Grande Punto 8v 2013 mittaristo

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
arv
Viestit: 137
Liittynyt: 08.02.2021 22:26
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Grande Punto 8v 2013 mittaristo

Viesti Kirjoittaja arv »

KirurgiA kirjoitti: 30.11.2023 14:31 No niin, keltaisella adapterilla pääsee joka paikkaan. Pari vikakoodia oli maininnalla "ei sytytä vikavaloa kojetaulussa". Poistin, mutta airbagin keltainen valo on ja pysyy. En siis ole vielä pyrkinyt poistamaan b&m boksia, kun tuli muuta yllättävää hautajaisista alkaen.
Pitäisi saada tuo bagin valo pois kun katsastus painaa päälle.
Fiksu ohjelma tuntuu olevan tuo multiecuscan.
Olisko ehdotuksia mitä seuraavaksi?
Oliko oikea Airbag-moduli valittuna (tuossa näyttää olevan kaksi vaihtoehtoa), eikä vikakoodeja tule uudelleen virrat päälle laittaessa?
KirurgiA
Viestit: 21
Liittynyt: 11.07.2015 23:31

Re: Grande Punto 8v 2013 mittaristo

Viesti Kirjoittaja KirurgiA »

Hiukan erikoinen juttu, mutta kun Panin uudelleen käymään niin valo hävisi eli nähtävästi noilla vikakoodeilla oli kumminkin jotain tekemistä asian kanssa. Varaanpa katsastuksen heti :D .
arv
Viestit: 137
Liittynyt: 08.02.2021 22:26
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Grande Punto 8v 2013 mittaristo

Viesti Kirjoittaja arv »

Hyvä että homma selvisi!
Mitkä ne vikakoodit olivat?
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grande Punto 8v 2013 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Isola »

Saattaapi se vikavalo jäädä mittaristonkin muistiin. Thesiksessä olen törmännyt ilmöön, jossa jotkin vikavalot killittävät mittaristossa jonkin aikaa vaikka ne nollaa itse ECUsta. Grande Puntossa lienee aina Marellin mittaristo ja Thesiksessä Nippon Denso, joten aivan suoraan en uskalla väittää kyseessä olevan sama ilmiö. Enpä silti hämmästyisi vaikka olisikin. Tässä lienee se idea, että mittaristossa on vikavalo heti päällä kun virta kytketään, vaikka moduulista ei olisi vielä saatu sanomaa. Pari käynnistystä tai sitten mittaristoon kytkeytyminen MESillä ovat saaneet valot sammumaan.
Vastaa Viestiin