aabee77 kirjoitti: ↑25.03.2023 18:01
Mielenkiintoiseksi menee,
kaikki kolme johtoa jotka menee body compuutterilta eculle on yleismittarilla mitaten ehjiä...
Mittaapa vielä maata vasten. Vaikka johto olisikin ehjä, voi se silti olla yhteydessä maahan tai jopa toiseen piuhaan/pinniin.
Olivatko liittimet puhtaita? Korroosio tai hapettuma liittimeessä tai laitteiden sisällä voi myös aiheuttaa epätoivottuja tuloksia.
Can-väylähän toimi mutta onkohan tuo diagnostiikkalinja yhteydessä mihinkään muuhun moduliin?
Harmittavan huono tuo Fiatin DTE-ohjeisto!
Hmm... virittelin vanhan Delphin tulille ja menin tuonne lumimyrskyyn fiiuun sisälle hommiin. Onkohan joku onnistunut vaihtamaan Ecun tähän autoon jotenkin vaillinaisesti. Delphi sanoo järjestelmän haun jälkeen että järjestelmässä on ristiriita, ja alle näyttää kahta vaihtoehtoa moottorin ohjaimeksi, 188a4.000 1.2L - IAW 59F
ja
188A5.000 1.2L Motronic ME 7.3
Autossa on tuo ylempi paikoillaan. parin klikkauksen jälkeen delphi pyytää valitsemaan nykyisen järjestelmän noista kahdesta, sen kun tekee, valittu järjestelmä löytyy, ja kaikki obd jututkin toimivat...
Tämä saattaisi olla vika tässä autossa???
Milläs testerillä tuon moottorinohjausyksikön saisi ns. uudelleen alustettua tähän autoon?
Hiljaiselosta päästy eroon!
Homma jatkuin kun sain piuhan postista, autoon kiinni ja multiecuscanni rokkaamaan. Tämäpä herjasi että auton ecu on outside eu malli. Tästä spekuloiden veikkailtiinn että ei ole kyseisen ecun tekijä aktivoinut eobd puolta lainkaan. Tästä sitten sisuuntuneena tori.fi laulamaan ja purkuautoa metsästämään. Sellainen löytyi, body compuutteri, ecu, ja avain virtalukkopesän kanssa vaihtoi omistajaa hurjaan viidenkympin hintaan. vartin puuhastelun jälkeen romut oli kiinni omassa autossa ja obd puoleen päsee kiinni kaikilla purkeilla. Voi kun olisi tajunnut heti lähteä tähän hommaan. Vielä pitäisi saada maksettu versio multiecuscannista että saisi tuon mittariston opetettua noille uusille osille. Ja avaimen sirun vaihdettua uudesta avaimesta vanhaan, että säilyisi yksiavain järjestelmä.
Kiitos kaikille auttaneille!
_aabee_
Avaimen siru toki kannattaa vaihtaa.. mutta en mää pösöstä jaksanut, pistin antennin kojelaudan sisään ja vaahtomuovilla kiilasin vanhan avaimen sen keskelle. Kuka tuollaista varastaisi...
Serkkulikan Puntoon on myös vaihdettu outside EU ecu, joskus tuosta tännekin kirjoittelin. Tuohon olisi purkuautosta kaikki tarpeellinen olemassa, mutta se purkuauto oli varustettu kierroslukumittarilla ja eikä lähtenyt mittaristo toimimaan tuossa karvalakkimallissa Olisiko erilainen johtosarja, en tiedä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"