Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Eikös muuten 1,4 8V ole aina SOHC pohjainen, esim. Uno ja Tipo. Kun taas 1,4 16V (Stilo->) on Fire-pohjainen? Ja siinä välissä 1,4 12V joka taisi olla modulimoottori, eli TC-pohjainen?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
On 1.4 8v firekin (grande punto, linea ym)
1.4 16v on modulimoottoriakin (alfa 145 ja 146)
1.4 16v on modulimoottoriakin (alfa 145 ja 146)
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
600 pesuripussi. Tai miksei 500, 126, 133, 850 ym ym. Noita on kahdella koukkujen välillä, 95 ja 119mm. Isommissa esim. Fiat 124 jos pussilla, väli on ilmeisesi 123mm. Kellään autoa jossa pesurineste pussissa ja voisi mitata kiinnityskoukkujen välin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 708
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Mahtaakohan missään olla alunperin sellaista 95mm pussia mitä monet myy..
Toista kysymystä, peruutus vai sumuvalot.
Esimerkiksi 127 mk2 tai 128 mk2. Kaikkea variaatiota löytyy, eli seiskassa ollut punaista tai valkoista linssiä rekkarikilven valon vieressä niin oikealla kuin vasemmalla. Samoin 128:ssa vilkun alla ollut joko kirkasta tai punaista linssiä.
millähän konstruktiolla mahtaa suomeen tuodut yksilöt yleensä olleet?
Toista kysymystä, peruutus vai sumuvalot.
Esimerkiksi 127 mk2 tai 128 mk2. Kaikkea variaatiota löytyy, eli seiskassa ollut punaista tai valkoista linssiä rekkarikilven valon vieressä niin oikealla kuin vasemmalla. Samoin 128:ssa vilkun alla ollut joko kirkasta tai punaista linssiä.
millähän konstruktiolla mahtaa suomeen tuodut yksilöt yleensä olleet?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Ainakin kaksiovinen -77 ja neliovinen -79 128:t oli molemmat ilman pakkivaloa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Pikkuvaloisissa ainoastaan Specialissa taisi olla erilliset peruutusvalot optiona.
Mutta tosiaan isovaloiset, olikin vaikea löytää kuvaa ilman pakkivaloa. Tuollaisia ne kai kumminkin enimmäkseen on?
Mutta tuollaisiakin on, ainakin oikealle puolen? Onko silloin vain vasemmalla pakkivalo?
Sitten on tosiaan seiska, mk2:ssa valojen lasit koostuu vielä irtolinsseistä, joten ne saa kasattua miten haluaa. Tässä GTI lehden esittelemässä yksilössä on molemmin puolin peruutusvalot, mutta löytyy myös sumuvalon punaista lasia kummallekin puolelle. Pahoittelut suuresta kuvasta, yllättävän vaikea löytää mk2 seiskasta takakuvaa.
Mutta tosiaan isovaloiset, olikin vaikea löytää kuvaa ilman pakkivaloa. Tuollaisia ne kai kumminkin enimmäkseen on?
Mutta tuollaisiakin on, ainakin oikealle puolen? Onko silloin vain vasemmalla pakkivalo?
Sitten on tosiaan seiska, mk2:ssa valojen lasit koostuu vielä irtolinsseistä, joten ne saa kasattua miten haluaa. Tässä GTI lehden esittelemässä yksilössä on molemmin puolin peruutusvalot, mutta löytyy myös sumuvalon punaista lasia kummallekin puolelle. Pahoittelut suuresta kuvasta, yllättävän vaikea löytää mk2 seiskasta takakuvaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Mielestäni mk2 kaseista "karvalakki-versiot" oli ilman peruutusvaloja (molemmin puolin) ja pakkivalot (molemmin puolin) olisi olleet CL-versioissa. Omat MK2 kasit on ollut ilman pakkivaloja ja ainakin omaan silmään ne valot ovat kliinimmän näköiset (varsinkin punaisessa autossa)
MK1 Specialissa oli käsittääkseni aina erilliset pakkivalot takavalojen alapuolella. Tuollaisetkin saattaa olla jossain tallin hyllyllä ensimmäisen autoni jäämistössä...
MK1 Specialissa oli käsittääkseni aina erilliset pakkivalot takavalojen alapuolella. Tuollaisetkin saattaa olla jossain tallin hyllyllä ensimmäisen autoni jäämistössä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Selvispähän 600 vesiletkujuttukin, eli kaikissa 60-lukuisissa on vesipumpussa 30-33mm vesiletkulähtö, mutta Seat Ja Zastava jostain vuosmallista on 38mm letkulähdöllä. Näkyy aika monet alaan erikoistuneet kaupatkin myyvän mitä sattuu alaletkuja ilman mitään tietoa asiasta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
C-mallin mallin mk2 seiskan takavalojen pohjissa ei ole paikkaa peruutusvalojen polttimoille. CL ja Sport malleissa on peruutusvalot vakiovarusteena. Tossa mun alunperin 900C mallissa oli kuitenkin pakkivalojen tehdasjohdotukset valmiina vaihdelaatikolta taakse asti, eli upgreidaaminen on helppoa kun löytää oikeat lampunpohjat.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Onko perusmalleissa sitten punaiset linssit, mutta ei mitään polttimoa takana? Eli kyseessä on enemmänkin peitelevy, kuin sumuvalon lasi?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Mitenkäs kun minulla on käsitys että kaikki 600 Seatitkin mitä suomessa myytiin, ovat yhä 1-piirijarruilla. Vai tulikohan niihin 2-piiriset? Ja miten mahtaa olla 850 laita?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
sama koppero, eikö kaikissa 600:ssa ole ne lisävalot alhaalla pelkät vilkut, eli parkit on umpioissa? Paitsi ehkä ihan ensimmäiset joissa on jotkut valot lokasuojien päällä. 850 en enää muista tarkkaan, mutta siinä taisi olla parkit erikseen, vilkkujen kanssa samassa valaisimessa? tai ei.. 133:kin taitaa olla umpiot parkeilla. Samoin 128 mk1.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Lähden olettamuksesta, että 600 ja 850 tarvii aina umpioihin parkkivalot..
Mitenköhän hehkupoltin-umpiot toimii, jos umpiossa ei ole sitä bilux-rautaa polttimon edessä. Jonkun verran tulee hajavaloa lyhkäsillä meinaa, vaikka polttimossa peili onkin mutta ei ole sitä peitettä eteenpäin mitä H4 polttimoissa.
600 se jaksaa kysymyksittää.. joko kysyin jarrurummuista? Niistä ei ota mitään tolkkua, kun joka paikassa on erilaiset kriteerit.
Motonetin mukaan se ainoa yleisesti myytävä rumpu käy vain 1976 eteenpäin, kukaan ei tiedä miksi. Ilmeisesti jokin vanhempi malli (missä yleensä ne 2 reikää etupuolella) käy joidenkin mukaan 600 69-> eteen ja 67-> taakse. 850 kaikkiin. Paitsi että joidenkin mukaan käy kaikkiin 600:iin missä rautarummut, alumiinithan oli vaan joskus 50-luvulla. Ja sitten joku esittelee saman näköistä rumpua, joka käy vain Seattiin. Mittoja tai OEM numeroita ei ole missään.. ja niillä vanhoilla numeroillakin tarjotaan uutta rumpua, kuvat on mitä on... voivoi..
Mirafiorin jarrurumpuja ei tunnu olevan missään, vielä vähän tutkimukset kesken. Niitäkin on kahdella keskireiällä, 59,5 ja 58,5. Se selittää, miksi joskus oli 132:sen rumpu, joka ei sopinut 131:seen. Mikä sitten lie se vuosimalli jossa tuo muuttuu..
Käytettyjä olisi pari-kolmekymmentä, mutta ei tarpeeksi isoa sorvia niiden kunnostamiseen. Joskus kuuluisalla paremmalla aikaa voisi puhallella niitä ja viedä vaikka muualle sorvattavaksi. No nyt alkaa rönsyillä otsikon aiheesta jo.
Mitenköhän hehkupoltin-umpiot toimii, jos umpiossa ei ole sitä bilux-rautaa polttimon edessä. Jonkun verran tulee hajavaloa lyhkäsillä meinaa, vaikka polttimossa peili onkin mutta ei ole sitä peitettä eteenpäin mitä H4 polttimoissa.
600 se jaksaa kysymyksittää.. joko kysyin jarrurummuista? Niistä ei ota mitään tolkkua, kun joka paikassa on erilaiset kriteerit.
Motonetin mukaan se ainoa yleisesti myytävä rumpu käy vain 1976 eteenpäin, kukaan ei tiedä miksi. Ilmeisesti jokin vanhempi malli (missä yleensä ne 2 reikää etupuolella) käy joidenkin mukaan 600 69-> eteen ja 67-> taakse. 850 kaikkiin. Paitsi että joidenkin mukaan käy kaikkiin 600:iin missä rautarummut, alumiinithan oli vaan joskus 50-luvulla. Ja sitten joku esittelee saman näköistä rumpua, joka käy vain Seattiin. Mittoja tai OEM numeroita ei ole missään.. ja niillä vanhoilla numeroillakin tarjotaan uutta rumpua, kuvat on mitä on... voivoi..
Mirafiorin jarrurumpuja ei tunnu olevan missään, vielä vähän tutkimukset kesken. Niitäkin on kahdella keskireiällä, 59,5 ja 58,5. Se selittää, miksi joskus oli 132:sen rumpu, joka ei sopinut 131:seen. Mikä sitten lie se vuosimalli jossa tuo muuttuu..
Käytettyjä olisi pari-kolmekymmentä, mutta ei tarpeeksi isoa sorvia niiden kunnostamiseen. Joskus kuuluisalla paremmalla aikaa voisi puhallella niitä ja viedä vaikka muualle sorvattavaksi. No nyt alkaa rönsyillä otsikon aiheesta jo.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Verkkokaupassa esiin nousseita teknisiä kysymyksiä
Juu näin asian voi ajatella. Ja ei seiskassa kai ikään ole ollut sumareita Stellassakaan.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?