Punton akun irroitus?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Teemu4891
Viestit: 4
Liittynyt: 16.11.2023 19:40

Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja Teemu4891 »

Moi. Kyseessä grande punto vm 07. Pitäisi laittaa punto nukkumaan ainakin kuukaudeksi niin jos otan siksi aikaa akusta miinuskengän irti ja sitten joskus kuukauden päästä kun herätän punton niin laitan miinuksen taas kiinni niin onko jotain ongelmaa tiedossa? Meinaan sitä että sekoaako siitä autosta jotain jos pidemmän aikaa on pimeänä vai onko se vaan että kaapeli kiinni ja käyntiin ja menoksi? Kellon asetus tietenkin mutta jotain muuta? Kiitos
stella
Viestit: 2031
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja stella »

Ota molemmat Akunkengät irti, ja myös virta-avain pois virtalukosta.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
VTO
Viestit: 1446
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jos ovet laitat lukkoon, niin kokeile, että mekaaninen avain toimii. Nähty on, kun kauko-ohjaimella lukittiin ovet ja irroittettiin kaapelit. Sitten konepelti kiinni. Pari päivää sitten liuoteltiin jumissa olevaa lukkopesää....
Teemu4891
Viestit: 4
Liittynyt: 16.11.2023 19:40

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja Teemu4891 »

Ok kiitos samalla sitten molemmat kengät irti ja tarkistin lukoista että ne avaimella vääntämällä toimii (en varmana olisi muistanut). Eli siis mitään ei siinä sekoa? Tää on ensimmäinen italialainen auto ku mulla on niin siksi haluan varmistua ku en tiedä millaisia systeemejä italialaiset ovat keksineet. Kun aikaisempi autoni pösö vm 2005 niin siitä kun jos olisi ottanut akun irti niin olisi ollut melkoinen operaatio ennen (bsi:n nukutus). Sitten taas emännän astrasta vm 2010 kun akku on ollut irti niin ei mitään muuta kun kellon asetus ja ikkunat alas ja ylös ja menoksi.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Liekö soittimessa mitään koodisysteemiä, joka tarvitsisi huomioida ensin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Teemu4891
Viestit: 4
Liittynyt: 16.11.2023 19:40

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja Teemu4891 »

Sitä en tiedä. Auto on mulla ollut vasta reilu puoli vuotta mutta alkuperäinen radio se ei ainakaan ole. Eikä mulla ole mitään auton tai radion koodikortteja...
Teemu4891
Viestit: 4
Liittynyt: 16.11.2023 19:40

Re: Punton akun irroitus?

Viesti Kirjoittaja Teemu4891 »

Ja lähinnä kyselin aloituksessa tarkemminkin sitä että jos tuosta vaan ottaa kaapelit irti ja sitten kun laittaa takaisin niin onko odotettavissa jotain ajon estävää ongelmaa? Esim sen riskin hyväksyn jos joku soitin tai vastaava jää pois pelistä...
Vastaa Viestiin