Mikä kone?

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
Avatar
fsofreak
Viestit: 133
Liittynyt: 03.03.2003 16:41
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

pollen kone

Viesti Kirjoittaja fsofreak »

Ainakin kaikki 1300 ja 1500 polonezin koneet on identtisiä ulkoisesti Fiatin koneeseen nähden.Mutta uudemmasta 1600 en tiedä.
Fiat 131 Racing replica
Mitsubishi Pajero 100% cityvatkuli
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

No tuo 1.6 on tehty hivenen eri muotilla kuin nuo pienemmät, mutta kysyimpä nyt kun noita 1.6:sia tuntuu löytyvän joka paikasta.

1300/1500
Onko esim. ihan kannetkin samaa tavaraa?
Joskus, joku fiiu harrastaja kertoi ettei, nuo koneet olisi ns. identtiset, eikä sekoitettavissa toisiinsa.

En siis ole (vielä) mitenkään perehtynyt ko malliin/malleihin.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

[quote="juha"]Mitenkä paljon hommia joutuu tekemään.
1300=>1500 onko paljonkin hommia laillisesti saada kilpien väliin?

Käsittääkseni menee muutoskatsastuksella, alustaltaan 1300 ja 1500 ovat samanlaisia, jarrut ym.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Ei kellään parempaa tietoa ole..
1300->1500

Itsellä olisi tarkoitus kaksi 1300:sta pistää päreiksi.
toinen ok tekniikaltaan ja toinen taas pelleiltään.
Eli yksi olisi tarkoius tehdä ihan ok.
Mutta loput osat tai oikeastaan auto voikin jo uhrata viritelylle.
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: Mikä kone?

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Vuosia on kulunut, mutta vieläkö teillä on Milletrecenton osia?
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Mikä kone?

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao

Kirja Abarth Catalogue Raisonne 1949-86 sekä Abarth Guide kertovat mallista Fiat Abart 1500 S Berlina Rally:
- esitelty huhtikuun 1961 lopussa
- puristussuhde nostettu 9,5 vakiokoneesta (1481 cc) ja muita pieniä muutoksia
- teho nostettu vakio 72 lukemaan 108 hp/ 5800 rpm
- vääntö 13,2 kpm/3500 rpm
- kaasari 2 * Weber 36 DL4
- levyt edessä ja takana
- huippu yli 180 km/h
- kori lähes muuttamaton

terv.
Kari Pynnä
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Vastaa Viestiin