Fiat 127 -76
Re: Fiat 127 -76
Onneksi olkoon, se on aina työvoitto, kun selviää byrokratian rattaista! Muuhan on omissa käsissä, ja siksi helpommin hallittavissa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 127 -76
Onneks olkoon
Tää nostattaa fiilistä oman projektin suhteen..
Oliko nuo tekniikka ja alustamuutokset paperihommien suhteen miten hankalat?
Ja tuolla aiemmin tais vetoakseli? luovuttaa, miten sen sait kestää? Eikös se ollut hitsaamalla lyhennetty?
Tää nostattaa fiilistä oman projektin suhteen..
Oliko nuo tekniikka ja alustamuutokset paperihommien suhteen miten hankalat?
Ja tuolla aiemmin tais vetoakseli? luovuttaa, miten sen sait kestää? Eikös se ollut hitsaamalla lyhennetty?
pessimisti ei pety.
Re: Fiat 127 -76
Kiitoksiamatti kirjoitti:Onneks olkoon
Tää nostattaa fiilistä oman projektin suhteen..
Oliko nuo tekniikka ja alustamuutokset paperihommien suhteen miten hankalat?
Ja tuolla aiemmin tais vetoakseli? luovuttaa, miten sen sait kestää? Eikös se ollut hitsaamalla lyhennetty?
Ei se vaikeata ollut koska italialainen luokitustodistus riitti todistamaan jarrut ja mottoorin tehot johon verrataan + 20%. Eli minulle tuli tehoksi 61kw. Alustasta minulla oli punto TÜV lappu mukana josta näki kaikki tarvittavat tekniset arvot. Ja ihan hyvä niin koska keulille tuli paljon lisää painoa joten vahvemmat jouset ja iskarit oli paikallaan
Yks vetari meni jo poikki silloin kun vähän testailin jarrujen pitävyyttä. Siitä ilmeni teko virhe (siis oma) eli ristiporaukset ei mennyt suoraan toiseen vetariin vaan jäivät vajaaksi. Sitä pidätteli vain poikittais sauma aikaisemmin. Korjaus oli suht simppeli. Osat käteen ja porasin uudet reiät valmiiksi toiseen akseliin saakka pienillä upotuksilla ja tulppahitsasin kokonaan umpeen.
Vetari on suunniteltu siten että leikkauskohdalta vetari menee toisen sisään (punto / 127) n.50mm. Tämä siis tehtiin sorvissa. Sen jälkeen hitsaamalla liimattu yhteen
Re: Fiat 127 -76
Miksi +20%? Nyttenhän tuo menisi teho/painosuhteen mukaan verrattaessa mallisarjan tehokkaimpaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 -76
Hienoa, onnittelut.
Voitko avata tarkemmin noita Punton tolppia mitä käytit etupäässä. Pitäs itsellekin löytää coili ratkaisu että sais pyörälle/vanteelle enemmän tilaa. Nyt melkein osuu jousilautaseen.
Voitko avata tarkemmin noita Punton tolppia mitä käytit etupäässä. Pitäs itsellekin löytää coili ratkaisu että sais pyörälle/vanteelle enemmän tilaa. Nyt melkein osuu jousilautaseen.
Re: Fiat 127 -76
Katsastus toimet oli aloitettu jo viimevuonna ja koko auto on rakennettu vanhojen sääntöjen mukaan joten sen takia vanhoilla säädöksillä mentiin. Tuo teho painosuhde tuo muitakin paperi vaatimuksia mistä minulla ei ole tietoa vielä kuin että tehokkaampi sais olla. Mutta nyt mentiin näin....
Siellä on punton 188 korin tolpat edessä (TA Teknix) johon porasin vaan uudet reiät oikeaan kohtaan. En suosittele laittamaan koska tolpan runko on aivan liian pitkä 127:aan eli lyhkäsempi runko pitäisi löytää jos ei halua ajaa pohjaan lyöntikumien varassa. Kiinnitys korvat pitäsi olla vähän erillaiset mitä tulee tehtaalta että sais tilaa vetarin kumeille.
Dodii.... 600km:n ajot mennyt rikki ja auto toimii moitteettomasti mitä nyt noilla säädöilläon saatu tehtyä. Kivasti kiihtyy mutta kytkimen luistaminen on tullut oikeen riesaksi asti. Ei käytännössä kestä yhtään ahtoja... No tästäpä viisastuneena hommasin jo toisen kytkimen Englannista ja samalla menee koko kone uusiksi lähi aikoina kun saan kaikki romppeet maailmalta Myöhemmin lisää jos uskaltaa "Stage 2+3 "
Tässä muutama seikkailu valokuva viikonlopulta:
Re: Fiat 127 -76
Nyt alkaa projektissa EVO 2 vaihe
Kytkin on pidemmän aikaa luistellut ja nyt tuli hommattua uusi "parempi" kytkin setti. Tämä setti on todistetusti pitänyt dynossa n. 310nm. Kait se alkaa riittämään tai sit ei...
Nyt kun joutuu koneen nostamaan ylös niin lähtee lohko vaihtoon ja samalla imusarja turbolle paremmin suunniteltuun versioon. Ihan helpolla se ei mennyt mutta pari muokkaus joutu tekemään ja lisää muokkauksia tulee kun saan koneen keulille. Saas nähdä mitä joutuu muuttamaan. Kait siellä on tilaa
Bensanpaineen säädin sai kyytiä
Kampiakselikaan ei säästynyt toiminnalta. Piti oikeen sorvissa saakka käydä kiillottamassa kauloja vähän lisää
Kytkin on pidemmän aikaa luistellut ja nyt tuli hommattua uusi "parempi" kytkin setti. Tämä setti on todistetusti pitänyt dynossa n. 310nm. Kait se alkaa riittämään tai sit ei...
Nyt kun joutuu koneen nostamaan ylös niin lähtee lohko vaihtoon ja samalla imusarja turbolle paremmin suunniteltuun versioon. Ihan helpolla se ei mennyt mutta pari muokkaus joutu tekemään ja lisää muokkauksia tulee kun saan koneen keulille. Saas nähdä mitä joutuu muuttamaan. Kait siellä on tilaa
Bensanpaineen säädin sai kyytiä
Kampiakselikaan ei säästynyt toiminnalta. Piti oikeen sorvissa saakka käydä kiillottamassa kauloja vähän lisää
Re: Fiat 127 -76
Tässä on tietäjille vähän mäntä pornoa
Kasaus on aika helppo ja kaikki tiivisteet ja laakerit tuli vaihdettua uusiin siinä toivossa että ei vuotais kauheasti. Etenee pikkuhiljaa...
Kasaus on aika helppo ja kaikki tiivisteet ja laakerit tuli vaihdettua uusiin siinä toivossa että ei vuotais kauheasti. Etenee pikkuhiljaa...
Re: Fiat 127 -76
Hyvältä näyttää. Minkälaiset lukemat on tavoitteena? Tuleeko laatikon puolelle muutoksia vai kestääkö nykyinen?
Re: Fiat 127 -76
Teho tavoite on mutta maltillinen. Se vielä jää arvoitukseksi
Laatikolle en ole tekemässä toistaiseksi mitään. Renkaat on onneksi eka paikka josta pito loppuu ja se on suunniteltu sellaiseksi ettei paikat säry ihan heti