Saman tein entiseen kilpaseiskaan. Muistan kun ihmettelin että liitos klonksuu, eikä käynyt pienessä mielessäkään että voisi tarvita jotkut erikoispultit. Aattelin vain että on ehkä ruoste syönyt reikää isommaksi ja vedin pultit kireälle jolloin klonksui vähemmän... Saatoin kokeilla jotain patenttia sinne väliinkin, mutta ne ei tainnut sinne jäädä. Tulihan tuolla joku kisakin ajettua sillain.wellu kirjoitti: ↑06.07.2022 09:16 Mietin tässä pääni puhki, enkä nyt kyllä keksi että miksi tuohon ei voisi ns. tavallista 10.9 pulttia hätätilassa käyttää? Yhteen seiskaan olin iskunvaimentimia mukana vaihtamassa ja koska vanhat pultit porattiin irti, laitettiin tilalle 10.9 pultit, joissa sileä osa riittävän pitkä ja riittävän tiukalle. Ei ne siellä eläneet, vaikka tietenkin riski sille on olemassa.
127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Nyt ois pieni erä pultteja kaupassa. Kumityynyä ei tosiaan saa enää uutena.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 53/1130307
Pitää vielä laitella pultin pituudet ilmoitukseen. Sen testasin että solahtaa seiskan tukivarteen, pituus on vähintään riittävä, melko paljon jää kierrettä näkyviin jos tuossa on normi aluslevyt. Toki sen paksun osan kuuluukin mennä jälkimmäisenkin puslan sisälle kunnolla.
Vielä kun joku purkaisi ritmon tai kasin alustan, että tietäisi miten se pultti niissä muka on erilainen. Mun listojen mukaan Ritmoissa muuten takavarsi muuttui 6/83 eli melko pian mkII:sen myötä, jonka jälkeen vasen ja oikea on erilaiset. Niitä varsia ei ole koskaan ollut kaupassa, niin en tiedä mikä se muutos on.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 53/1130307
Pitää vielä laitella pultin pituudet ilmoitukseen. Sen testasin että solahtaa seiskan tukivarteen, pituus on vähintään riittävä, melko paljon jää kierrettä näkyviin jos tuossa on normi aluslevyt. Toki sen paksun osan kuuluukin mennä jälkimmäisenkin puslan sisälle kunnolla.
Vielä kun joku purkaisi ritmon tai kasin alustan, että tietäisi miten se pultti niissä muka on erilainen. Mun listojen mukaan Ritmoissa muuten takavarsi muuttui 6/83 eli melko pian mkII:sen myötä, jonka jälkeen vasen ja oikea on erilaiset. Niitä varsia ei ole koskaan ollut kaupassa, niin en tiedä mikä se muutos on.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Sitä kierrettä kuuluukin jäädä näkyviin varsin paljon
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Se varmaan helpottaa 50 vuotta paikoillaan olleen pultin irroitusta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Mulla on laatikollinen kasin tai Ritmon orggispultteja. Voin mittailla ne varoiksi, kun käyn joku päivä varastolla.Sämpy kirjoitti: ↑11.08.2022 14:53 Nyt ois pieni erä pultteja kaupassa. Kumityynyä ei tosiaan saa enää uutena.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 53/1130307
Pitää vielä laitella pultin pituudet ilmoitukseen. Sen testasin että solahtaa seiskan tukivarteen, pituus on vähintään riittävä, melko paljon jää kierrettä näkyviin jos tuossa on normi aluslevyt. Toki sen paksun osan kuuluukin mennä jälkimmäisenkin puslan sisälle kunnolla.
Vielä kun joku purkaisi ritmon tai kasin alustan, että tietäisi miten se pultti niissä muka on erilainen. Mun listojen mukaan Ritmoissa muuten takavarsi muuttui 6/83 eli melko pian mkII:sen myötä, jonka jälkeen vasen ja oikea on erilaiset. Niitä varsia ei ole koskaan ollut kaupassa, niin en tiedä mikä se muutos on.
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Kuskin puolen tukivarressa on paikka jarrupaineensäätimen jouselle. Kuvassa oikealla. Näin ainakin -84 Regatassa ja luulisin että ritmossa on samoin.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
On Ritmossakin tuo jarrupaineen säätimen käyttöjousi samalla tavalla (samat takatukivarret, kuin Regatassa)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127:n juuttunut takaiskarin alapultti
Varmaan sitten mk1 Ritmossa on tuo säädin erilailla? kasissa ja mk1 Ritmossa pitäisi olla samat tukivarret.
Olisikohan ollut Motonetissa tai sitten autodoc tms myi noita niin halvalla etten ole hommannut verkkokauppaan. edit: ainakin Spareto myi ulos pari euroa halvemmalla mitä minulla veroton sisäänostohinta Italiasta + rahdit ja alvit.
No voisi niitäkin jossain vaiheessa harkita, ei vaan ole ollut aikaa käydä noita kymmentä ulkomaan verkkokauppaa läpi monenkymmenen osan tiimoilta, että missä on minkäkin hintaista. Nuo kun muuttuu koko ajan, saatavuudet ja hinnat.
Olisikohan ollut Motonetissa tai sitten autodoc tms myi noita niin halvalla etten ole hommannut verkkokauppaan. edit: ainakin Spareto myi ulos pari euroa halvemmalla mitä minulla veroton sisäänostohinta Italiasta + rahdit ja alvit.
No voisi niitäkin jossain vaiheessa harkita, ei vaan ole ollut aikaa käydä noita kymmentä ulkomaan verkkokauppaa läpi monenkymmenen osan tiimoilta, että missä on minkäkin hintaista. Nuo kun muuttuu koko ajan, saatavuudet ja hinnat.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net