o-rengas 8241935 mitat
Re: o-rengas 8241935 mitat
Toimisikohan joku tämän tyylinen ratkaisu korvikkeena:
https://motocafe.fi/tuote/tankin-lapivienti/
Noitahan sitten on eri malleja ja mittoja vaikka kuinka.
https://motocafe.fi/tuote/tankin-lapivienti/
Noitahan sitten on eri malleja ja mittoja vaikka kuinka.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: o-rengas 8241935 mitat
Jotain tuollaista on varmasti alettava miettimään. Kannen messinkiosissa ei näy halkeamaa, mutta ne nylon-kulmat on aika paha paikallaan tutkia. Tuntuu tosin oudolta, että omia aikojaan halkeavat. Luonnollinen epäily tietysti o-renkaisiin kun tuntuu että 5% etanoliakin jo aiheuttaa muodonmuutoksia alkuperäisiin renkaisiin.
Re: o-rengas 8241935 mitat
Kiillotin liittimien messinkipinnat jotta mahdolliset murtumat tulisivat esiin. Ei löytynyt murtumia, mutta kun tahnaa pois puhdistin, niin vaikutti, että paluulinja olisi ollut tukossa. Olisi ihan järkevä syy, jos nostaa painetta liittimessä. Aloin kylläkin jo kysellä uutta kantta, mutta pitää laittaa systeemi kasaan ja testata
Re: o-rengas 8241935 mitat
Varmasti molemmat mainitut o-rengaskoot tekevät tehtänsä. Lopulta vuoto löytyi, Nylonisessa kulmaliittimessä kiinnitysraudan pohjassa hyvin pieni murtuma. Selvisi vasta liittimen irrottamisella tankkilaitteesta ja laittamalla siihen erillinen letku, jonka johdin tankkiin.
Saattaa olla kiven alla tuollaisen kulman löytäminen muuten kuin sorvarilta. Ns. kikkakutoset otettava käyttöön.
Saattaa olla kiven alla tuollaisen kulman löytäminen muuten kuin sorvarilta. Ns. kikkakutoset otettava käyttöön.
Re: o-rengas 8241935 mitat
No kun ehtisi niin pitää katsoa pari purkuauton tankkilaitetta mitä hyllyssä että onko niissä lähtökulmat mukana.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: o-rengas 8241935 mitat
Ei ole kuvaa osunut silmääni, mutta voisiko tuollaisen kulman korvata ihan teräksisellä vastaavalla?VTO kirjoitti: ↑14.11.2023 15:52 Varmasti molemmat mainitut o-rengaskoot tekevät tehtänsä. Lopulta vuoto löytyi, Nylonisessa kulmaliittimessä kiinnitysraudan pohjassa hyvin pieni murtuma. Selvisi vasta liittimen irrottamisella tankkilaitteesta ja laittamalla siihen erillinen letku, jonka johdin tankkiin.
Saattaa olla kiven alla tuollaisen kulman löytäminen muuten kuin sorvarilta. Ns. kikkakutoset otettava käyttöön.
Mieleen tuli heti jokin kulma, joka kirittäisiin mutterilla kannen läpi, o-renkaat tiivisteinä. "lähtöpäähän" tankin ulkopuolelle sitten esim. jarruputkinippa johon saa letkun kiinni.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: o-rengas 8241935 mitat
Helpointa lienee käyttää jotain 90-asteen kulmaa ja työntää uusi nylon-putki suoraan tankkilaitteen pohjaan. Silloin ei tarvitse kuin hioa pois läpiviennissä oleva messinkinen supistus. Tosin tankkilaitteitakin tuntuu olevan erilaisilla liittimillä. Ulkomitaltaan 8mm putki on melko tiivis läpivienttin, joten ei sieltä paljoa höyryjäkään ulos tule.
Ajatus kannen läpi menevästä ja muttereilla kiristettävästä kulmasta tuli myös mieleen, mutta se olisi vaatinut muoviin valetun messinkisen läpiviennin poraamista pois. Omalla tuurillani olisi muovinen kansi varmasti haljennut, joten laitoin 6mm karalla olevan hydraulikulman läpiviennin reikään. Karassa oli myös passeli ura, joten höyrytkin saa tiivistettyä alkuperäisellä kiinnityksellä.
Harrastustoiminnan puolelle sitten meni nylon putkien sovittelu ja asentaminen. Alkuperääiset varmaan tehty jotenkin valamalla, kun 8mm ulkomitaltaan ja 1mm seinämällä olevat putket saatu menemään 9mm karaan. Ei ainakaan minulta onnistu. Mutta jatkot syntyivät ihan ok 6mm karalla olevalla jatkolla ja lämmöllä. Vaihtoehtona tietysti rautaputki nylon-putken sisään. Päälle kumiletku ja klemmarilla kiinni.
Alkuperäiseen kysymykseen voi todeta, että 9x2,5 mm o-rengas menee käsin painamalla paikalleen. 9,19x2,62 mm pitää mutterilla vedättää. Mutta molemmat toimii.
Ajatus kannen läpi menevästä ja muttereilla kiristettävästä kulmasta tuli myös mieleen, mutta se olisi vaatinut muoviin valetun messinkisen läpiviennin poraamista pois. Omalla tuurillani olisi muovinen kansi varmasti haljennut, joten laitoin 6mm karalla olevan hydraulikulman läpiviennin reikään. Karassa oli myös passeli ura, joten höyrytkin saa tiivistettyä alkuperäisellä kiinnityksellä.
Harrastustoiminnan puolelle sitten meni nylon putkien sovittelu ja asentaminen. Alkuperääiset varmaan tehty jotenkin valamalla, kun 8mm ulkomitaltaan ja 1mm seinämällä olevat putket saatu menemään 9mm karaan. Ei ainakaan minulta onnistu. Mutta jatkot syntyivät ihan ok 6mm karalla olevalla jatkolla ja lämmöllä. Vaihtoehtona tietysti rautaputki nylon-putken sisään. Päälle kumiletku ja klemmarilla kiinni.
Alkuperäiseen kysymykseen voi todeta, että 9x2,5 mm o-rengas menee käsin painamalla paikalleen. 9,19x2,62 mm pitää mutterilla vedättää. Mutta molemmat toimii.
Re: o-rengas 8241935 mitat
Hieman off topicia tähän aihepiiriin.
Kävi mielessä vaihtaa samalla polttoainepumppu kun laite käsillä oli ja kilometrejäkin on nähnyt. Toisaalla oli kuitenkin juttua Croman käyntiongelmista ja siitä kumilerssistä, johon pumppu on kiinnitetty. Tämä näytti olevan ihan kova. Ajettu vain 98-bensalla ja taitaa olla tankki aina vajaa. Jätin koskematta pumppuun, mutta onkohan maailma noiden kumilerssien osalta purkukamppeiden varassa ?
Kävi mielessä vaihtaa samalla polttoainepumppu kun laite käsillä oli ja kilometrejäkin on nähnyt. Toisaalla oli kuitenkin juttua Croman käyntiongelmista ja siitä kumilerssistä, johon pumppu on kiinnitetty. Tämä näytti olevan ihan kova. Ajettu vain 98-bensalla ja taitaa olla tankki aina vajaa. Jätin koskematta pumppuun, mutta onkohan maailma noiden kumilerssien osalta purkukamppeiden varassa ?
Re: o-rengas 8241935 mitat
Tutkimuksen tulos: näyttää ainakin e-bay tuntevan PUMP HOLDERIN nro 82393600. Hinnat 100€ - 200€. Ei kovin edulliselta tunnu.