Super-Stelloissa muistaakseni oli sumarit (mulla ollut parikin Super-Stellaa)....Tosin oliko niissäkään kaikissa .?.
Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Ciao
Nyt vasta huomasin tämän ketjun.
Jotain huomioita valoista.
Seisontavalojen piti olla valkoiset alkaen 1.1.1968. Etuvilkkujen väri muuttui joskus 1980-luvulla (luultavasti 1.1.89 jolloin valojen piti täyttää E-säännöt) keltaruskeiksi ja silloin viimeistään seisontavalot siirtyivät ajovalojen umpioon näistä etupään pikkuvaloista. Tämä värimuutos tapahtui Euroopassa eri aikana, joten näitä etuvaloja on värittömänä tai keltaruskeina (oranssi).
Sivusuuntavalot pakolliset 1.1.85 keltaruskeat. Suuntavalojen hätävilkkukytkentä 1.1.89. Keskijarruvalovalaisin (lisäjarruvalo) pakollinen 1.10.2000.
Samoin takapäässä tuli peruutusvalot pakolliseksi 1.1.84 (1 tai 2 kpl). Lisäjarruvalo sallittu 1.12.87. Takasumuvalo (1 kpl) pakollinen 1.1.89 ja 2 kpl sallittu 1.1.93.
Näiden päivämäärien mukaan on esim. takavaloissa voinut olla erilaisia valoja vuosimallien mukaan.
850 nokka-akselin laakerit tehtaan korj.kirjasta: mitat nokassa 30,975-31,000, keski 43,333-43,358 ja jakoketjupää 37,975-38,000, vastaavat laakerin ulkomitat: 36,030-36,068; 46,533-46,571 ja 50,485-50,500 (ylikoot 50,495 +0,15; 50,685 +0,15; 50,695 +0,15) .
t. Kari P+
Nyt vasta huomasin tämän ketjun.
Jotain huomioita valoista.
Seisontavalojen piti olla valkoiset alkaen 1.1.1968. Etuvilkkujen väri muuttui joskus 1980-luvulla (luultavasti 1.1.89 jolloin valojen piti täyttää E-säännöt) keltaruskeiksi ja silloin viimeistään seisontavalot siirtyivät ajovalojen umpioon näistä etupään pikkuvaloista. Tämä värimuutos tapahtui Euroopassa eri aikana, joten näitä etuvaloja on värittömänä tai keltaruskeina (oranssi).
Sivusuuntavalot pakolliset 1.1.85 keltaruskeat. Suuntavalojen hätävilkkukytkentä 1.1.89. Keskijarruvalovalaisin (lisäjarruvalo) pakollinen 1.10.2000.
Samoin takapäässä tuli peruutusvalot pakolliseksi 1.1.84 (1 tai 2 kpl). Lisäjarruvalo sallittu 1.12.87. Takasumuvalo (1 kpl) pakollinen 1.1.89 ja 2 kpl sallittu 1.1.93.
Näiden päivämäärien mukaan on esim. takavaloissa voinut olla erilaisia valoja vuosimallien mukaan.
850 nokka-akselin laakerit tehtaan korj.kirjasta: mitat nokassa 30,975-31,000, keski 43,333-43,358 ja jakoketjupää 37,975-38,000, vastaavat laakerin ulkomitat: 36,030-36,068; 46,533-46,571 ja 50,485-50,500 (ylikoot 50,495 +0,15; 50,685 +0,15; 50,695 +0,15) .
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Onkohan kukaan perehtynyt 127:n tankkeihin? Voisi löytyä Italiasta 127 1050 tankkeja, mutta mahtaako seiskan tankissa olla mitään eroa eri moottorien ja edes eri vuosimallien kesken?
Mistään muualta en noita ole löytänyt. klokkerholmilla muuten ei ole enää oikein mitään muuta peltiosaa seiskaan kuin helmapeltejä ja joku lattiakäikäle.
Mistään muualta en noita ole löytänyt. klokkerholmilla muuten ei ole enää oikein mitään muuta peltiosaa seiskaan kuin helmapeltejä ja joku lattiakäikäle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Just perehdyin vanhan Örumin peltiosaluettelon kautta 127.n tankkeihin....Luettelon mukaan kaikissa on sama tankki, ei siis erottele 903/1050 koneisia, ja myös vuosimallieroja ei näytä olevan, eli MK1,MK2,STELLA...Kaikille antaa saman tankin.....Tälläisellä tuotenumerolla 20 85 00 8
Ovat siis Klokkerholmin tuotteita.
Ovat siis Klokkerholmin tuotteita.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Ciao
Pesuripusseita oli kyse aiemmin. Fiat 126 pussin reikäjako 119 mm.
t. Kari
Pesuripusseita oli kyse aiemmin. Fiat 126 pussin reikäjako 119 mm.
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Kiitos tiedosta, sitä 95mm pussia on ehkä vain jossain vanhemmissa 500 tai 600 malleissa?
Ei muuten ollut sillä yhdelläkään myyjällä 127:n tankkia kun aloin oikeasti ostelemaan. Yhden mahdollisen tiedän ja sillä on hintaa 400€...
Että kannattaisi jo alkaa itse noita tekemään, kun olisi malli.
Ei muuten ollut sillä yhdelläkään myyjällä 127:n tankkia kun aloin oikeasti ostelemaan. Yhden mahdollisen tiedän ja sillä on hintaa 400€...
Että kannattaisi jo alkaa itse noita tekemään, kun olisi malli.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Kaikissa on sama tankki alusta viimeisiin malleihin asti.stella kirjoitti: ↑02.05.2023 16:02 Just perehdyin vanhan Örumin peltiosaluettelon kautta 127.n tankkeihin....Luettelon mukaan kaikissa on sama tankki, ei siis erottele 903/1050 koneisia, ja myös vuosimallieroja ei näytä olevan, eli MK1,MK2,STELLA...Kaikille antaa saman tankin.....Tälläisellä tuotenumerolla 20 85 00 8
Ovat siis Klokkerholmin tuotteita.
Se seiskan tankki on nykyään kuin hanhen hammas, ei löydy ees vanhoja oikeen
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Klokkerholmin nettisivut on kyl aika huonot.
Ei siellä ole kaikkia tavaroita listattu joita voi tilata.
Esim vanhasta Klokkerholmin peltikirjasta VW LT:n osien varaosanumeroiden kanssa hyvin palvelevan varaosamyyjän juttusille, ni tilas osia joita ei nettisivuilla näkyny.
Ei siellä ole kaikkia tavaroita listattu joita voi tilata.
Esim vanhasta Klokkerholmin peltikirjasta VW LT:n osien varaosanumeroiden kanssa hyvin palvelevan varaosamyyjän juttusille, ni tilas osia joita ei nettisivuilla näkyny.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Ettei tuo tarkoittaisi sitä, että Klokkerholm on lopettanut valmistuksen, mutta tukkureilla on vielä vanhaa varastoa?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Kukaan satu tietämään klokkiksen numeroja erilaisille fiuden peltiosille, en tiedä ketään jolla tuollaisia kirjoja olisi. Auttaisi kuukeloinnissa ja toki blockettiakin kannattaisi selata kun olisi aikaa. Stella tuolla jo laittoikin tankin numeron aiemmin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Mulla on Klokkerholmin luettelo vuodelta 2000.
- 127 71-9.77 osat luettelossa:
Täyd. krominen etupuskuri: 20 85 90 0
Täyd. naamapelti: 20 85 20 0
Konepelti: 20 85 28 0
Ritiläpelti: 20 85 32 0
Etulokari: 20 85 31 1-2
Etulokarin ylempi takaosa: 20 85 34 2
Jarrukilpi: 20 85 37 7-8
Sisälokarin korjauspala: 20 85 38 3-4
Helmapelti: 20 85 00 1-2
Lyhyt helmapelti: 20 85 02 1-2
Pohjapelti, etuosa: 20 85 06 1-2
Pohjapelti, takaosa: 20 85 07 1-2
Oven alareunan korjauspala: 20 85 12 1-2
Oven pohjapelti: 20 85 13 1-2
Takapuskurin kiinnityksen vahvikepelti: 20 85 54 0
Takapuskurin kiinnike: 20 85 55 0
Takasisälokarin kaari: 20 85 55 3-4
Takaluukun ikkunan alaosan korjauspelti: 20 85 67 0
Takapelti: 20 85 68 0
Täyd. krominen takapuskuri: 20 85 95 1
Ritiläpelti, ulompi: 20 85 33 3-4
Etulokarin kiinnityspelti: 20 85 42 1-2
Etupohjapelti: 20 85 74 0
Etukulman pohjapelti: 20 85 74 1-2
Puolikas pohjapelti: 20 85 75 1-2
Koko ovi: 20 86 10 1-2
Ovipelti: 20 86 11 1-2
Takasisälokari: 20 85 55 5-6
Sivupelti: 20 85 56 2
Lokarin kaari: 20 85 58 1-2
Lokarin kaari, large: 20 85 59 1-2
Takakulma: 20 85 60 1-2
Etualatukivarsi: 20 85 82 0
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Etuvetoisten vaihteensiirtimen takapään puslasto.
127 mk1-2:ssa ei kai ole edes sellaista, vaan yksikeppinen suoraan kepin alapäässä kiinni? Ja sama 128.
Ritmo mk1 näytti myös kovasti sellaiselta.
eli mk2 ritmo/Regatassa siirtimen takapäässä pitäisi olla erillen kannatinpusla, sekä ilmeisesti 127mk3 ja Uno. Ja sitten vielä Panda ja Y10 ja mitenkä Delta/Prisma.
Kun näitä on kolmea erilaista. Tätä tarjotaan "Ritmo/Uno/Regata". Tulee kahdella pitkällä pultilla, ei metallivahviketta, muoviholkki keskellä melko pieni reikä siinä. Fiat 7536204.
Sitten on tämä missä metallivahvike, listojen mukaan Ritmo Mk2 ihan ensimmäiset 8/83 asti (ainakin Regatan tehdasmanuaalissa on tällainen) ja pitäisi käydä Uno, Panda, Y10 ja vaikka mihin, alustanumeroitakin annettu. Fiat 7538140
Ja tuosta ylläolevasta on sellainen versio, missä metalliosa yhtenäinen. Ritmo mk2 uudemmat 8/83->, mutta tälla on silti vanhempi numero Fiat 5988234 . sellaista minulla ei ole että voisin verrata mittoja.
Että alempi on varmaan oikea Ritmo/Regataan, mutta mikähän oikeasti on esim. Stellassa tai Unossa? Tai Pandassa?
127 mk1-2:ssa ei kai ole edes sellaista, vaan yksikeppinen suoraan kepin alapäässä kiinni? Ja sama 128.
Ritmo mk1 näytti myös kovasti sellaiselta.
eli mk2 ritmo/Regatassa siirtimen takapäässä pitäisi olla erillen kannatinpusla, sekä ilmeisesti 127mk3 ja Uno. Ja sitten vielä Panda ja Y10 ja mitenkä Delta/Prisma.
Kun näitä on kolmea erilaista. Tätä tarjotaan "Ritmo/Uno/Regata". Tulee kahdella pitkällä pultilla, ei metallivahviketta, muoviholkki keskellä melko pieni reikä siinä. Fiat 7536204.
Sitten on tämä missä metallivahvike, listojen mukaan Ritmo Mk2 ihan ensimmäiset 8/83 asti (ainakin Regatan tehdasmanuaalissa on tällainen) ja pitäisi käydä Uno, Panda, Y10 ja vaikka mihin, alustanumeroitakin annettu. Fiat 7538140
Ja tuosta ylläolevasta on sellainen versio, missä metalliosa yhtenäinen. Ritmo mk2 uudemmat 8/83->, mutta tälla on silti vanhempi numero Fiat 5988234 . sellaista minulla ei ole että voisin verrata mittoja.
Että alempi on varmaan oikea Ritmo/Regataan, mutta mikähän oikeasti on esim. Stellassa tai Unossa? Tai Pandassa?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Sen verran sain selville, että ylempää ollut ilmeisesti vain 85-> naamapestyssä Ritmossa, sekä Regatan 100S malleissa. Alempi pitäisi löytyä 127mk3 2-keppisestä sekä Unosta, ja ihan ekoista Ritmoista. Pandat ja yykybät ei kyllä pysty sanomaan.
Jotkut tarjoaa kyllä tuota ylimpääkin Unoon. ja sitä ei tunnu tietävän kukaan mikä löytyy TUunosta..
Jotkut tarjoaa kyllä tuota ylimpääkin Unoon. ja sitä ei tunnu tietävän kukaan mikä löytyy TUunosta..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Tämän näköinen kilke 1.6 Prismassa:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Ulkonäöllisesti ei suoraan vastaa mitään näistä, pitäisi vertailla mittoja että voisi olla varma. Joten ei ainakaan suoraan kannata näemmä näitä tarjota Lanciaan.
Ostin tänään rompetorilta Unon korjausoppaan, siitä näkyy että alemman kaltainen tuki on kepin etupuolella, mk1 mallissa. Ainakin 1,4 mk2 on sitten melkoisella keppilaitoksella, jossa on välissäkin niveliä. Liekö katalysaattorin takia suora keppi niissä mahdoton.
Ostin tänään rompetorilta Unon korjausoppaan, siitä näkyy että alemman kaltainen tuki on kepin etupuolella, mk1 mallissa. Ainakin 1,4 mk2 on sitten melkoisella keppilaitoksella, jossa on välissäkin niveliä. Liekö katalysaattorin takia suora keppi niissä mahdoton.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net