Fiat Uno 1.1ie -96
Fiat Uno 1.1ie -96
Fuide lähtee kivasti ykkös startilla kylmänä käyntiin, mutta hetken ajon jälkeen ei lähde vaikka kuinka starttaa, ei edes yskähdä yhtään. Jakajan kyljessä oleva alumiininen jäähy siilillä oleva mötikkä (5 kytkentä nastaa) vaihdettu, ei vaikutusta. Alipainesäätimen kalvo on hajalla, mutta ei liene vaikutusta käynnistyvyyteen?? Mistähän voisi lähtee vikaa etsimään??
Re: Fiat Uno 1.1ie -96
Ruiskun lämpötila-anturi voip olla vaihtokunnossa (satavarma en asiasta ole).
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat Uno 1.1ie -96
Lähteekö kuumana normaalisti ? Vai pitääkö aina jäähdyttää ? SPI Puntossa oli samankaltaista ongelmaa.
viewtopic.php?t=43297
viewtopic.php?t=43297
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat Uno 1.1ie -96
Voisi tuonne "ylirikastussuuntaan" viitata; lämpöanturi on yksi hyvä vikapiste. Voit myös huoletta kokeilla ottamalla lambda-anturin irti ja kokeilla kuumana (akun vieressä kaksi johdinta, toisessa yksi lattaliitin ja toisessa taisi olla jousella kyljestä painettava ns. boschilainen pistoke), koska silloin moottorinohjaus menee eräänlaiselle keskiarvokartalle, ja mahdollisesti lambdan saama väärä tieto joltain anturilta ei pilaa seosta. Tyhjäkäyntimoottorin (pieni rasia "kaasuttimen" kurkun vieressä) voi myös olla jumissa (yleensä sisällä oleva vaseliini kuivettuu) kumpaankiin suuntaan eli joko aivan pohjassa tai sitten täysillä, mutta se vaikuttaa lähinnä vain kaasuläppään, mutta voi rikastaakin liikaa lämmintä konetta, eikä syty. Ja vielä taitaa olla siinä ruiskun rungossa ihan kurkun partaalla toinen lämpötilatunnistin, tarkastele, ettei ole johtimia poikki tms.. Unon ruisku on aika yksinkertainen, melkein kuin sähköinen kaasutin, niin ei kovin monessa kohdassa voi edes olettaa olevan vikaa. Periaatteessa vanhassa autossa voi jo olla jokin ECU-vikakin (kylmäjuotos esim.), mutta omissani ei toistaiseksi ihan tuollaista ole sattunut, etenkin kun boxi on apumiehen jalkatilassa kuivassa sisäpuolella.
Tuossa nyt jotain alkuun. Niin, ja se jakajan alipainesäädin tosiaan ei välttämättä ole pääsyy, mutta kannattaa uusia, koska Fire-kone on tästä muuten toiminnan suhteen tarkka. Niiden saatavuus vaan Suomesta alkaa olla kehno, mutta maailmalla on hyvin tarjolla. Tarkasta, kumpi jakaja sinulla on, Marelli on yleisin, mutta onpa Ducellieriakin; molemmissa erilaiset alipainesäätimet (Ducellieria mm. Citikoissa hyvin yleisesti).
Tuossa nyt jotain alkuun. Niin, ja se jakajan alipainesäädin tosiaan ei välttämättä ole pääsyy, mutta kannattaa uusia, koska Fire-kone on tästä muuten toiminnan suhteen tarkka. Niiden saatavuus vaan Suomesta alkaa olla kehno, mutta maailmalla on hyvin tarjolla. Tarkasta, kumpi jakaja sinulla on, Marelli on yleisin, mutta onpa Ducellieriakin; molemmissa erilaiset alipainesäätimet (Ducellieria mm. Citikoissa hyvin yleisesti).
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat Uno 1.1ie -96
Kannattaa se alipainesäätimen letku ainakin tulpata, sillä vuotaa ilmaa imusarjaan. Merkitys ei varmasti ole iso, mutta varmuuden vuoksi.
Joskus avasin sen säätimen rikkomalla prässätyn kiinnityspannan. Tein uuden kalvon ja virittelin jollakin klemmarilla kasaan. Toimi väliaikaisena ratkaisuna hyvin.
Joskus avasin sen säätimen rikkomalla prässätyn kiinnityspannan. Tein uuden kalvon ja virittelin jollakin klemmarilla kasaan. Toimi väliaikaisena ratkaisuna hyvin.