MetriKaksSeiska kirjoitti: ↑23.12.2022 09:54
Taitaa mennä se "lohkon pesussa käyttäminen siihen että siirrän lohkon nurkkaan ja paineilma+bräkleen tekee tehtävänsä. Oliskos mitään hyvää kotikonstia ronkkia öljykanavat tyhjäks.
Kaasarin mukana tulee imukaula. Kuulemma ollut metrikakskirveessä kiinni joten uskosin sen olevan koneistettu suoraksi. Eikö 850 kone ollut vähän kallellaan vai muistanko omiani
Jotkut hurjat ovat irtolohkosta tulpanneet alapuoliset vesikanavat ja täyttäneen kannentasoon asti sitruunahapolla ja unohtaneet lohkon muhimaan x ajaksi. Sitten vain järkyttävän hyvä huuhtelu, ehkä neutralointi.
Minulla ei tuosta kokemusta ole. Ei tosin pikeentyneeseen öljyyn tehoa. Siihen purisi varmaan parhaiten saada koko roska dieseliin likoamaan ja kärsivällisesti puhdistella.
Tänään kurkkasin purettua konetta oikein päivänvalossa ja aloin tulla toisiin ajatukseen koneen kunnosta. Kaikki pinnat missä metalli on toista vasten on raapaleilla niin syvästi että olisi asiaa koneistajalle. Alkuperäinen toiveajattelu oli että jos selviäisi hoonaamalla laakereilla ja männänrenkailla. Tässä nyt alkaa miettimään että mahtaako tulla halvemmaksi ostaa käyntikuntoinen kone suoraan, ehkä jopa tonniviiskymppi
Katselen asiaa tarkemmin välipäivinä nyt otan siivun kinnkua ja toivotan hyvää joulua fiatisteille
MetriKaksSeiska kirjoitti: ↑24.12.2022 18:09
Tänään kurkkasin purettua konetta oikein päivänvalossa ja aloin tulla toisiin ajatukseen koneen kunnosta. Kaikki pinnat missä metalli on toista vasten on raapaleilla niin syvästi että olisi asiaa koneistajalle. Alkuperäinen toiveajattelu oli että jos selviäisi hoonaamalla laakereilla ja männänrenkailla. Tässä nyt alkaa miettimään että mahtaako tulla halvemmaksi ostaa käyntikuntoinen kone suoraan, ehkä jopa tonniviiskymppi
Katselen asiaa tarkemmin välipäivinä nyt otan siivun kinnkua ja toivotan hyvää joulua fiatisteille
Mutta muista, että vaikka hommaisit käyntikuntoisen koneen, niin sekin voi olla kuitenkin remppaa vailla, vaikka käyntikuntoinen olisikin ....ja jos tonniviiskympin hommaat, niin joudut kaiketi hommaamaan myös vaihdelootan...
Loppujen lopuksi, tuo 903 moottorin koneistuskaan ei paljoa maksa, ja sittenhän sen ainakin tietäisi, että mikä se on
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi