Hyvä jos onnistui.
Ja aina kun joku kirjoittaa huomioita, nostan peukun. On sitten seuraavalle helpompi homma.
Yhteen Puntoon oli vaihdettu hihna ja kirrattu apulaitehihnapyörä ilmeisesti pitämällä kampiakselin pultista tms vastaan. Oli se ohjurinasta/"kiila" murtunut alapyörästä. Siinä sai jo vähän taikinoida, että sai ajoitettua kohdalleen.
Jakopään hihnan vaihto
Re: Jakopään hihnan vaihto
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Jakopään hihnan vaihto
Eikös ne kampiakselin hihnapyörän pultit saa kiristetyä, kun
laittaa vaihteen ykköselle ja painaa jarrut kiinni laittamalla puukapula penkin ja jarrpolkimen väliin tiukkaan.
laittaa vaihteen ykköselle ja painaa jarrut kiinni laittamalla puukapula penkin ja jarrpolkimen väliin tiukkaan.
Re: Jakopään hihnan vaihto
Vaihde päällä ja jarrun painaminen ei auttanut, kun helposti lähti pyörimään. Toinen hyöty siitä oli, että nyt kytkin toimii kuin uusi. Lähti varmaan lasittumat pois.
Parempi pitää itse suoraan kiinni siitä hihnapyörästä vanhalla hihnalla. Tuo pitää yrittää muistaa. Vanha hihna jos vielä paikallaan, niin voi toinen kai pitää kiinni nokka-akselia 24mm lenkki avaimellakin. Toimii. Niitä on hyviä ja huonompia keinoja.
Kampi- ja nokkapyörät näytti oudon lasittuneille. Liekö normaalia kulumaa.
Parempi pitää itse suoraan kiinni siitä hihnapyörästä vanhalla hihnalla. Tuo pitää yrittää muistaa. Vanha hihna jos vielä paikallaan, niin voi toinen kai pitää kiinni nokka-akselia 24mm lenkki avaimellakin. Toimii. Niitä on hyviä ja huonompia keinoja.
Kampi- ja nokkapyörät näytti oudon lasittuneille. Liekö normaalia kulumaa.
Re: Jakopään hihnan vaihto
Mikä olis hyväksyttävä normaalivälys nokka-akselin hihnapyörässä? Kattelin yläsuoja poissa, niin hammashihna vaikuttaa liikkuvan ainakin millin sivusuunnassa. Ihan varma en ole, taitaa tuo koko hihnapyörä liikkua sivuttain tuon verran. Käsin sivuilta paineltuna tuota nokkapyörää saa kyllä sivuttain liikkumaan, ehkä millin. Vesipumpulle hihna näytti menevän ihan suoraan. Jälkien perusteella vanha hihna on sekin vaellellut näköjään hihnapyörillä ja oli jo 30 000 km päästä jo alkanut halkeamaan hampaan juuresta.
Kun ootte näiden Fire moottorien kanssa olleet tekemisissä, niin voiko olla 1.4:ssa jo 150tkm ajettuna olla jo hihnapyörät lopussa?
Kun ootte näiden Fire moottorien kanssa olleet tekemisissä, niin voiko olla 1.4:ssa jo 150tkm ajettuna olla jo hihnapyörät lopussa?