Ihan käsittämättömän konstruktion on italian insinöörit luoneet. Ilmeisesti Grande puntoon on tuo ilmastointi suunniteltu jälkikäteen ja todettu, että kompressorin on hyvä olla laturin yläpuolella ja putket/letkut laitetaan sinne mihin mahtuu.
Laturin yläpuolisiin kiinnityspultteihin on mahdoton päästä käsiksi normaalein työkaluin. En näe järkeväksi purkaa ilmastoinnin kompuraa päältä pois ja tehdä laturin vaihdon jälkeen myös ilmastoinnin täyttöhuoltoa. Lähtee huomenna siis pajalle tuo kirppu ja saavat siellä hoitaa vaihdon vai löytyisikö täältä velhoa, joka osaisi neuvoa miten noihin pultteihin pääsee käsiksi?
Grande Punto 2008 laturin vaihto
Re: Grande Punto 2008 laturin vaihto
Muistelen että eikö ainakin pykälää vanhemmissa Puntoissa ollut ihan oikeasti jälkiasenteinen Suomi-ilmastointi, että saatiin autoveroja alemmas?
En tiedä muuten Puntoista paljoakaan, mutta jos laturi ei ole kuten suurimmassa osassa nykyautoja koneen takana vetarin ja hammastangon välissä niin sehän on jo lottovoitto.
En tiedä muuten Puntoista paljoakaan, mutta jos laturi ei ole kuten suurimmassa osassa nykyautoja koneen takana vetarin ja hammastangon välissä niin sehän on jo lottovoitto.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Grande Punto 2008 laturin vaihto
Useasti ilmastoinnin kompuran saa irrottamalla siirrettyä hieman syrjään ilman että tarvitsee irrottaa kylmäaineputkia.
Re: Grande Punto 2008 laturin vaihto
Joo noin se onnistuu ainakin modulimoottoreissa. Eräänkin kerran irrottanut ja ripustanut narulla roikkumaan letkujen varassa jotta pakosarjan pultteihin pääsee käsiksi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Grande Punto 2008 laturin vaihto
Lineassa aivan samankaltainen tuo ratkaisu. Jos ei olisi ilmastointia, voisi laturin vaihtaa erittäin helposti. Nyt joutuu tosiaan miettimään mitä kautta pultteihin pääsee käsiksi. Alakautta tulee tilaa, jos laittaa moottorin tunkin varaan ja poistaa moottorinkiinnikkeen. Kampiakselilla oleva hihnapyörä sekin on siinä edessä. Sittenpä olisi aivan sama vaihtaa vaikka jakohihna myös.
Re: Grande Punto 2008 laturin vaihto
Kyllä se tänään meni nyt sitten pajalle. Tuon ilmastoinnin kompuran ja rintapellin välissäkin on niin vähän tilaa ettei räikkä hylsyineen sinne mahtunut, enkä lähtenyt lenkkiavainta taivuttelemaan, kun se kompuran lieriömäinen muoto olisi sitä vaatinut, jotta kompuran alla oleviin kiinnityspultteihin olisi päässyt käsiksi.
Kiitos kaikille kuitenkin kommenteista ja vinkeistä.
Kiitos kaikille kuitenkin kommenteista ja vinkeistä.