fiat punto 1.1 55 s mittariston vaihto parempaan?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
ajojiel
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2023 16:19

fiat punto 1.1 55 s mittariston vaihto parempaan?

Viesti Kirjoittaja ajojiel »

mulla on fiat punto 1.1 s 1999 tuossa malissa ei ole kierros lukumittaria ja veden lämpö mittaria olen katsonut että jokin s mallista paremmissa varusteluissa puntoissa on mittaristo jossa on veden lämpömittari ja kierrosluku mittari pystyttekö antamaan vinkkiä voinko vaihtaa mittariston jostakin toisesta puntosta tähän mun s versioon että löytyykö mittariston takaa suoraa kytkentä paikat piuhoille purkaamoilla näytäisi mittaristoja löytyvän ja mikä mittaristo tuohon kävisi siis mistä punton mallista löytyy vedenlämpö ja kierrosluku mittari
stella
Viestit: 2031
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: fiat punto 1.1 55 s mittariston vaihto parempaan?

Viesti Kirjoittaja stella »

Taitaa käydä kaikista samanikäisistä puntoista keskenään mittaristot paikkaansa, tosin melko varmasti ei ole suoraan valmiita johdotuksia lämpömittarille/kierroslukumittarille....Oliskohan Punto SX Mallissa kierroslukumittari jo valmiina, sellanen muistikuva minulla on.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: fiat punto 1.1 55 s mittariston vaihto parempaan?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

SX-mallissa on lämpömittari ja kierroslukumittari. 55:sta SX:n mittaristoa tuskin löydät, niin nopeusmittari pitää ottaa vanhasta, että näyttää edelleen oikein. Lämpöanturin vaihdat mittarianturiksi, niin se on siinä, sama johto on edelleen käytössä. Kierroslukumittarille pitää vetää johto. Joskus toistakymmentä vuotta sitten tein saman homman.

Tai ihan varma en ole tuosta nopeusmittarista. Muistelen kuitenkin, että osia piti sekoitella.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
ajojiel
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2023 16:19

Re: fiat punto 1.1 55 s mittariston vaihto parempaan?

Viesti Kirjoittaja ajojiel »

kiitos vinkeistä :thumb:
Vastaa Viestiin