Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Kun netistä löytää vaikka ja mitä, niin ajattelin että tämmönen lanka voisi olla ihan hyvä olla olemassa.
Törmäsin Retro-Rides foorumilla todella upeaan Fiat 500 projektiin:
https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ame?page=1
Alussa ei kuvia ole, mutta ne alkavat hissuksiin löytymään. American-Joe tekee siis Fiat 500:sta ratalelua, alunperin muutettu putkirunkoiseksi jo 20 vuotta sitten, mutta viimeisiltä sivuilta löytyy jotain todella perverssiä:
Onko tuo sitten enään Fiatti, kun kori eio alkuperäinen, runko eio alkuperäinen, eikä konekkaan ole Fiatin oma. On se, silti, hieno.
Törmäsin Retro-Rides foorumilla todella upeaan Fiat 500 projektiin:
https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ame?page=1
Alussa ei kuvia ole, mutta ne alkavat hissuksiin löytymään. American-Joe tekee siis Fiat 500:sta ratalelua, alunperin muutettu putkirunkoiseksi jo 20 vuotta sitten, mutta viimeisiltä sivuilta löytyy jotain todella perverssiä:
Onko tuo sitten enään Fiatti, kun kori eio alkuperäinen, runko eio alkuperäinen, eikä konekkaan ole Fiatin oma. On se, silti, hieno.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Tuon nimimerkki metalshapesin muutkin rojektit on aika hienoja tuolla foorumilla!
Esim alumiinikorinen fiat abarth zagato 750 double bubble korin entisöinti löytyy sieltä jostain. Ja noissa kuvissa näkyvä ruosteinen sammakonsilmä 500 on siellä myös. Hienoja pelejä...
Tämmönen verrarirojekti löytyi surffaillessa, melko estotonta mekaniikan modailua, 400.sen lohko johon väkerretty testarossan kannet ja paketti 308 laatikkoon kiinni ja viritys 308 perämorkkuun orginellipannun tilalle.
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 59/page71/
Mitenköhän tuommonen tigillä läjätty ja umpitavarasta jyrsitty viritys kestää? Kaverilla kuitenkin tehotavoitteet siellä 800 - 900 hevosen hujakoilla.
Esim alumiinikorinen fiat abarth zagato 750 double bubble korin entisöinti löytyy sieltä jostain. Ja noissa kuvissa näkyvä ruosteinen sammakonsilmä 500 on siellä myös. Hienoja pelejä...
Tämmönen verrarirojekti löytyi surffaillessa, melko estotonta mekaniikan modailua, 400.sen lohko johon väkerretty testarossan kannet ja paketti 308 laatikkoon kiinni ja viritys 308 perämorkkuun orginellipannun tilalle.
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 59/page71/
Mitenköhän tuommonen tigillä läjätty ja umpitavarasta jyrsitty viritys kestää? Kaverilla kuitenkin tehotavoitteet siellä 800 - 900 hevosen hujakoilla.
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Franken ferrari!viiat kirjoitti: ↑14.11.2021 14:34 Tuon nimimerkki metalshapesin muutkin rojektit on aika hienoja tuolla foorumilla!
Esim alumiinikorinen fiat abarth zagato 750 double bubble korin entisöinti löytyy sieltä jostain. Ja noissa kuvissa näkyvä ruosteinen sammakonsilmä 500 on siellä myös. Hienoja pelejä...
Tämmönen verrarirojekti löytyi surffaillessa, melko estotonta mekaniikan modailua, 400.sen lohko johon väkerretty testarossan kannet ja paketti 308 laatikkoon kiinni ja viritys 308 perämorkkuun orginellipannun tilalle.
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 59/page71/
Mitenköhän tuommonen tigillä läjätty ja umpitavarasta jyrsitty viritys kestää? Kaverilla kuitenkin tehotavoitteet siellä 800 - 900 hevosen hujakoilla.
Likipitäen 90% lohkon sisälmyksistä on itsetehtyä. Mahtoi ensimmäisessä startissa närästää, kun tippu venttiili johonkin sylinteriin ja koko paska roskiin. Ton jälkeen tilatut männät tais olla muutaman satasen väärän kokoiset jne...
Sivussa rakentaa ja remontoi taloa. En tiedä mitä voimapillereitä ihmiset syö, itelle on sula mahdottomuus siivota ja vaihtaa renkaat saman päivän aikana...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Juu, ja autoon on modailtu osia odotellessa sähköinen ohjaustehostin, optimoitu pyöränripustuksia ja muuta pientä.
Melkoinen seppä ja manuaalityöntömittamiehiä. Ei ole hirveämmin cnc koneistettua nippeliä tuossa...
Jotenkin hurjannäköistä touhua; testarossan kannet pihagrilliin esilämmitykseen ja sitten lanka palamaan
Toiset ne tekköö mitä ossoo, toiset mitä haluvaapi tehä. Minä en tee mitään kun olen laiska enkä osaa
Melkoinen seppä ja manuaalityöntömittamiehiä. Ei ole hirveämmin cnc koneistettua nippeliä tuossa...
Jotenkin hurjannäköistä touhua; testarossan kannet pihagrilliin esilämmitykseen ja sitten lanka palamaan
Toiset ne tekköö mitä ossoo, toiset mitä haluvaapi tehä. Minä en tee mitään kun olen laiska enkä osaa
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Tuossa on ainakin mielenkiintoinen kotimainen
https://kellari.vip/index.php?topic=870.0
Omin käsin "30-lukuinen" urheiluauto Rolls Royce Meteor -panssarivaununmoottorilla. Lohkossa reikää ja muuta pientä haastetta-
Ja liki kaikki naputellaan itse, pihalla huvimajassa tai kerrostalon autotallissa, perus työkaluilla.
https://kellari.vip/index.php?topic=870.0
Omin käsin "30-lukuinen" urheiluauto Rolls Royce Meteor -panssarivaununmoottorilla. Lohkossa reikää ja muuta pientä haastetta-
Ja liki kaikki naputellaan itse, pihalla huvimajassa tai kerrostalon autotallissa, perus työkaluilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Projekti tämäkin, selvästikin tarpeeseen tehty:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Kaivuri_8 ... ?ca=18&w=3
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Kaivuri_8 ... ?ca=18&w=3
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Ford Model T Speedster
https://forum.retro-rides.org/thread/20 ... ster-vicar
Ja aivan kipeä tarina ja entisöintiprojekti siitä, mitä voi tarkoittaa "hyväkuntoinen" museoauto
https://forum.retro-rides.org/thread/218042/jag-xk120
Lokasuoja/etupaneeli:
Työntekoa:
Lyhyesti: koko paska meni uusiksi puskurista puskuriin.
Koska offtopic puolella, niin jatketaan vääränmerkkisillä. Mini Scamp:
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... mini-scamp
Ja yksi oma suosikkini, brittimies osti LT volkkarin kippilavalla, koska isällään oli joskus sellainen. "Hyväkuntoinen" taas kerran...
...isänsä kanssa tuota teki, eikä tarina ole onnellinen, korona vei vanhemman tekijän ja ymmärrettävästi hieman rakentaminen hiljentynyt, mutta nyt jatkuu taas.
VW Tipper Truck "Lloyd"
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... lloyd-tail
"Miten tuo pyöränkaari tuollai kukkii, kopsautanpas kengänkärjellä..."
"I then started to cut bits out......."
Runkoaisaa...
https://forum.retro-rides.org/thread/20 ... ster-vicar
Ja aivan kipeä tarina ja entisöintiprojekti siitä, mitä voi tarkoittaa "hyväkuntoinen" museoauto
https://forum.retro-rides.org/thread/218042/jag-xk120
Lokasuoja/etupaneeli:
Työntekoa:
Lyhyesti: koko paska meni uusiksi puskurista puskuriin.
Koska offtopic puolella, niin jatketaan vääränmerkkisillä. Mini Scamp:
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... mini-scamp
Ja yksi oma suosikkini, brittimies osti LT volkkarin kippilavalla, koska isällään oli joskus sellainen. "Hyväkuntoinen" taas kerran...
...isänsä kanssa tuota teki, eikä tarina ole onnellinen, korona vei vanhemman tekijän ja ymmärrettävästi hieman rakentaminen hiljentynyt, mutta nyt jatkuu taas.
VW Tipper Truck "Lloyd"
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... lloyd-tail
"Miten tuo pyöränkaari tuollai kukkii, kopsautanpas kengänkärjellä..."
"I then started to cut bits out......."
Runkoaisaa...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Olen aina ihmetellyt miten juuri saksalaiset pakettiautot ruostuu noin helkutisti. Jos taustalla ei olisi hienoa tarinaa en takuulla jatkaisi noin masentavaa aihiota eteenpäin.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Mielenkiintoisia projekteja maailmalta
Ferrariprojektin etenemistä voipi halukkaat seurailla tuolta: http://gemellocattivo.com/forum/viewforum.php?f=2wellu kirjoitti: ↑14.11.2021 14:53Franken ferrari!viiat kirjoitti: ↑14.11.2021 14:34 Tuon nimimerkki metalshapesin muutkin rojektit on aika hienoja tuolla foorumilla!
Esim alumiinikorinen fiat abarth zagato 750 double bubble korin entisöinti löytyy sieltä jostain. Ja noissa kuvissa näkyvä ruosteinen sammakonsilmä 500 on siellä myös. Hienoja pelejä...
Tämmönen verrarirojekti löytyi surffaillessa, melko estotonta mekaniikan modailua, 400.sen lohko johon väkerretty testarossan kannet ja paketti 308 laatikkoon kiinni ja viritys 308 perämorkkuun orginellipannun tilalle.
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 59/page71/
Mitenköhän tuommonen tigillä läjätty ja umpitavarasta jyrsitty viritys kestää? Kaverilla kuitenkin tehotavoitteet siellä 800 - 900 hevosen hujakoilla.
Likipitäen 90% lohkon sisälmyksistä on itsetehtyä. Mahtoi ensimmäisessä startissa närästää, kun tippu venttiili johonkin sylinteriin ja koko paska roskiin. Ton jälkeen tilatut männät tais olla muutaman satasen väärän kokoiset jne...
Sivussa rakentaa ja remontoi taloa. En tiedä mitä voimapillereitä ihmiset syö, itelle on sula mahdottomuus siivota ja vaihtaa renkaat saman päivän aikana...
Ei enää taida tekijä tuonne grassrootsmotorsports foorumille tekemisiään päivitellä..
Vehje on ollut jo käynnissä jokusen kerran ja pientä lenkkiäkin ajeltu, "pientä" ongelmaa ollut kansipahvien kanssa ja kaveri unohti lisätä laatikkoon öljyt ennen viimeisintä lenkkiä korttelin ympäri, ja tämä hieman närästi rattaita laatikon ja moottorin välissä.
Tekemistä vielä siis riittää...
Mitä isompi vika, sitä isompi leka!