Radion päälläpysyminen
Radion päälläpysyminen
Olen tottunut siihen että radiota voi kuunnella autossa ilman että moottori käy!
Avain vain tiettyyn asentoon.
Tässä Puntossa vm -04 en ole saanut sitä kuuluun eli pysymään päällä missään avaimen kohdassa...katselin radion käsikirjaa sekä auton omaa manuaalia -muttei toistaiseksi tullut esiin siihen liittyvää ohjetta.
radion merkki on; Sony CDX.S2000
Avain vain tiettyyn asentoon.
Tässä Puntossa vm -04 en ole saanut sitä kuuluun eli pysymään päällä missään avaimen kohdassa...katselin radion käsikirjaa sekä auton omaa manuaalia -muttei toistaiseksi tullut esiin siihen liittyvää ohjetta.
radion merkki on; Sony CDX.S2000
Re: Radion päälläpysyminen
Italialaiset ei ole katsoneet radioasentoa tarpeelliseksi virtalukossa. Alkuperäissoittimet yleensä saa päälle ilmankin virtoja, mutta tuollaisessa jälkiasennetussa pitää muuttaa kytkentä niin, että virta tulee jatkuvasti, jos haluaa ilman virtoja kuunnella.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Radion päälläpysyminen
Hyvä että tietää tänkin...ettei selaa turhaan manuaalia.
Se on sitten jostain kaivettava jännitteellinen johto josta ottaisi jatkuvaa virtaa radioon ( jos sen haluaa pelittään ilman moottoria käyttäen)
Pitänee ottaa se radion runko pois, kun sen paneelin saa kyllä napista ponnahtamaan ulos.
Re: Radion päälläpysyminen
Rammari syliin niin sieltä löytynee punainen ja keltainen virtakaapeli. Näistä toinen lie jatkuva ja toinen virtalukolta tuleva. Osassa radioiden johtosarjoja on jopa valmiiksi liittimet, että jatkuvan virran saa radion molempiin tökkeleihin.
Jos haluaa hipostella, niin herätevirralle voi laittaa vaihtokytkimen, jolla sen saa tulemaan virtalukolta tai suoraan. Saa radion normaalisti seuraamaan auton virtojen päälläoloa mutta halutessaan naksautettua päälle muuta autoa herättämättä.
Jos haluaa hipostella, niin herätevirralle voi laittaa vaihtokytkimen, jolla sen saa tulemaan virtalukolta tai suoraan. Saa radion normaalisti seuraamaan auton virtojen päälläoloa mutta halutessaan naksautettua päälle muuta autoa herättämättä.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Radion päälläpysyminen
Ihan ulkomuistista keltainen on jatkuva virta ja punainen virtalukon kautta ohjattu. Noita ei sitten pidä vain yhdistää keskenään, koska silloin menee jatkuva virta auton johtosarjaankin, vaan irrottaa/katkaisee radion puolelta liitintä toisen (punainen?) ja liittää sen siihen toisen johdon kaveriksi (keltainen?) niin radion molempiin piuhoihin tulee silloin jatkuva virta. Ja joutuu sammuttamaan radion erikseen aina kun sammuttaa auton.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Radion päälläpysyminen
-04 Punto taitaa olla jo can-väylällinen eli sinne on asennettu johtosarja väliin (5V->12V) tai ryöstetty herätevirta jostakin, kenties väärästä paikasta
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Radion päälläpysyminen
^Jos on järkiä käytetty, niin siellä on automallikohtainen adapteri, joka sylkee sitten radion suuntaan nuo virtapiuhat ja niissä voi tehdä tuon kääntöoperaation.
Tiettyhän voi olla perinteinen sokeripala-asennus, käytetyssä autossa on aina se vaara olemassa...
Tiettyhän voi olla perinteinen sokeripala-asennus, käytetyssä autossa on aina se vaara olemassa...
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Radion päälläpysyminen
Ihan "mukiinmenevää" -tietoa...kiitos... ( jos vain itse tajuaa niistä)?