Fiat 127 -76
Re: Fiat 127 -76 Turbo
Nyt kun suurimmat kori hommat on tehty alta pois niin on maalauksen vuoro. Itse meinasin että maalaan vaikka kokemusta on tasan 0
Auton pohja maalataan ekana harjoitusmielessä ja sen jälkeen sisusta. Turvakaaret ajattelin maalata eri värillä kuin sisusta joten tässä on alustava lopputulos
Auton pohja maalataan ekana harjoitusmielessä ja sen jälkeen sisusta. Turvakaaret ajattelin maalata eri värillä kuin sisusta joten tässä on alustava lopputulos
Re: Fiat 127 -76
Juhannus on nyt vietetty ja maalukset on nyt saat toistaseksi finaaliin. Luukut on vielä tekemättä. Ihan hyvä lopputulos tuli vaikka olikin ekaa kertalainen. Tässä maaluksen lopputulos
Tästä sit alkaa armoton kasaaminen ja sovittelu. Saas nähdä miten käy
Tästä sit alkaa armoton kasaaminen ja sovittelu. Saas nähdä miten käy
Re: Fiat 127 -76
Hyvältä näyttää, haluutko harjotella yhteen Zastavaankin? Ei tartteis olla kummosta mutta jos sais koko auton edes saman värin kartalle.
Re: Fiat 127 -76
Ei tällä kokemuksella vielä uskalla maalata kuin omia vehkeitä niin ei tule sanomistajeQQ kirjoitti:Hyvältä näyttää, haluutko harjotella yhteen Zastavaankin? Ei tartteis olla kummosta mutta jos sais koko auton edes saman värin kartalle.
Viikko vierähtänyt taas auton parissa tässä nyt mennään:
Re: Fiat 127 -76
Taas on saatu projektia eteenpäin. Aika hidasta touhua kun nyt voi viedä asennukset loppuun saakka. Tassä nyt mennään....
Re: Fiat 127 -76
Hienon näköistä tekemistä
Re: Fiat 127 -76
Seurattu on tätä projektia, vaikkei ole tullutkaan kommentoiduksi. Hienoa työtä!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 127 -76
Taas on aikaa vierähtänyt ja nyt on aika paljastaa mitä mottorin ohjauspuolelle on tulossa. Jotta tämä ei olisi helppo niin Ecumasterin Black moottorinohjaus jonka rinnalle tulee Ecumasterin virta boxi ja motorporttin tasoinen 7" näyttö. Turvallisuudesta hoitaa sähköinen päävirta sulake. Kaikki tietysti tulee väylään Nyt tuli hypättyä tuntemattomalle polulle mutta katotaan mitä saadaan aikaiseksi. Nyt se vasta hidasta tulee olemaan kun ei ole mitään vastaavaa kaavioita koskaan tehty. Tässä muutama otos...
Re: Fiat 127 -76
Oh hoh, nyt rupee olee asiallista toimintaa.. Niiku tähänkin asti..
Onko tuo se isompi adu?
Onko tuo se isompi adu?
pessimisti ei pety.
Re: Fiat 127 -76
Toi on se isompi näyttö. Ei ainakaan jää tulevaisuudessa harmittamaan jos mieli tekee suurempaa. Pari paikkaa vielä puuttuu vielä. Tarkoitus on vielä asentaa GPS ja CAN-EGT muunnin. 12 nappinen väylä ohjattu katkaisija paneeli on jo ja jos ratin joskus haluaa rakentaa niin on ecumasterin V3 lisä palikka. Eiköhän näillä saa jotain kivaa aikaseksi.matti kirjoitti:Oh hoh, nyt rupee olee asiallista toimintaa.. Niiku tähänkin asti..
Onko tuo se isompi adu?
Re: Fiat 127 -76
Aikaa on taas vierähtänyt ja johtosarjan teko vei enemän aikaa mitä ajattelin mutta kohta puolin sekin alkaa olemaan valmis. Mitään suunnitelmia kun ei ole niin joutuu päästä tekemään kaiken ja miettimään miten mikäkin saadaan toimimaan. Autossa on 3 johtosarjaa. Yks palvelee pelkästään takapäättä, toinen moottorin johtosarja ja kolmas etupään korin johtosarja. Kaapelia varmaan tuli vedettyä about 200 - 300m
Sitämukaan kun tulee valmista niin pisteet on testattu että ne menevät oikein ja toimivat jotenkin oikein. Tämäkin homma vei tuhottomasti aikaa mutta kerralla kun tekee kunnolla tai ainakin yrittään niin pakostikkin aikaa kuluu. Ei olis uskonut että -76 vuoden mallissa olis väyläkommunikaatiota 2 kpl
Tässä vähän otoksia mitä on tehty:
Sitämukaan kun tulee valmista niin pisteet on testattu että ne menevät oikein ja toimivat jotenkin oikein. Tämäkin homma vei tuhottomasti aikaa mutta kerralla kun tekee kunnolla tai ainakin yrittään niin pakostikkin aikaa kuluu. Ei olis uskonut että -76 vuoden mallissa olis väyläkommunikaatiota 2 kpl
Tässä vähän otoksia mitä on tehty:
Re: Fiat 127 -76
Dodii, projekti on saatu nyt siihen vaiheeseen että kaikki valot, anturit ja pisteet on testattu. Koekäynnistys tehty ja saatu auto käyntiin. Jopa pikku testilenkki on tehty onnistuneesti. Vähän on kaikki kartat ja säädö hakusessa mutta pääasiassa auto toimii eikä vuoda mistään. Aika moinen saavutus kun kaikkipaikat on laitettuu uusiksi tai modifioitu niin ei vuotoja. Jopa jarrutkin toimii tosin vähän takapainoisesti tällähetkellä. Seuraavaksi penkkiin säätämään auton tehokartat kohdilleeen.
Onko arvauksia paljonko tehoa lähtis vakio hiluilla n. 0,5 barin ahdoilla? Hukkaportissa tosin on nyt 1,1barin jousi mutta katotaan jos jostain löytäis löysemmän jousen. Saas nähdä kestääkö vakio kytkin ja katkaistut vetarit vääntöä
Tässä muutama kuva taas projektista: Vähän tuuppaa olemaan ahdasta konehuoneessa
Vähän sisustan ulkoasua minkälainen on tulossa
Testilenkillä
Luukun on vielä maalaamatta kun ei ole kerennyt mutta talven aikana nekin saa uutta väriä pintaan
Onko arvauksia paljonko tehoa lähtis vakio hiluilla n. 0,5 barin ahdoilla? Hukkaportissa tosin on nyt 1,1barin jousi mutta katotaan jos jostain löytäis löysemmän jousen. Saas nähdä kestääkö vakio kytkin ja katkaistut vetarit vääntöä
Tässä muutama kuva taas projektista: Vähän tuuppaa olemaan ahdasta konehuoneessa
Vähän sisustan ulkoasua minkälainen on tulossa
Testilenkillä
Luukun on vielä maalaamatta kun ei ole kerennyt mutta talven aikana nekin saa uutta väriä pintaan
Re: Fiat 127 -76
Voi harkita jos pohjat teet valmiiksi. Riippuu auton koosta niin siinä menee 4-6h kun vetää pohjamaalit ja maalit päälle eli 4 kerrosta. En ole mikään huippu maalari Muutama valuma omassakin kotterossa on mutta ei mua haittaa. Onneksi nämä maalit on helppoja maalata kun eivät ole mitään ihmeen hipo maaleja. Katotaan miten talven aikana on aikaa....jeQQ kirjoitti:Hyvältä näyttää, haluutko harjotella yhteen Zastavaankin? Ei tartteis olla kummosta mutta jos sais koko auton edes saman värin kartalle.
Re: Fiat 127 -76
Nyt on auto on jotenkin säädetty kohdilleen seokset ja sytytys. Alkutekijöiksi piti vaihtaa hukkaportin kellon jousi johonkin randomi jouseen ettei paineet karkaisi ihan sikanaa kun aletaan säätämään. Vielä ei ole tarkoitus rikkoo paikkoja. Aluksi tyhjäkänti säädettiin paremmaksi ette käy todella paksulla ja samalla ennakoivia asetuksia muutettiin karttoihin. Tämän jälkeen auto kiinni penkiin ja rullaamaan. Ekaksi haettiin eri kierrosalueilla seokset ja sytytys oikeille alueille. Tässä kohtaan tuli ongelmia rajottimien kanssa joista ei ollut tietookaan kun ei meinanut millään kiertää 4000rpm enenmpää. Kun nämä kaikki saatiin pois niin rupes vehkeet rokkaamaan kunnes tuli ongelmaksi kaasuläpän ennen aikainen kiinni meneminen. Hetken tuumailun jälkeen tuli mieleen että se on varotoimenpiden jos kaasupolkimen anturi näyttää 5v liian pitkään joten topparia siirroon jälkeen vehkeet taas lauloi.
Ekalla kunnon vedolla tuli 96kw toisella 120kw ja kolmannella 133kw, eikä edes yritetty hakea huipputehoja. Nämä ajettii 98:lla. Etanolilla ei keretty vielä ajamaan vaikka 50 litraa oli mukana Ahtopaineen säätöä testailtiin samalla. Vähän on liikaa voimaa vakio hiluille joten tehoja rajotettiin n. 120kw hujakoille. Tämän jälkeen alkoikin kova uurastus kartan kanssa jotta tehot saadaan pidettyä alle 67kw. Ahtoja pitää olla ja kierroksia riittävästi joten kymienien vetojen jälkeen saatiin asettumaan n. 65kw hujakoille. Ihan kivat väännöt "vakio" kytkimelle Reserviä on vielä jonkin verran
Kotiläksyjäkin tuli. Auton jäähdytys ei tahdo toimia tehokkaasti. Ensi lääkkeeksi poistin termostaatin ja laitoin vain vettä koneeseen. Juuri ennen remonttia Flekti sanoi sopimuksesa irti joten uusi oli hommattava ja tietysti oli pakko muttaa suora siipisestä käyriin.. Positiiviista kuitenki ettei kone huohottanut yhtään ja eikä valuta alle vaikka on kokoauto tehty uusiksi. Sitten kohti muutos katsastusta kuhan ensiksi Traficom vastaille muutamaan hassuun ohjeistus kysymykseen. Toivottavasti vielä tämän vuoden puolella pääsen vielä tiellä ajamaan. Tässä muuta otos puuhailuista:
Ekalla kunnon vedolla tuli 96kw toisella 120kw ja kolmannella 133kw, eikä edes yritetty hakea huipputehoja. Nämä ajettii 98:lla. Etanolilla ei keretty vielä ajamaan vaikka 50 litraa oli mukana Ahtopaineen säätöä testailtiin samalla. Vähän on liikaa voimaa vakio hiluille joten tehoja rajotettiin n. 120kw hujakoille. Tämän jälkeen alkoikin kova uurastus kartan kanssa jotta tehot saadaan pidettyä alle 67kw. Ahtoja pitää olla ja kierroksia riittävästi joten kymienien vetojen jälkeen saatiin asettumaan n. 65kw hujakoille. Ihan kivat väännöt "vakio" kytkimelle Reserviä on vielä jonkin verran
Kotiläksyjäkin tuli. Auton jäähdytys ei tahdo toimia tehokkaasti. Ensi lääkkeeksi poistin termostaatin ja laitoin vain vettä koneeseen. Juuri ennen remonttia Flekti sanoi sopimuksesa irti joten uusi oli hommattava ja tietysti oli pakko muttaa suora siipisestä käyriin.. Positiiviista kuitenki ettei kone huohottanut yhtään ja eikä valuta alle vaikka on kokoauto tehty uusiksi. Sitten kohti muutos katsastusta kuhan ensiksi Traficom vastaille muutamaan hassuun ohjeistus kysymykseen. Toivottavasti vielä tämän vuoden puolella pääsen vielä tiellä ajamaan. Tässä muuta otos puuhailuista:
Re: Fiat 127 -76
Kiwastihan tuolta tehoja tuli vaikka se ei liennyt nyt edes pääasia
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.