Kun sulakerasian alla on kai monihaaraliitin, joka vanhemmissa (joskus) -hapettuu ja tuoden sitten outoja vikoja?
Jos tekisi hapettumista vastaan etukäteis huoltoa? -mutta onko ko liitin siten että olisi purettava sulakerasia pois kokonaan vai ilman rasian irroittamista näkyvissä?
Kokeneemmat osaa kertoa myös olisko jossain muualla vastaaviin aihetta, onko joku liitin "pesä" -minkä kannattaisi putsata -rasvata?
Punto vm 04 hapettumista
Re: Punto vm 04 hapettumista
Konehuoneen reunoilla maapisteet, semmonen liitinkampa pultilla palkissa kiinni. Hio, rasvaa jne.
Takavalojen maa ja takavalojen liitin/piirikortti. Puhdistus, suojarasva.
Moottorin maakaapeli vaihdelaatikon päältä rungon kautta akun miinukselle. Vaiha kaapeli, tai tee rinnalle toinen.
Takavalojen maa ja takavalojen liitin/piirikortti. Puhdistus, suojarasva.
Moottorin maakaapeli vaihdelaatikon päältä rungon kautta akun miinukselle. Vaiha kaapeli, tai tee rinnalle toinen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Punto vm 04 hapettumista
Kiitti pian tulleesta neuvosta;
Missään kohdin palkoissa se liitin löytyy pultilla kiinnitettynä?
( näin jo pitkään eläkkeellä ollut pappa, tarvii tarkahkoja neuvoja.!)
Vielä se piirikortin paikkakin josta oli maininta takavalojen kans'-mistä löytyisi?) On tässä autoja korjailtu, omia...jo 60- luvulta, mutta nämä Fiat- tyypit on oudompia.
Missään kohdin palkoissa se liitin löytyy pultilla kiinnitettynä?
( näin jo pitkään eläkkeellä ollut pappa, tarvii tarkahkoja neuvoja.!)
Vielä se piirikortin paikkakin josta oli maininta takavalojen kans'-mistä löytyisi?) On tässä autoja korjailtu, omia...jo 60- luvulta, mutta nämä Fiat- tyypit on oudompia.
Re: Punto vm 04 hapettumista
Se konehuoneen liitinkampa on muistaakseni noin ajovaloumpioiden kohdalla, mutta konehuoneen sivustassa. Tai jos ei ole siinä, niin iskaritornin kupeessa. Ei voi tarkasti enään muistaa...
Tässä mk2 korin Puntossa on aika yleistä, että takavoissa on maavikaa. Umpion irroittamalla näkee liittimen ja (muistaakseni) valon piiri, joka (muustaakseni) on ns "rautareitein" tehty umpion pohjaan. Ei voi enään tarkasti muistaa, mutta joka syksyinen lampunkatojen ja liittimen puhdistus ja suojaus oli aikanaan tehtävä pariin Puntoon. Muutoin jossain vaiheessa talvea takavalot paloivat vähän hassusti.
Eikai nuo autot outoja ole, meitä harrastajia moni pitää semmoisina.
Tässä mk2 korin Puntossa on aika yleistä, että takavoissa on maavikaa. Umpion irroittamalla näkee liittimen ja (muistaakseni) valon piiri, joka (muustaakseni) on ns "rautareitein" tehty umpion pohjaan. Ei voi enään tarkasti muistaa, mutta joka syksyinen lampunkatojen ja liittimen puhdistus ja suojaus oli aikanaan tehtävä pariin Puntoon. Muutoin jossain vaiheessa talvea takavalot paloivat vähän hassusti.
Eikai nuo autot outoja ole, meitä harrastajia moni pitää semmoisina.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Punto vm 04 hapettumista
Tässä linkin kuvassa on maadoituspisteiden sijainnit: https://aftersales.fiat.com/elearnsecti ... sExaminer=
Tässä takavalojen irroitus: https://aftersales.fiat.com/elearnsecti ... sExaminer=
Tässä takavalojen irroitus: https://aftersales.fiat.com/elearnsecti ... sExaminer=