132 kampiakseli

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja pminetti »

osaako joku kertoa minkä kokosesta koneesta on kun laatikossa on numero 4356888 fiatin varaosa no.
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

En osaa sanoa mutta 80€ tarjottu. :thumb:
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

kauloista on helpohko mitata iskunpituus edes likimain onko n. 71, 80 vai 90 ja toinen eropaikka on vauhtipyörän kiinnityspulttien koko ja sitten etupää että onko hihnapyörän kiilauran jälkeen heti isompihalkaisijainen stefan alue vai jatkuuko ohennettuna liki laakerikaulaa. Noilla tiedoilla kyllä päättelee mikä kampura se on.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja pminetti »

12mm vauhtipyöränpulteilla eli 2L akseli,ja numerokin oli 4356838.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jäin tuossa miettimään että oliko 1,8 kumminki isoilla pulteilla... hmm..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja pminetti »

akselissa sama no kun 2L akselissa.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja VTO »

Onko näissä laakerit aina samaa kokoa?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: 132 kampiakseli

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Näissä lienee. Vanhemmat TC koneet on kapeammilla laakereilla, samat kuin sohossa. Eli 1438 ja 1608 TC ja saman aikakauden OHV koneet (ketjulla).

Suunnilleen -72han moottorityyppi vaihtui eli samalla kun tuli 132. Siinä tuli TC:n lisäksi leveemmät laakerit myös OHV konesiin (remmillä).

132:ssa onkin sitten ollut kaikkia tuon jälkeisiä pystyTC moottoreita. ensin pari ekaa mallipolvea pitkäiskuista pikkuporauksellista "ABO" 1600TC konetta (79,2x80mm) ja 1800TC konetta (79,2x84mm) ja tulikohan kolmoskorin myötä lyhytiskuinen 1600TC 71,5x84mm ja 2000TC 90x84mm.

Noin niinkuin kaikki tämä ulkomuistista että saa korjata. Ilmeisesti 124/125 lisäksi joissain alkupään 132 koneissa oli vielä kampuran hihnapyörää johon kuului stefan kosketuspinta mukaan. Uudemmissa stefan kohta on koneistettu kampiakseliin.

Ja tosiaan pitäisi ihan tarkistaa että oliko 79,2mm kampurassa isot pultit. Jotenkin muistan että olisi. lyhytiskuisissa on sitten pikkupultit.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin