja kovempi? Puhallinta ei ole ainakaan tuon ritilöiden avaamisen jälkeen tarvinnut kertaakaan kääntää kolmoselle, kakkonen on riittänyt siihen että jaloilla, käsillä ja päällä on lämmin. Lämpöjäkään ei ole tarvinnut pitää täysillä, mutta toisaalta eipä tässä nyt noin viikkoon ole ollut kylmäkään (tuommoista +10 ollut kokoajan).
Minkä huollan, sen korjaan...
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Heti muistu mieleen miten 7kantti lolvoon cambermodia parkkiksella porakoneella tehty joskus. Kohtuu fiksu jos vaan nämä pysyis paikoillaan.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ei helvetin helvetti vein tän kuppakasan leimalle ja meni läpi. :lol:
Olin aivan varma, että ei mene läpi, koska yksinään jo pakoputki on niin laho etten uskonut päästöjä saatavan. Takavaimennin vuotaa saumoistaan ja keskellä putkea on pieni reikä, jonka tuossa jokunen viikko sitten paikkasin rautalangalla ja korjausmassalla, kun otti se pörinä päähän. Ihan rehellisesti vikalistaa lähdin hakemaan ajatuksena, että saisi selville sen kolinan lähteen mikä keulassa paukkuu.

Mutta happi- ja Lambda tipahti kierroksilla alle rajojen eikä autosta löytynyt oikeastaan mitään vikaa. Sanoin kolinasta katsurille ja varmaan vartti rynkytettiin nosturilla, välillä laitettiin se "puksutin" kovemmalle teholle ja käytiin joka nivel monta kertaa läpi. Lopulta molemmat todettiin, että ihan naurettavan pieni välys oikealla edessä koiranluun alanivelessä, mutta ettei se voi sitä kuvailemaani pauketta pitää. Katsastajan kommentti autosta yleisesti oli "todella hyvässä teknisessä kunnossa tämä tuntuisi olevan, enkä kyllä osaa nyt sanoa mikä sen kuvailemasi äänen voisi pitää..." (se kolina ei tietenkään kuulunut "testiradalla" ennen halliinajoa).

Enivei, vuosi ajoaikaa ja hyvä mieli! :mrgreen: Palvelu oli edelleen esimerkillisen asiallista, Jyväskylässä oleva katsastusliike seppälässä CityMarkettia vastapäätä.

Jos joku harmittaa, niin se ettei niitä helmoja tullut tehtyä. Liian hyväkuntoinen tällai laiminlyötäväksi, mutta ei ole enään kelejä tai tiloja hapottamiselle ja maalaamiselle. :cry:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kävin tällä helsinkissä (oikeammin Vantaalla) pyörähtämässä. Kiitokset sampsulisamille osista. Vetoakseli vatkaa jo aika kohtuullisesti siellä 120kmh nopeuksissa, mutta sopivalla kaasun annostelulla ravistuksen sai loppumaan ja sitten vain tasainen veto päällä niin hyvin meni.

Takaisin ajellessa oli vesisadetta ja pyyhkijöiden järkyttävä narina alkoi ottamaan päähän ihan tosissaan.

Joten pyyhkijävivusto pöydälle.

Vanhat rasvat
Kuva

Purettu ja putsattu
Kuva

Silikonipohjaista rasvaa jokaiseen palloniveleen "tarpeeksi", myös nuo akselien holkit työnsin täyteen rasvaa
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja kasassa
Kuva


Jos jollakin on narisevat Stilon pyyhkijät, tai vaikka vivusto pitäisi vaihtaa, niin homma on melko helppo:
1) Avaa konepelti
2) Irroita pyyhkijöiden varret (13mm lenkkiavain)
3) Irroita konehuoneen takareunan/tulipellin kumitiiviste
4) Irroita kolme muovinastaa, jotka pitelevät tuulilasin alamuovia paikallaan (yksi molemmissa päissä ja yksi keskellä)
5) Nosta tuulilasin alamuovi pois paikoiltaan, helpoin tuulilasin suuntaan
6) Irroita pyyhkijöiden moottorin töpseli
7) Irroita kolme pulttia, joilla vivusto on autossa kiinni (10mm hylsy tai lenkkiavain, yksi pultti molemmissa päissä ja yksi keskellä)
8) Nosta vivusto pois paikoiltaan

Jos vaihtaa vivuston, niin uusi paikoilleen ja kasaus päinvastoin. Jos meinaa huoltaa vanhan kuten minä, niin työntövarret lähtevät irti pallonivelistään kampeamalla. Ei kannata kammeta suoraan vivustosta/vivustolla, koska nuo vääntövarret/mitkälie vääntyvät herkästi. Jokin haarukkamainen työkalu pallonivelen ympäri ja kampeaa, itse käytin ihan perus pihtejä. Vivuston päissä olevat akselit ovat paikoillaan lukkorenkailla, jotka pitää työntää pois paikoiltaan (lähtevät kauas!) ja jonka alla on shimmilevyt, prikka ja o-rengas (tarkkana osien järjestyksen kanssa). Mitkään vivuston osista tai nuo akselit eivät käy väärälle paikalle, joten kasaus sikäli helppoa.
Rasvaksi jotain silikonirasvaa, kumiosat ei tykkää mineraalipohjaisista öljyistä. Itse käytin jarrusylinterirasvaa.

Nyt ei kuulu kuin vaimea sähkömoottorin "uiw uuiw uiw uuiw", kun pyyhkijät ovat päällä. 8-)

Sitten, vaikka tämä meni päästöistä läpi aivan nätisti, niin mädän kananmunan haju (katalysaattori-käry) häiritsee. Jotenkin tuntuisi kulutuskin nousseen hiukan, tosin tämä voi olla psykologista kun pakokaasu haisee rikkaalle.

Otin sitten asiaksi tänään lämpösestä moottorista tutkia lambda-arvoja. Ihan näyttäisivät olevan hyvissä rajoissa. Pientä korjausta tuossa on, mutta ei mitään isoa (1.64, lienee prosentteja. 20% sytyttää vikavalon, alle 5% on ihan ok vielä).
Kuva

Tuossa minuutin paikkeilla (59.2s) nostan kierrokset reippaaseen 3000rpm, jos joku ihmettelee tota heilahdusta.

En sitten tiedä mistä lie käry tulee, vai huomaako joku tuossa jotain outoa? MES vähän oudosti tuon asteikon ilmoittaa, jos katsoo niin lambda on volteilla (sininen) eri asteikolla, lambda ja sopeumat sitten tolla omalla asteikolla, mutta onko noilla kaikilla kolmella sama asteikko?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jaha, laatikon vaihto menossa, kuvia ei ole ottaa kun oli pakko illalla luovuttaa ja lähteä kohta jatkamaan. Eli vaihtoon meni samoilla lämpösillä laatikko, kytkin, haarukka, kampiakselin stefa. Homma alkoi lupaavasti kun ei prkl mahtunu hylsy napamutterille (voimahylsy on liian paksu seinänen, pitää olla normaali hylsy). Kun siinä tunnin kaiveli varastoa, löytyi sopiva hylsy (tiesin, että jossain se on kun kaverin tallissa vaihtanu etunavan tähän joskus 2 vuotta sitten).

Kuvia ei nyt ole, laitellaan myöhemmin, mutta vaihteistoöljyt oli aivan keltaisen metallihohtoiset ja toinen vetarin stefa kulunut aivan ruvelle (varmaan messinki syöny). Purku sujui ihan normaalisti, mutta kasausta hidasti hukkuneet pultit ja mutterit. Olin purkaessa laittanut pultit ym lattialle omiin kasoihinsa (ahtaat tilat, ei pöytätasoa tms) ja kaveri kun pääsi töistä niin innoissaan purki vanhan laatikon pulttikoneella ja lekalla. Sitten oli lattioilla vaihdelaatikollinen pultteja ja muttereita, jotka se vielä siirsi yhteen kasaan. :lol:

Noh, vanhasta ei isoa vauriota löytynyt. Kolmosen kytkentä- ja synkkarenkaista hammastukset pyöreänä. Enemmän ihmetytti kutosen laakeri, joka on kasassa mutta siinä on 2mm pystyklappi ja ihan perkeleen väljä joka suuntaan. Miten toi ei ole ääntänyt...? :shock:

Mutta kyllä tuli taas vanhempia autoja ikävä. mk1 Bravoon vaihdoin kytkimen parkkipaikalla tunkin ja pukkien varassa. Pyöräkotelossa istuen laatikko syliin ja samanlai takaisin. Ei tässä niin mahdu tekemään, mitenkään. Paljon ahtaampi vaikka "samat palikat" ovatkin. :(
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 16.10.2022 09:36 Jaha, laatikon vaihto menossa, kuvia ei ole ottaa kun oli pakko illalla luovuttaa ja lähteä kohta jatkamaan. Eli vaihtoon meni samoilla lämpösillä laatikko, kytkin, haarukka, kampiakselin stefa. Homma alkoi lupaavasti kun ei prkl mahtunu hylsy napamutterille (voimahylsy on liian paksu seinänen, pitää olla normaali hylsy). Kun siinä tunnin kaiveli varastoa, löytyi sopiva hylsy (tiesin, että jossain se on kun kaverin tallissa vaihtanu etunavan tähän joskus 2 vuotta sitten).

Kuvia ei nyt ole, laitellaan myöhemmin, mutta vaihteistoöljyt oli aivan keltaisen metallihohtoiset ja toinen vetarin stefa kulunut aivan ruvelle (varmaan messinki syöny). Purku sujui ihan normaalisti, mutta kasausta hidasti hukkuneet pultit ja mutterit. Olin purkaessa laittanut pultit ym lattialle omiin kasoihinsa (ahtaat tilat, ei pöytätasoa tms) ja kaveri kun pääsi töistä niin innoissaan purki vanhan laatikon pulttikoneella ja lekalla. Sitten oli lattioilla vaihdelaatikollinen pultteja ja muttereita, jotka se vielä siirsi yhteen kasaan. :lol:

Noh, vanhasta ei isoa vauriota löytynyt. Kolmosen kytkentä- ja synkkarenkaista hammastukset pyöreänä. Enemmän ihmetytti kutosen laakeri, joka on kasassa mutta siinä on 2mm pystyklappi ja ihan perkeleen väljä joka suuntaan. Miten toi ei ole ääntänyt...? :shock:

Mutta kyllä tuli taas vanhempia autoja ikävä. mk1 Bravoon vaihdoin kytkimen parkkipaikalla tunkin ja pukkien varassa. Pyöräkotelossa istuen laatikko syliin ja samanlai takaisin. Ei tässä niin mahdu tekemään, mitenkään. Paljon ahtaampi vaikka "samat palikat" ovatkin. :(
Jaha, vituixmän, kampiakselin stefa jäi takapuoleltaan vuotamaan, vaikka on liiman kanssa paikallaan. Eli lohkon ja stefan kotelon välistä vuotaa, minnepä muualle kuin pakoputken päälle.

Ostakaa pois, en ajatellu uudestaan ottaa laatikkoa tästä irti tunkin ja pukkien varassa lattialla pyörien. Vois kävellen hoitaa jatkossa kulkemisen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Lukittu