Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

MultiplaJTDmies kirjoitti: 13.03.2022 11:43 Toivotaan, että selvisit mahdollisimman vähin lisätöin... et ole eka etkä taatusti vika ojan penkan korkkaajana. Ei ole kauaakaan, itse asiassa viimeisen pyryn jälkeen, kun maalla n. 1km ennen kotipihaa pelasteltiin Focusta ihan samanlaisesta tilanteesta. "Hullunkolmiolla" varustettu nuori mies tuumasi, että ei vielä riittänyt hänellä arviointikyky, ja etupyörä putosi. Ajelin n. 200m perässä, joten tapaus näkyi jo kauas: kohtaamistilanne, ja onneksi auto lipsahti tosi pienellä nopeudella öljypohjan varaan, minäkin ehdin hyvin hidastella. Lohduttelin kumminkin, että syksyllä Destia perkasi ojat kerrassaan "ottaviksi", ja kieli keskellä suuta täällä ajellaan me alkuasukkaatkin. Aurauskepeistä lukemalla ei ole tuumaakaan pelivaraa, ovat aivan penkan reunassa, ja nyt kun kevät alkaa koittaa, kovan ja pehmeän raja on aika raju. Vartin lapioinnilla ja kolmella riuskalla paikalle osuneella nostajalla saatiinkin voorti nousemaan, kun ei ollut ehtinyt syvemmälle, ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Joo sitä se tuo Toyotan kuskikin sanoi, että melkein päivittäin on Toyotan koukkuun saanut jonkun auton kytkeä, kun on nypitty ojasta ylös.

Harmi kun en kuvaa ottanut, mutta aurauskeppi oli ehkä 20cm "syvemmällä" kuin reuna, johon pyörä putosi ja alkoi haukkaamaan. Yhden kepin yli mentiin että heilahti ja lopulta päädyttiin "väärälle puolelle" keppiä.

Äsken kävin katsomassa nesteet. Öljyt ja jäähdytinnesteet ok, eli ilmeisesti isommilta vaurioilta säästyttiin. Toki ilmastointi ja alatukivarsi on vielä kysymysmerkkejä. Pitää katsoa josko aurinko lämmittäisi tarpeeksi tänään, että ilmastoinnin saisi kytkettyä päälle, niin tietäisi onko vuotanut aineet ulos (ei näy öljyä missään, tuskin kävi mitään).
Onni oli se, että olin puskurin aukon tukkinut pakkasten aikaan umpeen, eikä lumi päässyt suoraan ilmastoinnin lauhduttimelle rynnimään. Tukkeena ollut liukuhihnan pätkä oli painautuneena kennostoa vasten tasaisesti, kun äsken kävin kurkistamassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Saldo:
- Oikea alatukivarsi, vääntynyt
- Oiken etupyöräkotelon sisälokasuoja, palasina
- Konehuoneen alamuovit, reikiä täynnä mutta kokonaisina paikoillaan
- Öljypohja, ei vaurioita
- Ilmastointi, paineputki poikki kompressorin päältä (lumi työnsi putken varmaan poikki kun konehuoneessa sitä oli riittävästi)
- pakoputken kannake keskellä taipunu
- Puskuri painunut, alamaski revennyt, lokasuojat "noussu" pari mm.

Apurunkoa ja ohjausvarsia tutkin pitkään eikä niissä ole onneksi mitään, huh.


Takajarrut käytin kans auki. Mitään varsinaista vikaa niistä ei löytynyt, paitsi kuskin puolella suojakumi rikki. Mutta männät liikkuivat kevyesti, liukutapit liikkuivat kevyesti, palat liukuivat kevyesti... Joten tutkin lisää. Käsijarruvipua kääntämällä männän liike on aivan naurettava. Luokkaa 2mm. Jos vipua vääntää "tarpeeksi", saadaan aikaan 3-4mm liike, mutta tällöin satula kehii. Kun satula kehii, ei mäntä palaudu takaisinpäin oikeastaan ollenkaan.

Eli suomeksi, jos käsijarrun säätää sellaiseksi, että se oikeasti pitää, kehii satula aina kun jarrun vetää päälle. Kun satula kehii, jää palat laahaamaan. Tähän kun lisää oman tyylin kiskaista kahva aina rempseästi ylös, on palat aina "iholla" hinkkaamassa.


Ruuvasin männät pohjaan, polkasin jarrulla väljät pois ja jätin vaijerit löysälle.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tänään kävin ohikulkumatkalla parissa hytrauliikkaliikkeessä kyselemässä tekevätkö ilmastoinnin letkuja autoihin.
Ensimmäisessä ei ollut sopivia lestejä, mutta soittivat toiseen liikkeeseen ja ohjeistivat sinne. Siellä tutkittiin hetki sitä viime kesänä rikkoontunutta letkua ja mentiin sahaamaan holkit auki. Osoittautuivat irtoholkeiksi, joten letku + holkit lähti tilaukseen ja valmista tuloo kun kerkee.

Sulais tuo jää keulasta niin näkisi sen lauhduttimen, onko mutkalla tai rikki. Ei se onneksi järkyttävän hintainen ole, mutta taitaa olla sama operaatio kuin syylärin kanssa... :roll:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Viimeisin 420km:n kulutus 50/50 ajoprofiililla
6.2, eli vähällä menee.

Vaihdelaatikkoa kenelläkään, edelleenkään?

1, 4, 5 ja 6 viheltää
4 ei mene enään pesään alaspäin vaihtaessa
2 ainoa joka ei oireile muuten kuin kylmänä (ei kytke).
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

333 333km pyörähti mittariin ja tämän kunniaksi kesärenkaat alle ja kaverin iCarsoft -laitteella tutkittiin OBD:tä.
Tavoitteena oli saada ohjelmoitua piipityksiä pois, siinä ei onnistuttu. Vikakoodit löysi kuitenkin koritietokoneesta neljä, airbägistä kaksi ja ohjauspyörästä yhden vikakoodin. En sen kummemmin kattellut mitä ne oli, poistin kaikki ja sillä hyvä. Nyt voisi tutkia miten tohon KKL kaapeliin rakenneltiin se kytkin, että pääsisi sisälle muuallekin kuin moottorinohjaukseen.

Epäilen, että talvella tullut "kaiken kuoleminen" kesken ajon jätti nuita koodeja, eivät olleet aktiivisia. Eli "kaiken kuolema" on se, kun kello ei kävele eikä yhtään mikään sähkövekotin kojelaudassa osoita elon merkkejä (mittaristo ja kojelaudan valaistus mykkä).

Kohta pitäisi taas öljyjä vaihtaa. Ilmastoinnin putki oli unohtunut hytikkafirmalta, mutta kävin paikanpäällä ja osat läks tilaukseen. Pitäisi tulla ensi keskiviikkona osat (letku ja holkit). Saas nähdä onko toimiva enään, lauhdutin keulalla on suora, mutta katki revennyt putki pari kuukautta konehuoneessa avoimena näillä paskakeleillä (paikkaan mistä revennyt en onnistunut tulppaa virittämään).

Kulmia en mittaamaan päässyt, koneet paskana, tutulle korjaamolle. Nyt olisi sitten joko etsittävä osaava paikka halvalla tai rakennettava mittatyökalu. Toisaalta, menee ilman käsiä luotisuoraan tienpäällä, eikä maalaukset tms. tiemerkinnät vaikuta kulkusuuntaan. Tasamaalla mennään satkuakin nyt hetkellisen kulutuksen mukaan päälle 5 kulutuksella, että ei ne voi olla kaukana enään. Ikuinen vammailu minulla tämän kanssa...

Dieselin etuiskareita en muuten suosittele kenellekkään näihin bensavehkeisiin, ellei sitten käytä niitä dieselin jousia. Nyt 1.6:n jousilla nuo disun iskarit on liian jäykät. Jos on heittoinen tie ja reipas vauhti, niin keula pelaa kyllä todella upeasti, mutta nätissä ajossa huomaa etupään olevan todella paljon jämäkämpi kuin peräpään. Oppirahoja, oppirahoja...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ilmastoinnin putki saatiin korjattua hytikkafirmassa, muttei pitänyt. AC putket eivät ole stanukokoisia, vaan letkut vuotivat krymppäyksistään. Noh, eilen kävin hakemassa eräältä purkaamolta viimeisen pikkukoneisen Stilon ilmastoinnin putken. Perjantain uusi yritys...

Aurausten mittaustyökalu tuli tehtyä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ilmastointi alkoi puhaltamaan kylmää. Pidettin 45 minuuttia alipainetta, jotta saadaan kosteutta pois järjestelmästä, kun ei nyt huvittanut aloittaa lauhduttimen vaihtoa, johon kuivain on integroitu. Tuon jälkeen pidempi alipainetesti (olikohan 5 vai 10 minuuttia, en muista), jonka läpäisi.
Toivottavasti nyt kestäisi. On niin rimpulaa nuo putket ja reitti huono moottorin elämisen kannalta. Ilmeisesti näitä letkuja on kolmea erilaista. Edellisen vaihtoputken otin 2003 vuosimallin 1.2:sta, jossa kompressorin perässä ollut putkiosuus oli pidempi, kuin alkuperäisessä. Nyt otin jostain pikkukoneisesta (vuosimalli ei tiedossa) ja putki oli liki samanlainen kuin alkuperäinen, mutta letkuosuus pidempi. No, sama se.

Huohotinletkukin tuli vaihdettua, edellinen oli liimakutistesukalla laminoitu kasaan ja läpeensä halkeillut ja murtunut. Jospa loppuisi huohottimen ympäristön sotkeentuminen.

Kelien lämmettyä kulutus näyttää asettuneen kuuden litran molemmin puolin. Edellinen tankillinen (reipas 800km) meni 5.8l/100km lukemalla (tankkaamalla mitattu), mutta tuossa oli leijonan osa maantietä. Kaupungissa menee alle 6.5, JOS ei joudu liikennevalojen "vihreään linjaan" (joka Jyväskylässä tarkoittaa pysähtymistä kaikkiin valoihin). Kolmosvaihteen puuttumisen en usko vaikuttavan kulutukseen merkittävästi, koska 50kmh voi ajella jo vitosella pintakaasulla. Tämä ei varmasti vaihteistoa säästä, mutta en sääli sitä enään ollenkaan. Ohittaminen maantiellä on todella vaikeaa, koska nelosella tuo ei yksinkertaisesti lähde kiihtymään, kuin vasta jostain 110-120 nopeudesta. Jotain kiihtyvyydestä kertoo se, että Jyväskylässä "Palokan ramppi etelään" (tietäjät tietää) testissä ei saa satasta kelattua kiihdytyskaistan päähän, vaikka rampin mutkasta tultaisiin ulos kakkonen rajoittimessa (85kmh GPS). Tuolla samalla kaistalla sain jopa Y10:llä liki satasen, joten nelosella kiihtyminen on todella aneemista.
Kaiken lisäksi nelonen on alkanut nikottelemaan vastaan. Ylöspäin vaihtaessa (2-->4) menee ihan nätisti kun ei kiirehdi liikoja, mutta alaspäin tullessa on pakko tehdä kaksoispoljenta ja välikaasu, muuten rutisee eikä välttämättä mene pesään ollenkaan. Näin se kolmonenkin aloitti oireilunsa, kunnes yksi kaunis päivä lopetti toiminnan kokonaan.

Kuljettajan puolen ajovalopolttimo paloi ja vaihdoin sen eilen. On se aina yhtä perseestä, ei h**vetti. Vartti siinä meni, mutta pari haavaa sai käsiin aikaiseksi. Ikäväkseni huomasin kiireessä napanneeni hyllystä Osramin Nightbreaker +150% polttimon, eli vaihtojumppaa tiedossa ennen syksyä... :evil:

Kaiken tohinan keskellä (kesä on kreisii ja kaikilla kiire kaikkialle) pitäisi saada toteutettua helmojen maaluuta, vaihtaa niveliä (alapallo väljä edessä vasemmalla, samalla menee RT-päät ja alapallot molemmin puolin) ja vaihtaa se laatikko (jahka se löytyy). Jousetkin huvittaisi (taas) vaihtaa, tälläkertaa 1.8:n jousiin, koska nuo 1.6:n jouset ovat nyt väsähtäneet. Keula nypyttää pohjaanlyöntikumien varassa melko vähästä ja normaalilla hiekkatiellä harrastetaan pohjapanssari-surffailua. Ei se muuten minua häiritsisi, mutta kun tietää keulassa alin osa olevan apurunko/vaihteiston kuori, siitä 1cm ylöspäin ilmastoinnin putket ja siitä 2cm ylöspäin alumiininen öljypohja, niin hirvittäähän se...


Vaikka taas jorinaa rikkinäisistä osista jne, niin täytyy taas syödä se hatullinen paskaa ja kehua Stiloa. Tämä on ollut yksinkertaisesti paras ja vähävikaisin auto, mitä minulla on ollut. Kontekstin ymmärtänee, kun maksoin tästä aikanaan 420€ hylättynä erään parkkipaikan reunaan ja iso osa tekemistäni remonteista on ollut sitä omaa uteliaisuutta ja kokeilua (etujousia tai iskareita ei alunperin olisi tarvinnut vaihtaa, mutta halusin, sama taka-akselin puslissa jne...). Mittarissa on nyt vajaa 340tkm, ostettaessa taisi olla 269 tai 259, en muista enään. Verrattaessa esim "herneeseen" (Bravo 1.2 80SX 1999), on tässä alustan nivelet paljon tujummin tehty, paljon paremmat sähköt (yleensäkin laadukkaamman tuntuinen) ja ajettavuus parempi. Ohjaustunutuma on melko "arcade" sähkötehostuksen suhteen, mutta kun siihen tottuu, niin aika kauniisti voi luottaa auton ajettavuuteen esim. hiekkatietä tai lumiränniä vauhdikkaasti edettäessä. Perän raskaus hieman saattaa tottumatonta yllättää, mutta veto päällä se kyllä oikenee. Eilen hiekkatietä ajaessa mielessä välähteli jopa Tempra, mutta kyllähän tämä siitä vielä kauas jää.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Käykö näihin "isolohkoihin" (1.4 16V) tuo "pikkulohkon" (1.2 16V) vaihteisto suoraan? Alkaa nelonen oireilemaan kokoajan pahemmin, eikä ole ylimääräisinä kävellyt vastaan sopivia vaihteistoja.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
75 ELX
Viestit: 424
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

Sama laatikko molemmissa
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

75 ELX kirjoitti: 07.06.2022 17:24 Sama laatikko molemmissa
Kiitän tiedosta. Helpottaa etsintää, koska nyt on yksi "takaportti" jo kiikarissa, kerta 1.2:n laatikkokin sopii.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Vaihteisto edelleen hukassa ja nyt kelien lämmettyä nelonen alkanut pahenemaan. Enään ei oikeastaan voi vaihtaa vitoselta tai kutoselta neloselle ilman välikaasua, muuten sorvaa aika tuntuvasti. Sama jos rullailee pitkään ja koittaa neloselle suoraan.

Kuumat kelit kuormittaa ilmastointia aika rajusti. Lauhduttimesta on noin puolelta korkeudelta lähtenyt rivat lentoon talvisen penkkavierailun myötä, vaikka oli paksu kumimatto suojana. Kaupungissa ilmastointi jaksaa puhaltaa vain haaleaa ja kompura kytkee kokoajan, mutta maantiellä alkaa hetken kuluttua tulemaan kylmää ja kompura naksuttaa tasaisesti noin 10 sekunnin välein. Samoin tehoja ilmastointi syö aivan tolkuttomasti, ohittaminen nelosella on käytännössä mahdotonta ilmastointi päällä. Ylämäkeen liikkeelle lähtö on kans semmonen, että tuntuu kuin koneessa olisi 30 hevosvoimaa ja 60nm vääntöä. Onhan toki nyt aivan sairaat kelit, +34.5°C näytti eilen auton mittari kun käytiin uimassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nyt on ilmastoinnissa jotain jännää. Oireet on tavallaan samat kuin talvella lämmityksen kanssa, että ilmamäärä ei riitä, mutta omalla twistillä.
Kun ac on päällä, niin kompura pyörii kaupungissa käytännössä kokoajan. Tyhjäkäynnillä ei katko kompuraa ollenkaan, vaikka puhallin olisi ykkösellä. Taajamapyörityksessä katkoo satunnaisesti, mutta kun kytkee päälle, niin ryövää tehoa aivan jumalattoman paljon. Tämän takia joutuu esim. 60kmh nopeuksiin vedättämään kakkosella, koska kone hyytyy tai ei jaksa kiihtyä nelosella (kolmonen on edelleen mykkä).

Ja nyt parina päivänä sama ilmiö. Maantieajoa 30-40km, jonka aikana puhallin täysillä eikä sisälle tule kuin haaleaa, ei kylmää. Kompura naksuttaa päälle/pois tiheään, tehot uupuu ja kulutus (maantie) pyörii yli 7.
Parin tunnin tauko määränpäässä ja takaisin, nyt ac puhaltaakin jääkylmää, kompressori käy aina pari sekuntia kerrallaan ja sitten useamman irti. Molemmilla kerroilla kun olen tuon huomannut, on ulkolämpötila ollut öbaut sama mennessä kuin tullessa (esimerkiksi eilen 29 mennessä ja 28 tullessa). Ero on niin iso, että puhaltimen saa tiputtaa kakkoselle, jopa ykköselle jos ei ole suoraa auringonpaistetta.

Koska oireet viittaisivat kylmäaineen vähyyteen, tutkin äsken kaikki näkyvät osat ja kojelaudan suulakkeet UV lampulla, eikä näkynyt pienintä vihjettäkään vuodosta. Järjestelmään on minun aikana kolmesti laitettu UV ilmastointihuollon öljyn mukana. Kylmäainetta meni konehuoneen tarran mukaiset 500g.

Kaverin kanssa pohtinut tässä, eikä tule itelle muuta mieleen kuin todella mitätön vuoto jossain, jolloin kompura yrittää pitkään paineistaa järjestelmää ja siksi käy kokoajan. Tuonei selittäisi kuitenkaan todella voimakasta kuormaa, minkä kompura ottaa. Sen voisi selittää hajoamassa oleva kompura.

Ja kyllähän sen nyt tajuaa, ettei 95 hevosvoiman koneesta kovin paljoa tarvitse ottaa kompressorille, että meno hyytyy, mutta tämänhetkinen tilanne tekee ajamisesta taajamassa jo todella ikävää ja hankalaa. Jos vaikkapa kakkosella ryömii ja lähtee kiihdyttämään, ei ensin tapahdu yhtään mitään. Sitten pikkuhiljaa vauhti alkaa kiihtymään ja jos kompressori kytkeekin sekunniksi irti tässä vaiheessa, niin auto oikein repäisee ja taas rauhoittuu.

Järjestelmähän oli 2kk auki putkirikon vuoksi tuossa kevään vesikeleillä. Tämän takia järjestelmä alipaineistettiin 45 minuuttia (kosteutta pois), jonka jälkeen perus alipainetesti ja kylmäaine + öljy.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Semmonen vielä, että viime viikonloppuna tuli vaihdettua eteen alapallonivelet ja raidetangon päät. Apukuskin puolella molemmat olivat välyksettömiä, kuljettajan puolella alapallonivel oli pari milliä väljä ja raidetangon pää todella rento. Nyt on uutta.

Ja samalla tuli haikailtua aikoja, kun kumi oli kumia. 8kk vanha modeon takapusla:
Kuva
Minkä huollan, sen korjaan...
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Ilmastoinnista, onko varma ettei vedä kennoa umpijäähän tai että poistuuhan vesi auton alle?
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

kitkar745 kirjoitti: 28.06.2022 16:26 Ilmastoinnista, onko varma ettei vedä kennoa umpijäähän tai että poistuuhan vesi auton alle?
Vesi poistuu enkä usko että jäätää. Ilmamäärä ei vähene, se ei vain ole kylmää. Viime kesänä veti sumussa jäähän, ensin puhalsi jäähilettä/huurua sisälle, jonka jälkeen kuuli äänestä ja tunsi, kuinka kenno meni tukkoon. Puhallus loppui kokonaan.
Auton alle ilmestyy näillä kosteilla keleillä lammikko melko nopeaan ilmastoinnin ollessa päällä.

Tänään lähti taas heti puhaltamaan kylmää kun töistä lähin ja puhallinta sai kääntää aika äkkiä pienemmälle. Eilen huudatin täysillä koko matkan eikä paljoa helpottanut.
Minkä huollan, sen korjaan...
Lukittu