Punto rapina

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Rera
Viestit: 8
Liittynyt: 12.09.2023 19:58

Punto rapina

Viesti Kirjoittaja Rera »

Punto vm.04 kuskinpuolelta kuuluu rapina olen katsonut mittariston takaa ja sulake rasian luota mutta en löydä aiheuttajaa kuuluu huonolla tiellä kuopissa jne..
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Rapinat/räminät ovat inhoittavia paikallistettavia. Painele verhoilumuoveja, jos ääni niistä tulisi. Jos kuuluu mittariston takaa, arvelen jonkin johtosarjan ääntävän.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Joskus ääni kantautuukin hämäävästi, eli lähde voi olla muualla, kuin mistä ääni kuulostaisi tulevan. Saattaisi tulla ulkoa tai moottoritilan puoleltakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Rera
Viestit: 8
Liittynyt: 12.09.2023 19:58

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja Rera »

Olen nyt paikallistanut tuon äänen , kuuluu tuosta sähköisestä ohjaus avustimesta , kiristin sitä ei auttanut pikkuisen kun kampeaa hiljenee...
mauricio
Viestit: 672
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Tuntuuko ratissa? Raidetangon pää? Kyllähän tuo katsastuksessa tulee sitten vastaan.

Voihan se olla se tyypillinen jousen kääntölaakeri mikä siellä rahisee. Ensin tällaisia kohteita. Edullisempia korjattavia kuin ohjausakseli. :shock:
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mietin et voisikohan olla tehostimen/ohjauksen keskitys pielessä?

Minulla stilossa jytisi ohjaus jos oli "yrittävä" ajotyyli soralla. Ilmeisesti ei ohjaustehostin oikein tiennyt mihin suuntaan pitäisi tehostaa ja hakkuutti ns "eestaas" todella nopeasti kuitenkin ohjausta häiritsemättä. Pidin sitä ominaisuutena, mutta muissa en semmoista ole kohdannut.
Minkä huollan, sen korjaan...
Rera
Viestit: 8
Liittynyt: 12.09.2023 19:58

Re: Punto rapina

Viesti Kirjoittaja Rera »

Katsastettu ilman huomautuksia , sähköisen ohjaus avustimen moottoriin laitoin sivuun palan äänieriste mattoa ja ei enää kuulu rapinaa..
Vastaa Viestiin