kumppari kirjoitti: ↑10.02.2023 11:27
Älä nyt vaan sano, että kuulut siihen porukkaan, joka miettii, et mitä naapurit sanoo autosta?
Sinä kysyt tätä sellaiselta, jonka pihassa on melkein ainoastaan italialaisia? Ja sekin mikä ei ole, on sievä kuin venäläisen pommikoneen rahastaja?
Tuo corolla-avautuminen oli vähän niinkuin sellaista vitsin vääntöä vakavasta asiasta. Ja Corollahan muutenkin nimenomaan ON valinta sellaiselle, joka miettii naapureiden mielipiteitä.
kumppari kirjoitti: ↑10.02.2023 11:27
Älä nyt vaan sano, että kuulut siihen porukkaan, joka miettii, et mitä naapurit sanoo autosta?
Sinä kysyt tätä sellaiselta, jonka pihassa on melkein ainoastaan italialaisia? Ja sekin mikä ei ole, on sievä kuin venäläisen pommikoneen rahastaja?
Tuo corolla-avautuminen oli vähän niinkuin sellaista vitsin vääntöä vakavasta asiasta. Ja Corollahan muutenkin nimenomaan ON valinta sellaiselle, joka miettii naapureiden mielipiteitä.
Mulla kun oli hetken ruudussa harmaa avensis, niin tajusin naapurin kanssa hississä jutellessa, ettei kukaan noteeraa yhtään mitenkää sitä millä naapuri ajaa.
Mun ruudussa seissyt vuoden aikana vissiin viittä eri autoa volkkarin pikkupakusta harmaan tojotan kautta viiattiin ja volvoon, kukaan kommentoinu mitenkään. Samoin aika usein olen tuolla parkkipaikan reunassa pelti auki työkalut levällään tekemässä jotain ja yks päivä naapuri (monesti tilanteen nähnyt) kysy "ymmärrätkö autoista jotain". En tosin ole varma, oliko tarkoitettu vittuiluksi.
Miten tämän nyt nätisti purkais. Nakamichi BX-dekki heitti pelaamasta, ei tunnista kasettia. Korjaus yritys hienon netti videon turvin tuhoon tuomittu, kun videossa näkyvän tunnistus moottorin remontissa, minulla toinen moottorin liuskan "hiileistä" lensi hevon kuuseen puhdistus yrityksessä. >Joten, valehtelematta vajaat 10 vuotta ollut (Nakamichi tuli 2013) maakellarissa maannut Technics RS Digital Seri/Q Quartz DD dekki joutui nyt töihin, pienen herättelyn jälkeen soi upeasti.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Silloin 5 vuotta sitten "lopetin" autoharrastuksen, enkä tiedä vieläkään miten sen saisi aloitettua uudestaan. Meni sen verta sekopäiseksi työ ja "työ" hommelit tällä välin että taisin mennä rikki.. ei pysty keskittymään mihinkään eikä malta/jaksa harrastaa mitään. Lievä(?) burnout/masennus/paniikkihäiriö ja mitälie.. Pitää taas soitella hoitajalle mutta tuntuu olevan vaikea päästä julkisella edes lääkäriin. Jostain pitää kuitenkin rahaa tienata, entiset työt käytännössä ohitte ja ihan uutta liiketoimintaa kehitteillä eikä tietenkään mitään tuttua tai helppoa. Muun ajan koitan vaan olla ja ulkoilla, autot saa odottaa edelleen..
Jos olisi pää kunnossa, olisi ollut erinomaisesti aikaa laitella taas autoja, kuten oli koko ajan tavoite ja suunnitelma. Harmittaa..
Kämpän parkkiruutu niin jäässä et jäin auton perän luomaan pikkurinteeseen jumiin kotia tullessa ja melkein liukusin viereisen auton kylkeen kun alko kumi suttaan tyhjää. Pari veksluuta eestaas ja jumissa parkkiruudun perällä. Taas veksluuta ja varoen ruudusta pois ja auto katuvarsi parkkiin. Kai seo hiekotettava ja koitettava saada vesiä pois keskellä olevasta lammikosta.
Jos pihanhoito kuuluu huoltoyhtiölle, ilmoitus sinne suoraan. Jos kuuluu osakkaille/asukkaille yhteisesti, niin sitten sieltä vaan soraa levittämään ja ei yhtään naapurin puolelle.
Muista nostaa kytkin kokonaan ylös, muuten on nopeasti entinen.
Useasti huoltofirma on niin kallis, että talkoilla hoituu. Tai siis ei hoidu.
kitkar745 kirjoitti: ↑13.02.2023 19:57
Kämpän parkkiruutu niin jäässä et jäin auton perän luomaan pikkurinteeseen jumiin kotia tullessa ja melkein liukusin viereisen auton kylkeen kun alko kumi suttaan tyhjää. Pari veksluuta eestaas ja jumissa parkkiruudun perällä. Taas veksluuta ja varoen ruudusta pois ja auto katuvarsi parkkiin. Kai seo hiekotettava ja koitettava saada vesiä pois keskellä olevasta lammikosta.
Mulle kävi tänään sama.
Oma ruutu lievässä ylämäessä. Hyppäsin autoon ja vedin R päälle (automaagi siis).
Vähän meinasi nousta "montusta" ja sitten suti tyhjää. Vähän meinasi naurattaa, että näin sitä sudillaan paikallaan alamäessä.
Pari heijausta ja nousi sen ihan mitättömän pättärän yli, mikä oli ruutuun painunut. Kaupasta takaisin tullessa olikin karhuttu ruutu odottamassa.
Y10 oli helppo tapaus talvella, jos jumitti. Ryyppyä päälle niin että tyhjäkäynti nousee, ykkönen päälle, ja sitten tyrkkäämään a-pilarista ja äkkiä sisään, kun nousi pois jumista.
Sämpylle taisi käydä niin, että kun oli liian pitkään ollut liikaa vauhtia ja painetta, niin sitten tilanteen hellittäessä pisti stopin. Kyllä ne rajat tulee vastaan mielekkäässäkin tekemisessä, ja paljon salakavalammin. Sitten on pakko saada pidettyä huilia jotenkin.
On niin erikoinen järjestely tuossa parkkiksen kunnossapidossa et ei siitä saa selvää. Talolla x määrä ruutuja kaupungin hallitsemalta parkkikselta. Kaupunki hoitaa kunnossapidon ja sen kilpailutus katkeaa aina vuodenvaihteessa eli kukaan ei hoida pariin kk sitä mitäänsanomatonta aurausta, eli tie aurataan, ruutuihin ei kosketa. Ei vaikka meet ja siirrät autoo jos auran näät pihassa. Kesällä ei pestä pihaa koska lokkien pesintä ja sit tuleekin jo syksy ja sade huuhtoo. On koitettu, mikään urputus ei auta.
Luigi kirjoitti: ↑06.02.2023 12:00
Vieläkös Sony tekee asiallisia radioita? Pioneer ei ainakaan tee. Epäherkkiä tekeleitä, suhinat ja rätinät tulee tutuksi, jos ei ole lähellä lähetintä.
Olisihan tuolla korjausta odottamassa Asa Car Ulakin. Nännimankassa on miehille intuitiivinen käyttöliittymä.
Mun mielestä Alpine tekee nykyää ihan asiallisia radioita muihin verrattuna. Muut on aika pahasti kauheita disco-palloja joissa vilkkuu ja välkkyy kaiken maailman valot ja nappulat.
Miksi Alpinen piti luopua vihreistä neliönappuloista? Nyt on (ainakin omassani) onnettomat suurennuslasilla erottuvat kanavanavalitsimet. Ei ainakaan ole liikenneturvallisuutta lisäävä seikka. Varsinkin kun vieressä on asetusnappuloita, että on osuttava oikeaan painikkeeseen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Luigi kirjoitti: ↑14.02.2023 14:40
Y10 oli helppo tapaus talvella, jos jumitti. Ryyppyä päälle niin että tyhjäkäynti nousee, ykkönen päälle, ja sitten tyrkkäämään a-pilarista ja äkkiä sisään, kun nousi pois jumista.
Sämpylle taisi käydä niin, että kun oli liian pitkään ollut liikaa vauhtia ja painetta, niin sitten tilanteen hellittäessä pisti stopin. Kyllä ne rajat tulee vastaan mielekkäässäkin tekemisessä, ja paljon salakavalammin. Sitten on pakko saada pidettyä huilia jotenkin.
Lääkäri määräsi pieniä pillereitä, ehkä niistä on apua. Nytten muutaman päivän ihan muualla töitä tehneenä on taas salakavalasti olo parempi, mutta ei se nyt varsinaisesti ole mikään lääke..
Ei vieläkään kiinnosta tehdä omille autoille mitään, mutta sain sentään työkaluja laitettua järjestykseen. Miten noita puolikuntoisia "melkein hyviä" ruuvimeisseleitä kertyykin kuutiokaupalla nurkkiin?