Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Tai sitten ihan reippaasti hitsaa ne ruosteet veke.
Itse aina täyttänyt tankin vedellä, ettei tulee kuuluisaa humahdusta ja kärvenny perskarvat. Hitsattava kohta niin ylös kuin mahdollista ja rälläkällä, jne ruosteet pois ja lappua päälle.
Itse aina täyttänyt tankin vedellä, ettei tulee kuuluisaa humahdusta ja kärvenny perskarvat. Hitsattava kohta niin ylös kuin mahdollista ja rälläkällä, jne ruosteet pois ja lappua päälle.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Saattashan 127:aan vielä löytyä ehjiä tankkejakin, jos ei nyt Uutta just halua, niin väittäsin, että ehjiäkin on vielä jäljellä tääl maailmassa
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Itse olen hitsattavan tankin kaasuista tyhjentänyt täyttöaukossa pörräävällä pienellä laitepuhaltimella muiden röörien ollessa auki. Parissa päivässä kaasut häipyy.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Tankin hitsaamisesta on kokemusta ja siitä miten se humahtaa ja ne perskarvat lähtee
Omista varastoista varmaan löytyisi ehjä tankki, ajattelin vaan jos tuon saisi helposti korjattua niin säästäisi varaosat seuraavaan projektiin
Omista varastoista varmaan löytyisi ehjä tankki, ajattelin vaan jos tuon saisi helposti korjattua niin säästäisi varaosat seuraavaan projektiin
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Hitsatessa kannattaa pitää housut jalassa ja naaman kohti hitsauskohdetta.
Ota varastosta parempi tankki. Ja myöhemmin tämän tankin ehjäys ja varastoon.
Ota varastosta parempi tankki. Ja myöhemmin tämän tankin ehjäys ja varastoon.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Taas on pientä muutosta tapahtunut.
Sain lopulta vaihdatettua alle alkuperäiset vanteet, loistava tuuri kun tuolta Töllinmäestä löysin sarjan uusia käyttämättömiä Stellan vanteita.
Vielä puuttuu keskiökapselit, uskoisin että mulla on niitä, mutta en sotkuisista varastoista tähän hätään löytänyt.
Kyllä alkuperäinen on aina alkuperäinen, maski pitää vielä palauttaa mustaksi niin sitten on orkkiskuosissa.
Auton väri tietysti on väärä, mutta jonain päivänä se vielä maalataan.
Sain lopulta vaihdatettua alle alkuperäiset vanteet, loistava tuuri kun tuolta Töllinmäestä löysin sarjan uusia käyttämättömiä Stellan vanteita.
Vielä puuttuu keskiökapselit, uskoisin että mulla on niitä, mutta en sotkuisista varastoista tähän hätään löytänyt.
Kyllä alkuperäinen on aina alkuperäinen, maski pitää vielä palauttaa mustaksi niin sitten on orkkiskuosissa.
Auton väri tietysti on väärä, mutta jonain päivänä se vielä maalataan.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Nyt on maskikin musta ja kyllä se silmää enemän miellyttää.
Oli päässy oikealla edessä löystymään kallistuksenvakaajasta mutteri siinä kun menee läpi alatukivarren.
Ihmettelin kun auto vetää kiihdyttäessä yhteen suuntaan ja kaasusta höllätessä reilusti toiseen suuntaan. Arvelin alapallon antautuneen, mutta tälläkertaa meni pelkällä kiristyksellä. En sitten ymmärrä miten tuo lukkomutteri voi olla löystynyt, mut niin se vaan oli.
Ei ollut liian tiukalla toisellakaan puolella, mutta selvää välystä ei kuitenkaan vielä ollut.
Kulku rauhoittui kummasti
Valitettavasti tuo kiristys vaikuttaa aurauskulmiin ja koitinkin kompensoida ihan hiukan kulmia sopimaan uuteen etupyörän asentoon, en vielä ehtinyt testaamaan tuon vaikutusta.
Tulipa myös laitettua lediajovalot tuohon käkkylään, kirkastui todella valjon ja kun on vanhanaikaiset umpiot niin valokuviotkin pysyivät kohdillaan
Oli päässy oikealla edessä löystymään kallistuksenvakaajasta mutteri siinä kun menee läpi alatukivarren.
Ihmettelin kun auto vetää kiihdyttäessä yhteen suuntaan ja kaasusta höllätessä reilusti toiseen suuntaan. Arvelin alapallon antautuneen, mutta tälläkertaa meni pelkällä kiristyksellä. En sitten ymmärrä miten tuo lukkomutteri voi olla löystynyt, mut niin se vaan oli.
Ei ollut liian tiukalla toisellakaan puolella, mutta selvää välystä ei kuitenkaan vielä ollut.
Kulku rauhoittui kummasti
Valitettavasti tuo kiristys vaikuttaa aurauskulmiin ja koitinkin kompensoida ihan hiukan kulmia sopimaan uuteen etupyörän asentoon, en vielä ehtinyt testaamaan tuon vaikutusta.
Tulipa myös laitettua lediajovalot tuohon käkkylään, kirkastui todella valjon ja kun on vanhanaikaiset umpiot niin valokuviotkin pysyivät kohdillaan
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Se lukkomutteri pitäis uusia joka kerta, kun se on kerran vedetty kiinni, sehän on sellanen nyloc-mutteri.....ja eipä sitä oikeastaan liian kireälle voi laittaa, se kun pysähtyy siihen kohtaan, jossa se on oikealla kohdallaan, eli ne kumipuslat, kun puristuu tukivarren molemmin puolin....ja siinähän on tukivarren etupuolella sellaset prikat, joita vasten alatukivarsi puslineen kiristetään.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Onkohan tuo mutteri sama kaikissa malleissa.. pitääkin mittailla 131 vakaajasta mitkä tuon tekniset tiedot on. Meinaan noitakin voisi ottaa jopa kauppaan myyntiin, kun kaikilla ei ole oikeeta pulttikauppaa kuitenkaan naapurissa ja tiheenousuisia ei mistään Puilosta saa. Niitä tukivarren kumeja menee kuitenkin kaupan kautta tosi paljon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Jos sinulle näitä muttereita tulee myyntiin, niin laita toki heti myynti-ilmoitusta näkyviinSämpy kirjoitti: ↑30.09.2022 16:18 Onkohan tuo mutteri sama kaikissa malleissa.. pitääkin mittailla 131 vakaajasta mitkä tuon tekniset tiedot on. Meinaan noitakin voisi ottaa jopa kauppaan myyntiin, kun kaikilla ei ole oikeeta pulttikauppaa kuitenkaan naapurissa ja tiheenousuisia ei mistään Puilosta saa. Niitä tukivarren kumeja menee kuitenkin kaupan kautta tosi paljon.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Kuvia mustamaskisesta!!hankala kirjoitti: ↑30.09.2022 13:08 Nyt on maskikin musta ja kyllä se silmää enemän miellyttää.
Oli päässy oikealla edessä löystymään kallistuksenvakaajasta mutteri siinä kun menee läpi alatukivarren.
Ihmettelin kun auto vetää kiihdyttäessä yhteen suuntaan ja kaasusta höllätessä reilusti toiseen suuntaan. Arvelin alapallon antautuneen, mutta tälläkertaa meni pelkällä kiristyksellä. En sitten ymmärrä miten tuo lukkomutteri voi olla löystynyt, mut niin se vaan oli.
Ei ollut liian tiukalla toisellakaan puolella, mutta selvää välystä ei kuitenkaan vielä ollut.
Kulku rauhoittui kummasti
Valitettavasti tuo kiristys vaikuttaa aurauskulmiin ja koitinkin kompensoida ihan hiukan kulmia sopimaan uuteen etupyörän asentoon, en vielä ehtinyt testaamaan tuon vaikutusta.
Tulipa myös laitettua lediajovalot tuohon käkkylään, kirkastui todella valjon ja kun on vanhanaikaiset umpiot niin valokuviotkin pysyivät kohdillaan
Oliko minkä merkkiset LED polttimot? Tuoss 4-5v sitten kun nuita kaveriporukalla testattiin, niin Autolinen ja Philipsin H4LED polttimot olivat ainoat, joilla valokuvio ei mennyt H4 umpiossa pieleen. Itseasiassa vanhan Volvon umpiossa vastaantulijan häikiminen väheni molemmilla ja hirvipiikin "leikkaus" muuttui teräväksi. 5lux raja tuli pitkillä hieman (olisikohan ollut luokkaa 10m) lähemmäs, mutta leveämmälle alueelle, eli valokuvio ei kantanut ihan yhtä kauas, mutta leveyttä tuli 2m lisää koko matkalle (kuvion lyheneminen ei ollut ainkaan volvon kohdalla ongelma, kun pitkät kantoi vakiona yli 250m). Lyhyillä valoilla kuvio ei muuttunut juuri ollenkaan, mitänyt valo oli tasaisemmin koko kuvion alueella.
Testi tehtiin tuolloin lux-mittarin ja useamman vanhemman volvon voimin. Taisi joku ooppelikin olla mukana siinä. Testattiin mm. vastaan ajamista märällä kelillä, perässä ajamista jne.
Mihinkään muuhun umpioon ei sitten toimivaa jälkiasennus-lediä olekaan löytynyt. Joo näyttäähän se pirun kirkkaalle jossain H7 tai H3 umpiossa, mutta valokuvio ja se valo on jossain ihan missä sattuu, eikä siellä missä pitäisi. Häikii jumalattomasti jne...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Ledin oli ihan motonetistä, en muista merkkiä, mutta ne oli kyllä merkitty "ei tieliikennekäyttöön" tekstillä
Seiskassa on polttimon edessä sellainen kupu ja valokuvio tehdään umpion lasilla, kuviot säilyivät hyvin.
Ja kun tietää miten onnettomat valot stellassa on alunperin, niin kirkkautta tuli kyllä todella paljon lisää.
Ei pitäisi häikäistä vastaantulijoita enempää ja kun muistaa nykyautojen ledit ja xenonit niin kyllä ne vaan sokeuttaa kun vastaan tulee.
Seiskassa on polttimon edessä sellainen kupu ja valokuvio tehdään umpion lasilla, kuviot säilyivät hyvin.
Ja kun tietää miten onnettomat valot stellassa on alunperin, niin kirkkautta tuli kyllä todella paljon lisää.
Ei pitäisi häikäistä vastaantulijoita enempää ja kun muistaa nykyautojen ledit ja xenonit niin kyllä ne vaan sokeuttaa kun vastaan tulee.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Eipä sitten omista varastoista kuitenkaan löytynyt noita kapseleita, eli saa tarjota jos on ylimääräisiä jäänyt tallin nurkkiin
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Stelloissa on muistaakseni ollut sellasia peltisiä keskikapseleita enimmäkseen, mutta myös samoja,joita on ollut Regatoissa/Ritmoissa (muoviset)....Molemmat siis käy hyvin ko.autoon
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Todennäköisesti Autoline.
Pahin häikijä on jotain ~2010 vuosimallin Octavia xenoneilla. Voi jeesus mitkä valopallot...
Minkä huollan, sen korjaan...