Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Olsu
Viestit: 11
Liittynyt: 29.07.2022 10:17

Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Viesti Kirjoittaja Olsu »

Minulla on projektina vuoden 1980 satakaksseiska perus 900 moottorilla. Siinä ei ollut mulle tullessaan minkäänlaista pakoputkea ja nyt on uusi tilattu Motonetistä. Mutta Motonetin kaverikaan ei osannut varmaksi sanoa mitä klemmareita ja kannakkeita putken asennus vaatii, ja oman projektini alla ei tosiaan ole mitään putkea mistä luntata, pelkkä pakosarja on paikallaan.

Motonetin listoilla oli valikoimassa joku laipankiristin kourumalli ilmeisesti pakosarjaan, kannatinkiristin takapöntön eteen, 45mm putkenkiristin (ilmeisesti isompikoneiseen malliin) ja tollanen oudon näköinen "ruutu" kannatinkumi. Osaako joku harrastaja jeesata ja sanoa mitkä näistä tarvitaan ja kuinka monta, että saa putken kunnialla paikalleen?
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Viesti Kirjoittaja stella »

Etupäähän kourukiristin, ja takapäähän kannatinkiristin :thumb: , ja sitten tuohon takapään kannatinkiristimeen sellaset koukut, joissa on kumi välissä....Ja se "outo" ruutu kannatinkumi tulee ihan taaimmaiseksi, eli takapöntön takimmainen kannatin.....Näillä se homma on Ok 8-) ....Ja näitä jokaista tarvitaan 1kpl.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Olsu
Viestit: 11
Liittynyt: 29.07.2022 10:17

Re: Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Viesti Kirjoittaja Olsu »

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Kaikki nuo muut löytyi Motonetistä, paitsi nuo kannatinkiristimeen tulevat koukut. Kuvan netistä löysinkin jo mistä on kysymys.

Onko jotain hyvää vinkkiä mistä niitä saisi, tai jotain hyvää vihjettä toimivasta kotipatentista? Jotenkin ajattelisin että joku sopivan kokoinen jousikin voisi ajaa asian.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jaa Motonetista saa taas näitäkin. Ei vaan kerkeä koko ajan seuraamaan tarjontaa, joka on tuolla yllättäen parantunut joidenkin vanhempien Fiattien osien osalta viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Onkos ne nyt sitten halvempia kuin mulla kaupassa, pienyrittäjän kun pitää vähäisestä myynnistä edes jotain koittaa jäädä tulevien reklamointien ja muiden lisäkulujen puskurirahastoon.

Alkaa rahtikulutkin olemaan nykymaailmassa sitä luokkaa, että pitää kohta omankin kaupan varaosat ostaa Motonetista... :roll:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Fiat 127 pakoputken klemmarit, kannakkeet, ja himmelit

Viesti Kirjoittaja stella »

Olsu kirjoitti: 03.08.2022 00:35 Kiitos asiallisesta vastauksesta! Kaikki nuo muut löytyi Motonetistä, paitsi nuo kannatinkiristimeen tulevat koukut. Kuvan netistä löysinkin jo mistä on kysymys.

Onko jotain hyvää vinkkiä mistä niitä saisi, tai jotain hyvää vihjettä toimivasta kotipatentista? Jotenkin ajattelisin että joku sopivan kokoinen jousikin voisi ajaa asian.
Takaveto Ladassa on muistaakseni samat ne koukkukannattimet, ja sellanen liike kuin ManseMotors, niin sieltä taitaa niitä löytyä....

PS:Sellanen tarkennus tuohon minun eiliseen viestiin, kun olin kirjoittanut, että "jokaista tarvitaan 1kpl", niin näitä koukkukannattimia tarvitaan 2kpl ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Vastaa Viestiin