Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ei mikään ole ärsyttävämpää kuin EU:n määräämät irtoamattomat muovikorkit. Jos korkki on ongelmajäte, miksi astia jossa korkki on kiinni ei ole? Jostain syystä näin tärkeää asiaa ei Orbán vastustanut.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ovat tosiaan vihoviimeinen EU-vouhotus.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Sen jälkeen kun tämä iki-ihana suomi liittyi tuohon ylimainostettuun eu:hun ....Niin monen moni asia muuttui....ja jos joku luulee, että parempaan suuntaan, niin on ollut väärässä aikasen kauan ....
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Sammakot kattilassa ja jonnet ei tiedä.
No on täällä muutenkin rakkaus byrokratiaan. Ennen marssittiin kunnan tekniseen virastoon ruutupaperille tehtyjen suunnitelmien kanssa ja funtsittiin yhdessä että olisiko tämä nyt hyvä. Nyt ei voi edes soittaa vaan netin kautta otetaan vastaan ainoastaan ammattilaisten tekemiä papereita. Kuten maaperätutkimukset, työmaan jätesuunnitelmat, rakennuksen hiilijalanjälki ja vaikutus biodiversiteettiin. Se miltä rakennus näyttää tai toimiiko se ei kiinnosta ketään. Eikä sekään kuinka monta lintua sen ikkunoihin törmää tai voiko sitä korjata vai pitääkö se purkaa jos ei mene ihan nappiin.
Tosin ei mennyt hyvin kaheksakytluvullakaan Kangasalalla, kun myytiin rivaritontti jätteellä peitetyn kuopan päältä eikä kunta näemmä ottanut ikinä mitään vastuuta. Noin se oikeus täällä toimii, kun on syyllisellä on riittävä asema tai pätäkkää.
No on täällä muutenkin rakkaus byrokratiaan. Ennen marssittiin kunnan tekniseen virastoon ruutupaperille tehtyjen suunnitelmien kanssa ja funtsittiin yhdessä että olisiko tämä nyt hyvä. Nyt ei voi edes soittaa vaan netin kautta otetaan vastaan ainoastaan ammattilaisten tekemiä papereita. Kuten maaperätutkimukset, työmaan jätesuunnitelmat, rakennuksen hiilijalanjälki ja vaikutus biodiversiteettiin. Se miltä rakennus näyttää tai toimiiko se ei kiinnosta ketään. Eikä sekään kuinka monta lintua sen ikkunoihin törmää tai voiko sitä korjata vai pitääkö se purkaa jos ei mene ihan nappiin.
Tosin ei mennyt hyvin kaheksakytluvullakaan Kangasalalla, kun myytiin rivaritontti jätteellä peitetyn kuopan päältä eikä kunta näemmä ottanut ikinä mitään vastuuta. Noin se oikeus täällä toimii, kun on syyllisellä on riittävä asema tai pätäkkää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Suurta surua Olga K:n poismenon johdosta.
Olihan hän useiden radiokanavien pidetty toimittaja
Ja perheellen ja lapsilleen rakastettu.
Olihan hän useiden radiokanavien pidetty toimittaja
Ja perheellen ja lapsilleen rakastettu.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Olen talvi-ihmisiä, mitta voisi tää saatanan pakkaskausi jo loppua.
Alakaa ihan vilipittömästi vituttamaan, kun kaikki on niin saatanan vaikeaa.
Tänäaamuna oli käppäri jäässä ja kun vartin makasin -20 kelissä auton alla (voi vitun nykyautot), niin luovutin. Ahdin määräsi tahdin ja punainen loiste kävi takafillareissa.
Nyt jarru ei laahaa, ellei koske polkimeen tai keppiin. Eli "paloi pas-2" nekin sitten.
Alakaa ihan vilipittömästi vituttamaan, kun kaikki on niin saatanan vaikeaa.
Tänäaamuna oli käppäri jäässä ja kun vartin makasin -20 kelissä auton alla (voi vitun nykyautot), niin luovutin. Ahdin määräsi tahdin ja punainen loiste kävi takafillareissa.
Nyt jarru ei laahaa, ellei koske polkimeen tai keppiin. Eli "paloi pas-2" nekin sitten.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Alfassa kävi sama. Pressu persuksen päälle ja auto käymään. Pakoputken lämpö sulattaa vaijerit.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tota, en nyt halua olla ilkeä, mutta...miksi se kässäri pitää vetää talvella päälle, jos on jäätymis taipumusta sillä.?. ....Itse en käytä talvella kässäriä pysäköinnissä, jos tiedän, että se saattaa jäädä päälle.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Aina saa kysyä. Auto oli itselle tuore, enkä kässäriominaisuutta tiennyt. Vaijerit menivät vaihtoon, se ei Alfa 159 SW:ssä ole yksinkertainen operaatio(kuten ei mikään muukaan korjaus).
Tekniset laitteet pysyvät kunnossa kun niitä käyttää. Näin on kässärinkin osalta. Onneksi vaijerien kuoret pysyvät nykyisin ehjinä.
2005 Punton kässärin toimintaan voin luottaa.
Tekniset laitteet pysyvät kunnossa kun niitä käyttää. Näin on kässärinkin osalta. Onneksi vaijerien kuoret pysyvät nykyisin ehjinä.
2005 Punton kässärin toimintaan voin luottaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ok...Yks erittäin hyvä konsti vaijereiden jäätymisen estämiseksi (jonka minä olen tehnyt jokaiseen autooni, kun Uusi vaijeri on ollut kyseessä)...Eli siis ennen vaijerin asennusta, laitetaan se Uusi vaijeri esim ruuvipenkkiin,ja sitten vaan vaijerin kuoren väliin ATF:ää niin kauan, että tulee toisesta päästä läpi (valuu siis lattialle )....Näin kun sen tekee, niin eipähän jäädy ....Minulla on myös Alfa Romeo (156 V6), Ja tein siihenkin tämän tempun.....tosin ei Alfaan ole vaikea vaihtaa kässärin vaijereita
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Jos vain sattuu olemaan muovipinnoitettu vaijeri, tai vaijeriputken sisäpinta muovitettu, niin öljyillä voi olla myös ei-toivottavia vaikutuksia. Nuo muovitukset kai kestää aikansa, kunnes kuori turpoaa ruosteen takia tiukaksi ja jumiin. Muovittamattomiin vaijereihin olen itsekin öljyä laittanut, ja pitkäikäiset vaijerit saanut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tämähän se syy minullakin. Kaikista vähiten on ollut ongelmia käsijarrun kanssa, kun on käyttänyt sitä aina pysäköitäessä. Nyt ilmeisesti jostain vaijerivaippa puhki, koska nasahti jäähän pakkasen kiriessä.
Tosin.... on mulla jarrunesteetkin vanhat ja vettyneet.
Minkä huollan, sen korjaan...
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Mä oon jotain kuivavoiteluainetta teflonia tms. laittanu muovipintaisten vaijerien sisään.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Kyllä varmaan rassaa meitä kaikkia, tekniikan lisäksi ihmistäkin. Taitaa vaan lisää "Siperian kouran kahmaisua" olla tulossa, kun ennusteet eivät suuntaa alkuunkaan kevääseen: tulossa on ilmeisen pitkä kylmä jakso, pahimmillaan jopa huhtikuulle asti. Ikävä olla pessimisti, mutta muistelen "entistä elämääni" ja ilmailun meteorologeja, joilta jäi mieleen tosi mielenkiintoinen kahvipöytäkeskustelu maailmanlaajuisen lämpenemisen meille aika lailla vastakkaisista seurauksista sekä vertauskuvallinen ja osuva selitys, joka nyt tuskin oli muuta kuin "rautalankamalli", mutta lisäsi ymmärrystä meikäläisestä "perusilmastosta": Pohjoisnavan yllä on laajasti ikään kuin laakealonkeroisen meritähden muotoinen yläilmakehän suihkuvirtausapparaatti, jonka keskellä on talvisin vahva "napapyörre". Tuo pyörre pitää arktisimman eli tosi kylmän ilman paikallaan, mutta voi satunnaisesti "pettää", ja silloin napasää tulvahtaa sinne, mihin tuon suihkuvirtauksen lonkero (tai lonkerot) osoittavat, kun virtaus oikein "vetää" mukanaan sen arktisen ilmamassan. "Lonkeron" suunta on sattumanvarainen, mutta aika usein osuu meille Pohjolaan, kun etelässä on (erityisesti nykyisin) julmetun kuuma kesäilmamassa, ja vielä jäähtyessäänkin talvella lämpötilojen erot synnyttävät kohtaamisalueillaan erityisen vahvoja virtauksia. Pohjolaan suorastaan mm. tästä syystä ajautuu usein pirullinen "Siperian koura", jonka synnyttää mm. tyypillinen Atlantilta alas Tanskan tietämiltä Baltian kautta Venäjälle suihkiva virtaus. Aika monena kesänähän viime vuosina meillä on ollut tuosta syystä juuri jäätävä kesäkuun alku, aurinko ei vielä riitä lämmittämällä tasoittamaan tilannetta. Tuo napapyörre hajoaa luontaisesti auringon alkaessa lämmittää mollukkamme pohjoista lakea, mutta talvella pyörteen hajoaminen johtaa aina "Siperiaan", ja taisi olla vielä niin, että menneinä vuosikymmeninä pyörre on ollut suht vakaa, mutta nykyisin, kun maapallon ilmasto muualla lämpenee, sen vaikutus meillä voi hetkittäin olla em. syystä täysin päinvastainen eli talvien tosi kylmät jaksot yleistyvät. Ilmeisesti kuitenkin menneinä vuosikymmeninä kelit olisivat voineet olla todella arktiset eli ne "Talvisodan pakkaset", neljääkymppiä eteläisemmässä Suomessakin, joten nyt "jäädään" vaan tänne 25 pakkasasteen tietämille yleisen lämpenemisen johdosta. Pahimmillaan myös talvella joudumme yhä useammin kuumemman eteläisen ja sitten pohjoisen arktisen säämassan rintamien kohtaamisen alapuolelle, ja tarjolla onkin sitten paremman jälkeen eipä mitään muuta kuin lunta......... Summa summarum: Tieto voi toki lohduttaa, mutta laihahan tuo meidän suomalaisten vinkkelistä on sellainen............
Eli jos nyt tänne autoiluun jotain toisi, niin oma suosikki taitaa olla vanhempi ja vähemmän sähköisempi talvikulkine, mahdollisimman yksinkertainen, mutta viritetty lämmityssysteemi, niin vaivat olisivat teoriassa vähäisemmät. Tuo edellä kuvattu sään käytös ei tietenkään käsijarruvaijerimurheita varmaankaan pelasta!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Imuroin vihdoinkin parin vuoden pölyt PC kotelon sisältä ja suorittimen jäähdytyssiilistä. Ja sitte ei kone enää käynnistynyt. Hetken jo luulin, että nyt menee raudan uusimiseksi. Liekö hyppäisin kokonaan läppärimaailmaan, kun alkaa tuo PC rakentelu olla historiaa ja komponentit kalliimpia. No kas, otin emolevystä pariston irti ja käytin CMOS jumpperia toisessa asennossa, että se pyyhki BIOS asetukset ja kone yhtäkkiä käynnistyikin. Säästin niinkuin tämä hallituskin.
Kannattaa kokeilla biosin resetointia, jos kone yhtäkkiä ei käynnisty.
Kannattaa kokeilla biosin resetointia, jos kone yhtäkkiä ei käynnisty.