Vaimon 500 Twinairin ensimmäinen katsastus alkaa olla ajankohtainen, joten tarkistusta tekemään. Tiedossa olikin jo ilmoitus takasumuvalon toimimattomuudesta, muusta ei ollut mitään merkkiä. Koodien luku kuitenkin paljasti otsikossa mainitun koodin P065A-68 "Intelligent alternator (IAM)". MultiECUScan ei osannut tuosta kertoa enempää, tosin minulla ei ihan viimeisin versio olekaan. Nollaamisen jälkeen palasi aina välittömästi takaisin. Akussa olevat kaapelit (useampia tätä älykästä latausta varten) tuli tarkisteltua, mutta ei vaan mikään auta.
Netistäkin löytyi olemattomasti mitään järkevää juttua. Yksi Giulia oli, josta oli kaukovalonheittimestä katkennut piuha, jonka korjaaminen korjasi myös tuon koodin.
Se takasumuvalo.
Kesällä asentelin vetokoukun, ja oli ilmeisesti liitin jäänyt huonosti kiinni, ja irronnut. Liitin kiinni, ja valo palaa.
Ja nyt sen älykkään latauksen koodinkin sai nollattua. Älykäs lataus näköjään haluaa saada tiedon kaikesta mahdollisesta. Jospa tästä olisi apua jollekin asian kanssa painivalle. Tragicomin nykyisen linjauksen mukaanhan ihan mikä tahansa vikakoodi on automaattinen hylkäys, vaikka olisi meikkipeilin taustavalosta.
P065A-68
Re: P065A-68
Raportoin viestisi ylläpidolle...
...koska tämä kuuluu FAQ osioon! Mahtavaa Luigi kun tämmöisen huomion kerroit tänne.
...koska tämä kuuluu FAQ osioon! Mahtavaa Luigi kun tämmöisen huomion kerroit tänne.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: P065A-68
Lisätty FAQ-linkkilistaan.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: P065A-68
Selvisi, että vastoin vakiintunutta maailmanjärjestystä Trafi on kohtuullistanut ohjeistuksia ja vain koodien P0001-P0499 ja P0650 pitäisi aiheuttaa hylky. Tätä ei asemilla välttämättä vielä tiedetä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: P065A-68
ILmeisesti älykäs lataus toimii siten, että laturi ohjataan lataamaan maksimia esim moottorijarrutuksissa ? Miten sitten normaalissa ajotilanteessa. Rajoitetaanko silloin lataustehoa? Ilmeisesti toimii hyvin ainakin henkilöautoissa, mutta kuorma-autoissa olen kuullut, että on ollut ongelmia saada akkuihin riittävästi virtaa esim Webaston käyttöön. Tietysti Webasto tyhjemtää akun muutenkin, mutta ovat ohjelmoineet älylatauksia pois käytöstä. Tässä Luigin tapauksessa laturi tuntuu olevan hyvinkin älykäs, kun polttimoitakin analysoi.
Re: P065A-68
Tuo on tosiaan aika mielenkiintoinen systeemi, kun mittaristoon huomautus valon toimimattomuudesta tuli vasta silloin, kun sumarin kytki päälle, mutta katkaisijan asennolla ei ollut vaikutusta latauksen haisteluun. No eihän tuon ikäisessä tietysti katkaisijan ja valon välillä ole enää suoraa yhteyttä, vaan katkaisija antaa vain käskyn koritietokoneelle, joten yhteys lamppuun on käytännössä koko ajan. Ehkä se vain on niin, että koritietokone ei katso voivansa antaa kunnollista tietoa lataukselle, ja lataus sitten pistää tiketin sisään. Ei nyt ole tuohon käypäistä adapteria, että olisi koritietokonetta päässyt katsomaan.
Tuo koodi muuten ei antanut kuulua itsestään mitenkään muuten, eli ei ilmoituksia tai vikavaloja.
Tuo koodi muuten ei antanut kuulua itsestään mitenkään muuten, eli ei ilmoituksia tai vikavaloja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.