Ritmo"palapeli"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Ois tuossa suhteellisen terve ritmon koppa ilman tekniikkaa.Kävi mielessä että elvyttäs talvi pirssin itelle.Purin -88vm unosta tekniikan pois...1100+5v loota.Mitenhän tuo paketti istus ritmon pellin alle?Varmaan koneenkorvakot pitäs olla ritmon omat?
Ja mites nuo vetarit?Varmaan nekin ritmosta mutta passaako unskin loovaan?
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja stella »

Minkä ikäinen Ritmo on kyseessä, eli Ykkös vai Kakkoskoppainen, ja millä tekniikalla Ritmo on alkujaan ollut?....Kyllä tuo Unon tekniikka siihen käy, koska Ritmojakin on ollut jo uutenaan tuolla 1,1 koneella (valitettavasti :roll: )......Tosiaan mahdollisesti joudut koneen kiinnityskorvat hommaamaan, ja vetarit passaavat Ritmosta, koska Unon ja Ritmon lootat on pääasiassa samoja.....tosin Unon ja Ritmon vetareiden pituus saattaa olla keskenään erilainen.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Kakkos koppanen on.Tarkkaa tietoo ei vielä vuosimallista ole.Paperit auton on tulossa ja en asiaa oo tarkemmin ruvennu vielä selvittelee.Mulla ois kakkos koppanen elimen luovuttaja josta koneen korvakot saan ja toivottavasti vetarit myös.Siinä ois 1300 moottori mutta vuosikymmeniä seissyt pusikossa.Saattaa olla jumissa jo.Pitänee testailla.
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Tämä talvi ritmo näyttäs olevan 85 eli ollu tieten 1500 ja varaosamätäpommi 70.Elikkäs on sitte 1300 koneella.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eikö toi aski ole kuitennii ihan eri, Unossa 127:n lodju ja Ritmossa kasin peruja?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja stella »

Sämpy kirjoitti: 30.10.2022 09:43 Eikö toi aski ole kuitennii ihan eri, Unossa 127:n lodju ja Ritmossa kasin peruja?
Jos Uno on sohc koneella, niin silloin loota on Ritmon kanssa ja 128:n samaa sarjaa....Jos Uno on 903-koneinen, niin sitten loota on 127:n kanssa samaa.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Ihan "sohhilainen"on.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja stella »

No sitten lootan pitäs käydä suoraan, sitä en nyt jaksa muistaa, että onko 1.1 ja 1.3 koneiden kytkimet samat, vai onko 1.3:ssa isompi kytkin :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Tänään homma eteni senverran että sain ritmon siirrettyä talliin.Ja tutkittua vähän tarkemmin.Hirveitä hitsauksia ei onneksi näyttäs olevan.Tietysti yllätyksiä voi tulla.Tarkotus purkaa varaosa autosta tarvittavia osia.Mutta eipä suostunu vanhus avaamaan konepeltiä :D Kahva jäi käteen ensimmäisenä.Sitten koitin pihdeillä vetää vaijerista...Täysin jumissa!!!Pimeä alko tuleen ja en jaksanu roikkaa ja valoa ruveta vetään.Aattelin että olkoot tältä päivää.Mitenhän tuo konepelti ois järkevin yrittää avata?Maskia ei vihtis särkeä kun sille voi olla tarvetta.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Edelleen vänkään, että Unon sohhilaiset ainakin vanhakoppaiset on naitettu seiskan lootaan, koska pienempi. Eli loota olisi noissa mk1 unoissa aina sama koneesta riippumatta, vain "kytkinkoppa" vaihtuu.

Voin olla väärässäkin, mutta tarkistakaa nyt tuo kumminkin ettei tule turhaa työtä. Kun itselle tuo on muistikuvissa ihan selkeästi noin. Joku Unisti voi sitten varmistaa väärässäoloni.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja VTO »

Unoja oli 4-vaihteisenakin, mutta voi olla, että 5-vaihteinen on silti tehty samaan laatikkoon?
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Käsittääkseni Unon FIRE-koneisissa ja Turbossa olisi eri lootat kuin muissa.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja stella »

tapi0 kirjoitti: 31.10.2022 18:58 Käsittääkseni Unon FIRE-koneisissa ja Turbossa olisi eri lootat kuin muissa.
Firessä on minustakin eri loota, kuin Sohc-koneisissa....ja olikos Turbo-Unoissa ne vetoakselit laippakiinnityksillä, eli sen puolesta eroaa normi Ritmo/Regata/Uno lootista :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Sämpyn kanssa samaa mieltä että 1-korisen Unon rasia on ainakin Seiskasta polveutuvat vaikka olisikin sohlon perässä, ja 5 lovinen. Eikös kakkoskoriseen muuttunut vaihteensiirto ainakin, vai muuttuuko koko rasia?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Huh, on meillä sitten jotain yhtäläistä Harrin kanssa, että ainakin yhtenevä dementia jos ei muuta.

Tripodeita noissa kandee vertailla. Seiskassa rullan halkaisija 25,5mm ja kasissa/mk1 Ritmossa 28mm. Uudemmissa Ritmo/Regata 32mm. Joissain seiskoissa myös 29mm rullia ilmeisesti brassikoneisissa. Unosta ei ole tietoa, niissä on varmaan ollut monenlaista viritystä. Sen tiedän, että Uno Mk1 askeissa on kuskin puolella kahta erilaista laippaa johon suojakumi tulee ja näinollen kahta erilaista suojakumia.

Että laatikko/vetari/tripodi setti nyt pitäisi saada yhteensopivaksi. Varminta olisi löytää koko Ritmon tekniikka..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin