Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Selasin sekä Saksan että Italian eBayn läpi ”Fiat 600”, ”Neckar Jagst” ”Seat 770” ja ”Zastava 750” hakusanoilla. Tavaraa on paljon myynnissä. Esimerkiksi käytetyistä kaappariovista pyydetään 750 euroa pelkkä peltiosa ja vanhantyyppisistä peltivanteista 160 eur kipale. Uudemmantyyppisistä peltivanteistakin pyydetään myös järjestään toistasataa euroa kappale.
Kävin tsekkaamassa ja löytyy neljän vanteen setti uudemmantyyppisiä vanteita, joista kaksi on nyt kiinni autossa. Pölykapseleita on yhteensä kolme vanhaa mallia (yksi on autossa kiinni) ja yksi uudemman mallinen.
Kävin tsekkaamassa ja löytyy neljän vanteen setti uudemmantyyppisiä vanteita, joista kaksi on nyt kiinni autossa. Pölykapseleita on yhteensä kolme vanhaa mallia (yksi on autossa kiinni) ja yksi uudemman mallinen.
- Liitteet
-
- Löysin lisää pölykapseleita
- EED66054-0804-4B81-A50A-375DCAAE6E05.jpeg (117.26 KiB) Katsottu 1791 kertaa
-
- Uudemmantyyppinen vanne.
- ABA9F454-C748-4427-9196-695C22DFF7EF.jpeg (93.96 KiB) Katsottu 1791 kertaa
Viimeksi muokannut Sharedoc, 05.09.2020 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Akaalla voip olla uusia kapseleita
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Koska Motonetistä tilaamiani jarruosia ei ole vielä tullut Ouluun noudettavaksi, päätin käyttää odotusaikaa hyväksi ja aloittaa auton siistimisen sisäpuolelta. Ensimmäinen toimenpide oli auton sisätilojen otsonointi. Minulla on oma Kiinasta muutama vuosi sitten ostamani otsonointilaite jolla olen otsonoinut autoja ja rakennusten sisätiloja. Otsonointi poistaa hajuja ja nitistää kaikki homeet yms eloperäisen hajujen aiheuttajat. Tässä autossa ei tunnut mitään hajua mutta ainakin ovi paneelit ovat keränneet pintaan hometta. Tämä on aika tavallista paikkoihin joihin tarttuu käsistä rasvaa kuten juuri ovet ja ohjauspyötä. Laitoin otsonaattorin päälle eilen illalla tunniksi. Aamuun mennessä otsoni on jo hajonnut hapeksi joten pääsen tyhjentämään autosta takapenkiltä sinne varastoitua tavaraa. Tarkoitus on poistaa istuinpäälliset ja imuroida auto sisältä.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
https://www.fiat500vdlaan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla klipsuja vanhan malliseen vanteeseen pölykapselin kiinnitykseen.
Aiemmissa kuvissa sinulla oli kangaspunos letkua bensalinjassa. Minulla sellaisesta on ollut
huonoja kokemuksia. Alkavat vuotamaan salakavalasti kun punos peittää letkun murtumat.
Tosin minulla ei tainnut olla Gatesin valmistamaa letkua
Tuolla klipsuja vanhan malliseen vanteeseen pölykapselin kiinnitykseen.
Aiemmissa kuvissa sinulla oli kangaspunos letkua bensalinjassa. Minulla sellaisesta on ollut
huonoja kokemuksia. Alkavat vuotamaan salakavalasti kun punos peittää letkun murtumat.
Tosin minulla ei tainnut olla Gatesin valmistamaa letkua
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Minulla oli Motonetin myymää Gatesin kangaspunosletkua, ulkonäkösyistä. Vuoden päästä alkoi vuotamaan.
Sen jälkeen on ollut normaalia Gatesin kaksikerrosletkua.
En epäile etteikö kangaspunosletkua saisi tehtyä bensankestäväksi, mutta en tiedä mistä sellaista saisi johon uskaltaisi luottaa.
Sen jälkeen on ollut normaalia Gatesin kaksikerrosletkua.
En epäile etteikö kangaspunosletkua saisi tehtyä bensankestäväksi, mutta en tiedä mistä sellaista saisi johon uskaltaisi luottaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Kiitos. En tiennytkään että näissä kangaspunosletkuissa on tälläistä vuototaipumusta. Täytyy varmaan kysyä museotarkastuksessa käykö paljaspintaiset kumiletkut.
Sain ostettua akkukotelon kannen eBay.it huutokaupassa ja se lähti jo tulemaan.
Tilasin Ricambilta alkuperäisen kaltaisen pissapoikajärjestelmän, eli kumitutti ja vesipussi. Vesipussi on uustuotantoa 500-600 -yleismalli eli ei ihan alkuperäinen. Autossahan on nyt asennettuna sähköinen pissapoika muovisäiliöllä, joka on ruma (näyttää mehun pakastusastialta) ja vielä rumasti kiinnitetty.
Tiedossa olevia puutteita, joihin en ole vielä löytänyt toimittajaa:
- Tunkin kiinnityspisteet helmassa puuttuvat. En tiedä voiko niitä edes ostaa irto-osana, ei ainakaan ole tullut missään vastaan. Mitä olen muotoon prässättyjä helmapeltejä katsellut, niissä ei ole tunkkauspisteitä mukana. Voi olla että joutuu itse tekemään pellistä mutta tarvitsisin mallin tai ainakin hyvät valokuvat. Tarvitsen myös etäisyyden oven takareunan linjasta ja/tai takalokasuojan rengasaukon tyvestä.
Sain ostettua akkukotelon kannen eBay.it huutokaupassa ja se lähti jo tulemaan.
Tilasin Ricambilta alkuperäisen kaltaisen pissapoikajärjestelmän, eli kumitutti ja vesipussi. Vesipussi on uustuotantoa 500-600 -yleismalli eli ei ihan alkuperäinen. Autossahan on nyt asennettuna sähköinen pissapoika muovisäiliöllä, joka on ruma (näyttää mehun pakastusastialta) ja vielä rumasti kiinnitetty.
Tiedossa olevia puutteita, joihin en ole vielä löytänyt toimittajaa:
- Tunkin kiinnityspisteet helmassa puuttuvat. En tiedä voiko niitä edes ostaa irto-osana, ei ainakaan ole tullut missään vastaan. Mitä olen muotoon prässättyjä helmapeltejä katsellut, niissä ei ole tunkkauspisteitä mukana. Voi olla että joutuu itse tekemään pellistä mutta tarvitsisin mallin tai ainakin hyvät valokuvat. Tarvitsen myös etäisyyden oven takareunan linjasta ja/tai takalokasuojan rengasaukon tyvestä.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Löysin tunkin kiinnityspisteen korjauspellin toimittajan Saksasta. Pistin tilaukseen molemmin puolin.
https://www.fiatclassic.com/de/fiat-126 ... 6-fiat-500" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on sitten kaikki tiedossani olevat puuttuvat osat löydetty ja tilattu
Tilasin myös Fiat 600 T-paidan. Tarkoitus on laittaa päälle kun ajan auton katsastukseen ja museotarkastukseen
https://www.fiatclassic.com/de/fiat-126 ... 6-fiat-500" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on sitten kaikki tiedossani olevat puuttuvat osat löydetty ja tilattu
Tilasin myös Fiat 600 T-paidan. Tarkoitus on laittaa päälle kun ajan auton katsastukseen ja museotarkastukseen
- Liitteet
-
- D418BEE2-B07B-4DF5-8C94-B111C8701C26.jpeg (9.92 KiB) Katsottu 1565 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Motonetista tilaamani jarruosat (kaikki jarrusylinterit)ja Ricambin toimituksista takapuskuri ja koristelistat saapuivat joten pääsen aloittamaan jarrutyöt.
- Liitteet
-
- B19C77AE-0282-4A5E-8126-0A8C4D7607C8.jpeg (149.13 KiB) Katsottu 1465 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Mikähän on vm 64 vanteiden alkuperäisväri ja mistä sitä saisi kilikalipurkissa?
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Renkaat, pölykapselit ja takaikkunatiiviste tulivat. Samoin tuuletusikkunoiden lasien karmit, alaklipsut ja bensapumppu. Nyt puuttuu auton liikkeelle saattamiseen enää jarruletkut. Sekä työtä tietysti.
- Liitteet
-
- 4ECC4490-6720-4CB7-80A3-4F3E3CA60F43.jpeg (92.82 KiB) Katsottu 1319 kertaa
-
- 0CA790D0-74FD-4605-8026-CCFF81BD64A2.jpeg (127.82 KiB) Katsottu 1322 kertaa
-
- A2F1444D-B2A9-41D8-A8FC-243E041824E7.jpeg (111.53 KiB) Katsottu 1322 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Olen miettinyt vanteiden kunnostusta ennenkuin laitan kumekset päälle. Vanteet ovat sisäpuolelta sen verran patinoituneet että ne pitäisi hiekkapuhaltaa. Täyty vaan hommata hiekkapuhallisvehje sitä varten. Kompura minulla jo on. Täytyy tsekata tavanomaiset Puuilo ja Biltema ensin löytyykö niiltä sopivaa tuotetta.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Vie vanteet jonnekin hiekkapuhallusfirmaan. Pikkukompuralla ja halpispuhalluslaitteilla tulee vain paha mieli.
Jaa... mistäkö tiedän...
Jaa... mistäkö tiedän...
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Takajarruletkut tulivat.
- Liitteet
-
- A1339AB4-501F-48FE-8637-D70B0D990F14.jpeg (105.63 KiB) Katsottu 1253 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Ciao
Ikävä kyllä, en ole käynyt tällä sivustolla pariin viikkoon, minulla olisi voinut olla apua muutamaan ongelmaan, esim. minulla on 6-pulttisen bensapumpun korjaussarja jne...
Käy katsomassa sivut http://www.automobilia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; jossa on pääosin Fiat 500-126 varaosia, mutta kun monet käyvät myös 600-850, olen hankkinut joitakin vain 600:seen sopivia varaosia.
Tietenkin hinnat ovat hieman suuremmat kuin Euroopasta hankitut osat, mutta minkä hinnassa häviät, voitat tilauksen nopeudessa - Rovaniemeltä Ouluun yhdessä päivässä.
terv. Kari
nolneljnol 5314352
Ikävä kyllä, en ole käynyt tällä sivustolla pariin viikkoon, minulla olisi voinut olla apua muutamaan ongelmaan, esim. minulla on 6-pulttisen bensapumpun korjaussarja jne...
Käy katsomassa sivut http://www.automobilia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; jossa on pääosin Fiat 500-126 varaosia, mutta kun monet käyvät myös 600-850, olen hankkinut joitakin vain 600:seen sopivia varaosia.
Tietenkin hinnat ovat hieman suuremmat kuin Euroopasta hankitut osat, mutta minkä hinnassa häviät, voitat tilauksen nopeudessa - Rovaniemeltä Ouluun yhdessä päivässä.
terv. Kari
nolneljnol 5314352
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Toinen vaihtoehto, jos itse on pakko tehdä, on riittävällä tuotolla oleva painepesuri (600l/h alkaa olla jo ok) ja siihen puhalluslaite. Sumutuspulloon muutaman prosentin vahvuinen fosforihappoliuos, jolla puhallettu pinta sumutetaan huuhtelun jälkeen. Pois ei tarvitse huuhtoa. Vanteet on kyllä niin helpot viedä käsittelyyn, että pelkästään niitä varten en alkaisi itse hankkimaan tarvikkeita.Nipa kirjoitti:Vie vanteet jonnekin hiekkapuhallusfirmaan. Pikkukompuralla ja halpispuhalluslaitteilla tulee vain paha mieli.
Jaa... mistäkö tiedän...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.