Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Lamppu vaihdettu eikä saatu mitään rikottua. Onnistui suojakansi poistettuna, niin kai kuuluukin ottaa pois mutta jos youtube videoita kattoo ni lamppu nypitään vaan välistä pois pikkuvaivalla. No kuskinpuolen valoo en vaihtanu vasta kun lakkaa palamasta voi kiinnostaa ja nyt on polttimo valmiina.
Ei oo tarvinnu tankata yli puoli tankkia naftaa tankissa, sain karvialaista setaaniboosteria kokeeksi tipan tankkiin. Emt kai se jotain vaikuttaa kun range kasvoi ajamall eteenpäin.
Edit 1 Ja polttimo on päinvittua valokuvia paljasti ja siitä varapolttimosta kattoin kui on se yksi ohjain asemoitu niihin liittimiin nähden. Ei auta ku ronkkia se suoraan. H7 on kyllä niin surkeesti suunniteltu, eioo eka jonka laittaa väärin nii ettei huomaa mitään.
Edit 2 polttimo käännetty 90 astetta oli väärin. Lampun luukku putos puskurin sisään ja sen rautalankalukitus oli irrotettava jota sen edes sai sinnepäin josta sit putos ja ne ohjain kynnet ei meinannu millään mahtua tai eivät löytäneet koloonsa ja kummatkin kädet on kyynärpäähä asti haavoilla. Eilen meni tosipaljo helpommin. Konepeiton tuulihakan vetolenkki on lukon päästään levinny. En koskenu ettei halkee rikki. Öljyt ylämerkissä vaihtoon on öljyt valmiina suodin puuttuu.
Huomannu et paree antaa vaan olla.
Ei oo tarvinnu tankata yli puoli tankkia naftaa tankissa, sain karvialaista setaaniboosteria kokeeksi tipan tankkiin. Emt kai se jotain vaikuttaa kun range kasvoi ajamall eteenpäin.
Edit 1 Ja polttimo on päinvittua valokuvia paljasti ja siitä varapolttimosta kattoin kui on se yksi ohjain asemoitu niihin liittimiin nähden. Ei auta ku ronkkia se suoraan. H7 on kyllä niin surkeesti suunniteltu, eioo eka jonka laittaa väärin nii ettei huomaa mitään.
Edit 2 polttimo käännetty 90 astetta oli väärin. Lampun luukku putos puskurin sisään ja sen rautalankalukitus oli irrotettava jota sen edes sai sinnepäin josta sit putos ja ne ohjain kynnet ei meinannu millään mahtua tai eivät löytäneet koloonsa ja kummatkin kädet on kyynärpäähä asti haavoilla. Eilen meni tosipaljo helpommin. Konepeiton tuulihakan vetolenkki on lukon päästään levinny. En koskenu ettei halkee rikki. Öljyt ylämerkissä vaihtoon on öljyt valmiina suodin puuttuu.
Huomannu et paree antaa vaan olla.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Tässä ilmeisesti nestekytkin, master tai slave on antautumassa kun saabi maisesti nypyttää kytkin poljinta niin siihen tulee kerta painallukselle ja lähtönostolle parempi tuntuma. Tuntuma on normaalisti ollut joka kerta erilainen eikä täys tartunta tunnu pysyvän polkimessa samassa kohtaa ja tartunnan pituus vaihtelee. Veemäinen isompaa vaihtaessa kun veto katkee aina erikohtaa. No enää ei mikään yllätä tän vehkeen kanssa kai sieltä vihdelaatikko putoaa syliin kun irrottaa työsylinterin tai muuta vastaavaa.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
H7 on tosiaan paholaisen keksintö. Viimeksi Alfassa toinen umpio teetti melkein tunnin asennustöitä. Ensin parilla sormenpäällä lamppu ja rautalanka paikoilleen, sitten kännykällä kuva poterosta ja sen jälkeen uudelleenasennus "1/8 kierros oikeaan/vasempaan/vähän vasemmalle/hiukan ylemmäs" jne..
Faija noi vaihteli Stiloon aina pyöräkotelon kautta. Oli kuulemma loppupeleissä helpompaa.
Onneksi emännän autossa on nyt H11 ja joku vastaava. Ei mitään kansia, kierrä lamppu irti, vaihda uusi polttimo liittimeen ja umpioon kiinni niksnaks.
Faija noi vaihteli Stiloon aina pyöräkotelon kautta. Oli kuulemma loppupeleissä helpompaa.
Onneksi emännän autossa on nyt H11 ja joku vastaava. Ei mitään kansia, kierrä lamppu irti, vaihda uusi polttimo liittimeen ja umpioon kiinni niksnaks.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Lampunpesureille vissiin akun päällä tai siinä vi eressä sulakkeet, kattoin ettei ne toimi tai jotain kun piti silmälasi kertakäyttörätillä by wurth lääppiä maantiepaskat jotta jotain näkee. Mitähän sieltä hajoo kun alan vähän katteleen. Taidan vaan sulakkeen kurkata ensit ja jos ei toimi ni voi voi. Pitäny ruikkia viikseenkin kontakti präytä kun sen saa vetää ihan tosissaan taakse jotta mitään lentää. Ja takalasin jos pesee kastuu vaan auto sisältä. Ai että
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Sulake ehjä. Relettä vetkuttelin eestaas mutta empä tullu koittaneeksi toimintaa.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Isän stilossa hajosi pumppu. Ensin meni tuotto heikoksi ja noin vartti myöhemmin mykistyi kokonaan.
Aerolta uus, jotain kymmenen euroa tais olla ja taas lentää.
Aerolta uus, jotain kymmenen euroa tais olla ja taas lentää.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Jaa onko lampuille oma pumppu.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Aaa ajovaloille. Ei toimi yhessäkää
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
arvasin
Onneks eioo motaria pakko ajaa töihin tai paljo yö aikaan.
Onneks eioo motaria pakko ajaa töihin tai paljo yö aikaan.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Ne sumut on muutenkin melko...öh...heikot vrt. pyyhkijöihin.
Jos umpioiden pinta on ok eikä kovin halkeillut, niin "witut sateesta", eli 5-sateesta, eli Turtle-Waxin "Clearvue rain" -vaha toimii valoissa puhtaana pitävänä. Tosin, ton aineen laatu romahti kun nimi muuttu, joku toinen saattaa olla parempaa.
Jos umpioiden pinta on ok eikä kovin halkeillut, niin "witut sateesta", eli 5-sateesta, eli Turtle-Waxin "Clearvue rain" -vaha toimii valoissa puhtaana pitävänä. Tosin, ton aineen laatu romahti kun nimi muuttu, joku toinen saattaa olla parempaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Onhan niissä linsseissä jotain halkeemia mut kyllä jää 5paskasta kauppaan.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
aamulla pimeni kuskinpuolen valo.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Jaa tässä on etu umpiossa sumuvalot reunassa. Hyvin on kiinnostanut kun on nekin molemmat polttimot pimeenä eikä kuskin ajovalopolttimo ole vielä vaihtunu. Katotaa ku kesäkumit laitan alle.
Kulutukselle tapahtu taas jotain outoa. Jäin kadunvarsi parkkiin jumiin kun ajoin metrin paksuun penkkaan ja pakilla ruovitin siitä pois. Lähti litra pois keskikulutusmittarista ja jäi sinne, hetkellinen kulutus myös litran pienempi tasasella
Kulutukselle tapahtu taas jotain outoa. Jäin kadunvarsi parkkiin jumiin kun ajoin metrin paksuun penkkaan ja pakilla ruovitin siitä pois. Lähti litra pois keskikulutusmittarista ja jäi sinne, hetkellinen kulutus myös litran pienempi tasasella
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Ohjekirjan ohjeet luin etusumuista. Ne sumuvalot saa päälle painamalla ko nappia pitkään ja kah nehän toimii. Takasumuvaloja katoin kans. Leimalla toimivat mut oli yks lamppu liikaa eli ne molemmat takasumut ei saa toimia ja siitä muikkari mittaristoon tulee joka kerta. On siis polttimo irti.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Eikö nyt saa olla 2 tskasumaria. Pari vuotta sitten sai olla.