Croma tbo Hörmann tietoa
Croma tbo Hörmann tietoa
Kellään muistia/tietoa miten teho nostettiin maahantuojalla (Veho) Suomessa?
Artikkelissa puhutaan LCI-System -"mikälie"...
https://ibb.co/2YSTXS1
Tuossa Saksaksi Hörmannin esitteestä juttua.
Onko ecun koodaus vai erillinen palikka mikä nostaa turbon baria?
? :O
Artikkelissa puhutaan LCI-System -"mikälie"...
https://ibb.co/2YSTXS1
Tuossa Saksaksi Hörmannin esitteestä juttua.
Onko ecun koodaus vai erillinen palikka mikä nostaa turbon baria?
? :O
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Enpä ole moisesta kuullutkaan....
GFF jäsen 1579
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Noin vanhoissa turboissa on todennäköisempää että pelkkää ahtopainetta nostamalla eli laittamalla turbon hukkaporttiin kireämpää jousta tai ns hukkaportin kellon jalan pituutta muuttamalla saadaan lisää voimaa. Ruiskun aivoihin on mennyt kuitenkin painetieto imusarjasta jolla polttoainetta sitten lisätään x rajaan asti.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Hörmann versioitahan oli myös muista Fiateista, kuin pelkästään Croma malleista ....Turbo Unoakin oli Hörmann versiona muunmuassa
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Juu ja legenda kertoo, että tbo uuno meni hörömannen levikesarjalla enään 180 (mittariin) kun ilman sitä 200.
Tämä siis täys huhu jonka olen joskus kuullut. Mulla oli aikanaan hörmannin täys kataloogi vuodelta 1988 tjsp ja sieltä löyty ainakin Uuno ja Croma, Tiposta en ole varma, mutta ainakin sitä samaa "lisävalomaskia ja helmoja" taisi olla Ritmoon ja Regataan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Prismaan sovittelin aikoinaan rikkinäistä etupuskuria peittämään Regatan Hörmann-etuspoilerin. Raa'asti vain pala pois keskeltä, Prisman puskuri kun on kapeampi.
Veikkaan tuon "LCI-systemin" olevan joku markkinointitermi, tuossahan on ahtoja nostettu varsin maltillisesti. Ehkä samalla hieman myös bensanpaineita tms.
Veikkaan tuon "LCI-systemin" olevan joku markkinointitermi, tuossahan on ahtoja nostettu varsin maltillisesti. Ehkä samalla hieman myös bensanpaineita tms.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Kiitoksia kaikille!
Tuo LCI-system mua kiinnostaa, eli mikä "se" on ollut vai onko vaan Hörmannin oma mainos ahtojen nostoon... Kai se LCI -lyhenne jostain tulee.
Tuo LCI-system mua kiinnostaa, eli mikä "se" on ollut vai onko vaan Hörmannin oma mainos ahtojen nostoon... Kai se LCI -lyhenne jostain tulee.
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Yleisin tapa tuolloin on ollut tosiaan ahtopaineen nosto. Oliko Saab vai Volvo joka tarjosi 1980 luvulla kans vastaavaa, ahtojen nosto oli jotain 0.2bar luokkaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Sen verran löytyi pikaisella googletuksella, että "neue LCI ladeluftkuhlsystem" on googlen mukaan "uusi LCI ahtoilman jäähdytysjärjestelmä". En tiä sit pitääkö paikkansa
Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Ok ja thx! Tuota en ole huomannut. Mitähän se sitten on ns. livenä...?
:O
:O
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Tuosta on vanhoissa Hörmannin papereissa kuviakin, muistaakseni ihan vesi-ilma cooleri jos oikeen muistan. Pitää yrittää jossain vaiheessa katsella että mitä tietoa tuohon löytyikään. Eikös Hörmanneista Croma ollut 185hv ja Thema 200hv? Mutta oliko nuo palikat Suomessa käytössä?
Paineennosto noissa oli hyvin maltillinen (on mainittu niissä mainospapereissa) ja eihän Croman vanha Boschin L-jetti sukuinen ruisku mitään painetietoa ymmärrä muuta kuin bensapaineen säätimellä (eikä myöskään ohjaa). Sytkä noissa on Microplex, ja se toki painetiedon saa. Mutta Croman ahtopaineenohjaus on orginaalina ihan mekaaninen, eli kelloa rukkaamalla tai sitten bleed-venttiillä. Themoissa sen sijaan oli sitten se ylipaineventtiili ahtopaineelle, eli niissä ahon ohjaamiseen oli jo vähän jotain "älyä".
Koitan kaivaa jossain vaiheessa että mitä noista Hörmannin Cromasta ja Themasta saksalaisista papereista löytyikään.
Paineennosto noissa oli hyvin maltillinen (on mainittu niissä mainospapereissa) ja eihän Croman vanha Boschin L-jetti sukuinen ruisku mitään painetietoa ymmärrä muuta kuin bensapaineen säätimellä (eikä myöskään ohjaa). Sytkä noissa on Microplex, ja se toki painetiedon saa. Mutta Croman ahtopaineenohjaus on orginaalina ihan mekaaninen, eli kelloa rukkaamalla tai sitten bleed-venttiillä. Themoissa sen sijaan oli sitten se ylipaineventtiili ahtopaineelle, eli niissä ahon ohjaamiseen oli jo vähän jotain "älyä".
Koitan kaivaa jossain vaiheessa että mitä noista Hörmannin Cromasta ja Themasta saksalaisista papereista löytyikään.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Hei ja kiitoksia!
Hyvää tietoa!
Jos saat jotain lisää kaivettua niin kaikki kelpaa!
Nice
Hyvää tietoa!
Jos saat jotain lisää kaivettua niin kaikki kelpaa!
Nice
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Tässä tämä vanhoista Hörmannin esitteestä, selventää paljon asiaa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Kiitos! Tutkitaan lissää kuvasta!
Re: Croma tbo Hörmann tietoa
Mitkä tuon jäähd/lauhd. heti vieressä olevat osat on? En saa selvää/tiedä?
:O
:O