500 abarth
500 abarth
Moi,olen juuri hankkinut abarth 500 (135hv),ja olisin tiedustellut mistä tähän kulkijaan saa varaosia ym.Moottoriöljyt tuntuu olevan kiven takana,Selenia öljyjä tarjoavat,mutta ovat aika kovassa hinnassa,auto on muuten todella oikea sydänten murskaaja.Minua kiinnostaa kaikenlainen tieto ko.autosta.....
Re: 500 abarth
Autodocista oon tilannu vaimon pojan Abarth 500:seen vetoakselin ja vetonivelen.
Brera 3.2 V6 JTS Q4 -08
156 2.0 JTS Sportwagon -05
147 2.0 T.S -03
156 2.0 T.S -02
156 1.8 T.S Sportwagon -04
147 1.6 T.S -02
Stilo "Abarth" 1.8 "carbiolet" -02
Bustner Viseo 707 (Ducato 2.3 TD) -12
156 2.0 JTS Sportwagon -05
147 2.0 T.S -03
156 2.0 T.S -02
156 1.8 T.S Sportwagon -04
147 1.6 T.S -02
Stilo "Abarth" 1.8 "carbiolet" -02
Bustner Viseo 707 (Ducato 2.3 TD) -12
Re: 500 abarth
Varaosanumerot löytyvät vaikkapa täältä:
https://www.pekidi.com/navi?COUNTRY=1&S ... INDOW_ID=1
https://www.pekidi.com/navi?COUNTRY=1&S ... INDOW_ID=1
Re: 500 abarth
Hei,
Onnittelut hienosta valinnasta.
Osia saa helposti ja vaikka mitä....hankimme tarvittavat osat aina netin kautta Euroopasta. Englanti kannattaa jättää väliin. mutta Saksa varmin ja paras vaihtoehto. Selenian omat öljyt suositeltavat tai ainakin laadukas 10 w -50 w. eli maksaa kyllä, mutta ei kannata säästää, tärkeimmästä, ja tietenkin max. 15 000 km. ja vaihto. Lisäksi sitten uudet tulpat joka toinen vaihtokerta.
Googlaa esim. Italo-welt.de tai fiat-sportiva.de niin löytyy.
Onnittelut hienosta valinnasta.
Osia saa helposti ja vaikka mitä....hankimme tarvittavat osat aina netin kautta Euroopasta. Englanti kannattaa jättää väliin. mutta Saksa varmin ja paras vaihtoehto. Selenian omat öljyt suositeltavat tai ainakin laadukas 10 w -50 w. eli maksaa kyllä, mutta ei kannata säästää, tärkeimmästä, ja tietenkin max. 15 000 km. ja vaihto. Lisäksi sitten uudet tulpat joka toinen vaihtokerta.
Googlaa esim. Italo-welt.de tai fiat-sportiva.de niin löytyy.
Re: 500 abarth
Nämä taisi olla Multiair-koneita? Öljystä kannattaa olla tarkka, joten kannattaa kaivaa suositellun Selenian luokitukset, ja katsoa, miltä helpommin saatavalta merkiltä löytyisi vastaavat.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 500 abarth
Moi,kiitoksia hyvistä neuvoista....jos olette ostaneet osia Suomesta,ketä suosittelisitte?
Re: 500 abarth
Ei ole vaan vanhempi ja (parempi) t-jet.
Viimeksi muokannut m.sa, 15.01.2023 02:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 esseesse
Re: 500 abarth
Autohan on sillai sama kuin perus500 ja perusauto sama kuin Ford Ka. Mitään ihmeellistä näissä ei ole. Niveliä ja pyöränlaakereita menee melko tiheään, mutta ne eivät ole kalliita. Takalaakerit kannattaa rasvata ennen asennusta niin kestävät paremmin.
Moottori on siis 1.4l t-jet, jota löytyy eri tehoisina versioina mm. Fiat Bravo, Alfa MiTo ja vaikka Lancia Delta. Näihin löytyy kyllä öljyt suoraan jokaiselta varaosatiskiltä, mutta jostain syystä Abarth halusi tehdä tästä vähän vaikeampaa ja sellaisen luokituksen mitä ei löydy kuin Selenia Petronasilta. Niitä löytyy kyllä vaikka Ebaysta ja tulee hienossa 2l peltipurkissa. Itse olen käyttänyt niitä tai ihan T-Jetille suositeltua öljyä (5w/40).
Jakopää vaatii huomiota 4v välein ja olikohan joku 90tkm. Ja vaatii ns. lukitustyökalut vaihtoon..samalla myös vesipumppu kannattaa vaihtaa. Mutta melko helppo ja nopea tehdä, eikä tarvi purkaa ihan niin paljoa mitä aluksi vaikuttaa. Kaiken kaikkiaan hauska pikkuauto mikä pitää arvonsa varsin hyvin.
Moottori on siis 1.4l t-jet, jota löytyy eri tehoisina versioina mm. Fiat Bravo, Alfa MiTo ja vaikka Lancia Delta. Näihin löytyy kyllä öljyt suoraan jokaiselta varaosatiskiltä, mutta jostain syystä Abarth halusi tehdä tästä vähän vaikeampaa ja sellaisen luokituksen mitä ei löydy kuin Selenia Petronasilta. Niitä löytyy kyllä vaikka Ebaysta ja tulee hienossa 2l peltipurkissa. Itse olen käyttänyt niitä tai ihan T-Jetille suositeltua öljyä (5w/40).
Jakopää vaatii huomiota 4v välein ja olikohan joku 90tkm. Ja vaatii ns. lukitustyökalut vaihtoon..samalla myös vesipumppu kannattaa vaihtaa. Mutta melko helppo ja nopea tehdä, eikä tarvi purkaa ihan niin paljoa mitä aluksi vaikuttaa. Kaiken kaikkiaan hauska pikkuauto mikä pitää arvonsa varsin hyvin.
Abarth 500 esseesse
Re: 500 abarth
Puolassa / Italiassa valmistetut Abarth 500:t on nimenomaan 1.4 T-Jetillä.
Meksikossa valmistetuissa onkin sitten Multiair.
Meksikossa valmistetuissa onkin sitten Multiair.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: 500 abarth
Jeps, ja ne menevätkin pääsääntöisesti Pohjois-Amerikan markkinoille.
Abarth 500 esseesse
Re: 500 abarth
Moi,jakopää remonttia suunnittelen,kannattaako laittaa ns.tarviketavaraa,vai alkuperäistä osaa,siis auto toi abarth 500 135hp.
Re: 500 abarth
Enempi kiinni varmaan valmistajasta. Eikös INA ole ihan ok ja Gates / Conti useimmiten, mutta jos jollain Stark/delphillä tai muulla roskamerkillä myydään niin pysyisin kaukana, ylipäätään ei kannata ostaa halvinta. Dayco on sellainen keskitason merkki, sitäkään en ottaisi jos ekaa kolmea on tarjolla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 500 abarth
Minä en ole uskaltanut enään 5-7 vuoteen laittaa mitään muuta kuin INAa tai SKF:ää ja näistäkin jälkimmäinen vain jos ei INA ole saatavilla.
Gates kannattaa kiertää kaukaa... Hihnojen laatu ollut jo pitkään jotain surkuhupaisan ja surkean väliltä. Toki tuurilla ne laivatkin seilaa...
Contitech:n kanssa ei ole kyllä paljoa tullut ongelmia vastaan, nyt kun Sämpy tuon mainitsi. Joskus ollut väärää kiristintä setin sisällä tms., mutta todella vähäistä.
Gates kannattaa kiertää kaukaa... Hihnojen laatu ollut jo pitkään jotain surkuhupaisan ja surkean väliltä. Toki tuurilla ne laivatkin seilaa...
Contitech:n kanssa ei ole kyllä paljoa tullut ongelmia vastaan, nyt kun Sämpy tuon mainitsi. Joskus ollut väärää kiristintä setin sisällä tms., mutta todella vähäistä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 500 abarth
Mulla on Abaraattiin vaihdettu viimeks Contitechin jakopääsarja ja alkuperänen vesipumppu noin 50 tonnin paikkeilla.
Tarttis tänä vuonna vaihtaa, kun tullu 4 vuotta taas täytee. Vain jotain 50 tonnia taas lisää mittarissa.
Contitechin sarjan meinasin taas varmaan hommata ja uus alkuperänen vesipumppu on jo varastossa.
Tarttis tänä vuonna vaihtaa, kun tullu 4 vuotta taas täytee. Vain jotain 50 tonnia taas lisää mittarissa.
Contitechin sarjan meinasin taas varmaan hommata ja uus alkuperänen vesipumppu on jo varastossa.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: 500 abarth
Huonoin hihna on ollut QH, mutta eipä ole enää vuosiin ollut koko valmistajaa. Neljässä vuodessa meni remmi aavikolta löytyneen näköiseksi. Sittemmin ollut Gatesia, Contia ja SKF:ää. Molemmissa paketeissa ollut sama Litensin kiristin, nykyisin niissäkin kiinalaiset laakerit.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.