Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Aamusta vitutus päällä. Eilen purin yamaha kuussatkun kannen siihen pisteeseen että tämä aamu alkoi laittamalla uudet venttiilivarren tiivsteet. Ne asennettua ajattelun kasata koko kannen kunnes huomasin että perhana venojen jousien alla olleen teräsprikat eivät mahdu venakumien läpi menemään ja eihän noita uusia kumeja saanut ehjänä irti. Piti oikeen istahtaa alas ja korkata olut. Ebaysta Norjasta löytyi sit uudet venttiilivarren kumit. Prokkis siirty siis taas. Hemmetin pässinpää kyllä pitää olla.
Fiat 500L 1.4 95
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Syyläri tuli ja aamulla kävin asiaa tutkimassa eräällä tallilla.wellu kirjoitti: ↑08.01.2024 20:57wellu kirjoitti: ↑07.01.2024 15:57 On tämä saatana...
Tulin äsken sunnuntain ajeluilta ja parkkiin ajaessa huomasin punaista lunta ruudun nurkassa. Pelti auki ja paisari vajaa.
Vittujen kevät. Mistähän perkele tuo turkinpippuri nyt vuotaa, lampulla tiirailemalla ei nähnyt selkeää vuotokohtaa.
Pitää odottaa, että kone jäähtyy ja käydä katsomassa uudelleen. Saatana että vituttaa...Kennon päädythän ne siellä oli aivan märkänäwellu kirjoitti: ↑07.01.2024 16:57Pakkasella kennonpäädyt yleensä alkaa vuotamaan juu.mauricio kirjoitti: ↑07.01.2024 16:08 Alavesiletkun ja jäähdyttimen liitos yleensä pakkasilla ennen lämpeämistään jonkun teelusikallisen vuotaa ja siitä jäähdyttimen kenno voi vuotaa myös kylmänä jonkin tipan ennenkuin lämpiää. Kaikki tämmöset loppuu lämpötilan noustessa yli nollan. Tällaiset kokemukset.
Talvella paisari näyttää aina minimiä kylmänä ilman että tarvitsee lisätä nesteitä.
Stilossa kävi sama homma, mutta kun se alkoi oirehtimaan, ei sillä voinut enään ajella +100km/pvä
Tänään ei vajunut työmatkojen aikana, syyläri lähti eilen tilaukseen ja pitäisi saapua perjantaina...
Varmaan ikääntynyt/väsynyt kenno ja kolarihistoria (toi on pökätty joskus johonkin, keulan pintamuovit ja pellit ottaneet osumaa mutta runko ei), helvetin kova pakkanen (-32...-35) ja lämpöshokit tehny tehtävänsä. Joka matkalla huomasi lämpömittarista milloin termari aukesi, molempiin suuntiin ylämäessä missä moottoria kuormitetaan ja lämpöä syntyy. Fire-pohjaisissa olen huomannut termarissa pientä hystereesiä, eli aluksi termari aukeaa aika reippaasti, jonka jälkeen tasaantuu.
Esimerkiksi stilossa ja tossa Lineassa molemmissa aukeaa 88°C termari öbaut näin:
+92-->82-->90-->86-->89-->88-->89-->88....jne
Toi kun kerralla rojautetaan reilummin +90 asteista vettä kennon päätyyn, kun -34 asteinen ajoviima on varmasti kylmentänyt kaiken moottorin etupuolella olevan, ei ainakaan helpota tihmivää kennonpäätyä.
Jos nyt jotain positiivista pitää keksiä, niin +54.7°C näytti olevan sisälle puhallettava ilma noilla pakkasilla.
Joo, keula kasattu edestäpäin, eli syyläri purkaantuu alaspäin ja syylärin kiinnitysraudat irroitetaan edestäpäin.
Jos pultit olisi uudet ja hienot ruosteettomat, paikoilleen öljytyt, saisi ne auki sumuvalojen peitelevyjen kohdalta nyhräämällä.
180tkm suolattuja maanteitä, niin pulteista ei ole edes kantoja jäljellä. Eli "pikkuinen" remontti olisi vain:
- Auto ylös
- Pyörät pois
- Sisälokarit pois
- Puskuri pois (jotta ton saa pois, niin maski, lisävalot, kilpiteline jne)
- Välijäähdytin pois
- Ilmastoinnin lauhdutin pois
- Niiden kiinnityspulttien poraus
- Syylärin vaihto
- Leipominen takaisin nippuun
Vitut, minulla on nyt 12l jäähynestettä kontissa mukana. Katotaan riittääkö kevääseen...
Alkaa ihan oikeasti tehdä mieli ostaa joku vanha ja pieni, haiseva ja ruosteinen paska tohon parkkipaikalle kakkosautoksi, että kun nämä sähköaivojen ja älylaatikoiden aikaan kasaan hierotut muovi-pulkat alkavat milloin mistäkin välistä hajoilemaan, niin wanhan liiton kaasutin + kärjet liikkuu aina.
Kun eihän tässäkään minua vituta se, että syyläri vuotaa, vaan se että minkä vitun ihmeen takia joka saatanan keksintö pitää näissä "nykyautoissa" (tuokin jo 15v vanha) taikinoida noin vitun syvälle erilaisten muovilirvakkeiden taakse ja kääriä siihen ympärille vielä 2-300 metriä erilaisia sähköjohtoja, laipaineletkuja ym. pasketta??
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tämäpä se. Eilen huomasin että se vitun jonku asentaman letkulämmittimen kiinitysklemmarit vuotaa. Oli tarkotus aikasemmin jo tilata Autodocilta siihen ehjä letku ja heittää kuikkaa koko mötikällä. Se ei edes toimi tässä autossa ja nyt se pakkasilla lisäksi vuotaa.wellu kirjoitti: ↑13.01.2024 17:32Syyläri tuli ja aamulla kävin asiaa tutkimassa eräällä tallilla.wellu kirjoitti: ↑08.01.2024 20:57wellu kirjoitti: ↑07.01.2024 15:57 On tämä saatana...
Tulin äsken sunnuntain ajeluilta ja parkkiin ajaessa huomasin punaista lunta ruudun nurkassa. Pelti auki ja paisari vajaa.
Vittujen kevät. Mistähän perkele tuo turkinpippuri nyt vuotaa, lampulla tiirailemalla ei nähnyt selkeää vuotokohtaa.
Pitää odottaa, että kone jäähtyy ja käydä katsomassa uudelleen. Saatana että vituttaa...Kennon päädythän ne siellä oli aivan märkänä
Tänään ei vajunut työmatkojen aikana, syyläri lähti eilen tilaukseen ja pitäisi saapua perjantaina...
Varmaan ikääntynyt/väsynyt kenno ja kolarihistoria (toi on pökätty joskus johonkin, keulan pintamuovit ja pellit ottaneet osumaa mutta runko ei), helvetin kova pakkanen (-32...-35) ja lämpöshokit tehny tehtävänsä. Joka matkalla huomasi lämpömittarista milloin termari aukesi, molempiin suuntiin ylämäessä missä moottoria kuormitetaan ja lämpöä syntyy. Fire-pohjaisissa olen huomannut termarissa pientä hystereesiä, eli aluksi termari aukeaa aika reippaasti, jonka jälkeen tasaantuu.
Esimerkiksi stilossa ja tossa Lineassa molemmissa aukeaa 88°C termari öbaut näin:
+92-->82-->90-->86-->89-->88-->89-->88....jne
Toi kun kerralla rojautetaan reilummin +90 asteista vettä kennon päätyyn, kun -34 asteinen ajoviima on varmasti kylmentänyt kaiken moottorin etupuolella olevan, ei ainakaan helpota tihmivää kennonpäätyä.
Jos nyt jotain positiivista pitää keksiä, niin +54.7°C näytti olevan sisälle puhallettava ilma noilla pakkasilla.
Joo, keula kasattu edestäpäin, eli syyläri purkaantuu alaspäin ja syylärin kiinnitysraudat irroitetaan edestäpäin.
Jos pultit olisi uudet ja hienot ruosteettomat, paikoilleen öljytyt, saisi ne auki sumuvalojen peitelevyjen kohdalta nyhräämällä.
180tkm suolattuja maanteitä, niin pulteista ei ole edes kantoja jäljellä. Eli "pikkuinen" remontti olisi vain:
- Auto ylös
- Pyörät pois
- Sisälokarit pois
- Puskuri pois (jotta ton saa pois, niin maski, lisävalot, kilpiteline jne)
- Välijäähdytin pois
- Ilmastoinnin lauhdutin pois
- Niiden kiinnityspulttien poraus
- Syylärin vaihto
- Leipominen takaisin nippuun
Vitut, minulla on nyt 12l jäähynestettä kontissa mukana. Katotaan riittääkö kevääseen...
Alkaa ihan oikeasti tehdä mieli ostaa joku vanha ja pieni, haiseva ja ruosteinen paska tohon parkkipaikalle kakkosautoksi, että kun nämä sähköaivojen ja älylaatikoiden aikaan kasaan hierotut muovi-pulkat alkavat milloin mistäkin välistä hajoilemaan, niin wanhan liiton kaasutin + kärjet liikkuu aina.
Kun eihän tässäkään minua vituta se, että syyläri vuotaa, vaan se että minkä vitun ihmeen takia joka saatanan keksintö pitää näissä "nykyautoissa" (tuokin jo 15v vanha) taikinoida noin vitun syvälle erilaisten muovilirvakkeiden taakse ja kääriä siihen ympärille vielä 2-300 metriä erilaisia sähköjohtoja, laipaineletkuja ym. pasketta??
Fiat 500L 1.4 95
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Pakko vääntää veistä haavassa: 2005 Punto 1.2 kaksilla hyvillä renkailla. Ajettu 158000 km. "Mutsin käytössä", autoharrastajapoika, joka toimi myyjänä huolehtinut huollot. (Sukunimet omistushistoriassa täsmää). Todella siisti paria ulkonaarmua lukuunottamatta. Ainoa vika on toimimaton penkinlämmitin. Todella jämäkkä ajettava ja hauska auto. 1300€.wellu kirjoitti: ↑13.01.2024 17:32 Alkaa ihan oikeasti tehdä mieli ostaa joku vanha ja pieni, haiseva ja ruosteinen paska tohon parkkipaikalle kakkosautoksi, että kun nämä sähköaivojen ja älylaatikoiden aikaan kasaan hierotut muovi-pulkat alkavat milloin mistäkin välistä hajoilemaan, niin wanhan liiton kaasutin + kärjet liikkuu aina.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Eio puntokaan tarpeeksi vanaha.Nipa kirjoitti: ↑13.01.2024 18:56Pakko vääntää veistä haavassa: 2005 Punto 1.2 kaksilla hyvillä renkailla. Ajettu 158000 km. "Mutsin käytössä", autoharrastajapoika, joka toimi myyjänä huolehtinut huollot. (Sukunimet omistushistoriassa täsmää). Todella siisti paria ulkonaarmua lukuunottamatta. Ainoa vika on toimimaton penkinlämmitin. Todella jämäkkä ajettava ja hauska auto. 1300€.wellu kirjoitti: ↑13.01.2024 17:32 Alkaa ihan oikeasti tehdä mieli ostaa joku vanha ja pieni, haiseva ja ruosteinen paska tohon parkkipaikalle kakkosautoksi, että kun nämä sähköaivojen ja älylaatikoiden aikaan kasaan hierotut muovi-pulkat alkavat milloin mistäkin välistä hajoilemaan, niin wanhan liiton kaasutin + kärjet liikkuu aina.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
No mites jos Nettiautosta, tai jostain muusta paikasta löytyisi 1700i Koneinen Takaveto Lada?....niiden ikähaarukka on noin 94-97....Itselläni ollut jo viimeiset 13vuotta -97 1700i farmari Takaveto Lada....ollut siis pelkästään talvikäytössä (kesärenkaita minulla siihen ei edes ole, vanteita kylläkin löytyisi, jos haluiaisi kesäkumit hommata, mutta ei tarvetta)....Vai onkos Lada jo sitten liian "vanha"?
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Pulkkista lainaten:stella kirjoitti: ↑13.01.2024 20:32No mites jos Nettiautosta, tai jostain muusta paikasta löytyisi 1700i Koneinen Takaveto Lada?....niiden ikähaarukka on noin 94-97....Itselläni ollut jo viimeiset 13vuotta -97 1700i farmari Takaveto Lada....ollut siis pelkästään talvikäytössä (kesärenkaita minulla siihen ei edes ole, vanteita kylläkin löytyisi, jos haluiaisi kesäkumit hommata, mutta ei tarvetta)....Vai onkos Lada jo sitten liian "vanha"?
"Ehämmä semmosta voi tehdä nehä ampuu mut saatana..."
Ehkä tämä on sitä vanhojen hyvien aikojen haikailua, kun unoili, seiskaili ja kaseili menemään vailla huolta huomisesta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
No jos Lada on näinä raakoina Venäjän/Ukrainan sodan aikana liian "raaka" vaihtoehto, niin eikös Nettiautosta löytyisi joku vanhan hyvän ajan takavetoinen Opel Kadett/Ascona....Toyota Corolla...yms takavetoinen laite.?....tosin ei ehkä sitä kaikista rääkätyintä kannata ostaa, vaan sijoittaa kerralla vähän enemmän parempikuntoiseen, ja sehän on samalla sitten vähän niinkuin talviharrasteautowellu kirjoitti: ↑13.01.2024 20:37Pulkkista lainaten:stella kirjoitti: ↑13.01.2024 20:32No mites jos Nettiautosta, tai jostain muusta paikasta löytyisi 1700i Koneinen Takaveto Lada?....niiden ikähaarukka on noin 94-97....Itselläni ollut jo viimeiset 13vuotta -97 1700i farmari Takaveto Lada....ollut siis pelkästään talvikäytössä (kesärenkaita minulla siihen ei edes ole, vanteita kylläkin löytyisi, jos haluiaisi kesäkumit hommata, mutta ei tarvetta)....Vai onkos Lada jo sitten liian "vanha"?
"Ehämmä semmosta voi tehdä nehä ampuu mut saatana..."
Ehkä tämä on sitä vanhojen hyvien aikojen haikailua, kun unoili, seiskaili ja kaseili menemään vailla huolta huomisesta.
Mutta....Ei minuakaan ole ammuttu, vaikka olen Ladalla liikkunutkin tuolla kylillä melkein joka päivä tässä talven aikana
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
No tota on tullut uaeampi vuosi jo tuumailtua, että kaksi vaihtoehtoa:stella kirjoitti: ↑13.01.2024 21:02No jos Lada on näinä raakoina Venäjän/Ukrainan sodan aikana liian "raaka" vaihtoehto, niin eikös Nettiautosta löytyisi joku vanhan hyvän ajan takavetoinen Opel Kadett/Ascona....Toyota Corolla...yms takavetoinen laite.?....tosin ei ehkä sitä kaikista rääkätyintä kannata ostaa, vaan sijoittaa kerralla vähän enemmän parempikuntoiseen, ja sehän on samalla sitten vähän niinkuin talviharrasteautowellu kirjoitti: ↑13.01.2024 20:37Pulkkista lainaten:stella kirjoitti: ↑13.01.2024 20:32
No mites jos Nettiautosta, tai jostain muusta paikasta löytyisi 1700i Koneinen Takaveto Lada?....niiden ikähaarukka on noin 94-97....Itselläni ollut jo viimeiset 13vuotta -97 1700i farmari Takaveto Lada....ollut siis pelkästään talvikäytössä (kesärenkaita minulla siihen ei edes ole, vanteita kylläkin löytyisi, jos haluiaisi kesäkumit hommata, mutta ei tarvetta)....Vai onkos Lada jo sitten liian "vanha"?
"Ehämmä semmosta voi tehdä nehä ampuu mut saatana..."
Ehkä tämä on sitä vanhojen hyvien aikojen haikailua, kun unoili, seiskaili ja kaseili menemään vailla huolta huomisesta.
Mutta....Ei minuakaan ole ammuttu, vaikka olen Ladalla liikkunutkin tuolla kylillä melkein joka päivä tässä talven aikana
A) telalla maalattu vanha paske, aivan sama miten ryypätyn näkönen, kunhan teknisesti a-luokkaa
B) suoraan museoitu jonka palauttaa tieliikenteeseen
Nappisfarkku olisi kyllä hiano. Nii olis mirafiorikin, tai 127, 128, 850, Ritmo, Tempra, kasari-renu.....onhan noita vauhtoehtoja.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ja minä jo uhkailin tässä taannoin tulla D-Kadetilla kylille, nimim. Voden kaveriksi, "talviooppelistiksi", mutta jäi uhmaamatta kerhon muuta hallitusta........... Alkaa nimittäin jo olla kohtalaisen harvinaiseksi käynyt saatika tiellä vastaan tuleva ajopeli. Kesällä viimeksi ajelin maaradalla, aivan iskussa, mutta toki katsastamatta. Sen verran on hyvä, että korin hionnalla ja päällemaalauksella alkaisi olla museotarkastuskelpoinenkin, alkuperäinen sisustus ja kaikki. Viimeksi liikkeellä ollut ennen koronavuosia Vääksyn vanhojen autojen illassa, ja täydessä ajossa ollut katsastettuna 2015-2016. Multiplata odotellessa Saksasta talvella 2005 ollut viimeksi ensisijaisena käyttöautona, ja tuli mm. talvilämpimyys koettua/varmistettua, melkein jalat uhkasivat kärventyä. Taisin jo 80-luvulla tuota kennoa viritellä, aivan sauna on auto. Samat temput pitäisi tehdä ykkössarjan "seiskaan", niin saisi tässä Jyväskylässä ainakin näkyvyyttä hyväkuntoisten vanhojen autojen käyttöön paikallisen ympärivuotisen Anglia-veikon ohella. Nimim. Wellun kanssa on tuumailtu, hänellä kun on kokemustakin 127:n lämppärin viimesen päälle virittämisestä, että tälle olisi edelleen tilausta. Olisipas mainiota "talwiautomainosta" parinkymmenen asteen pakkasella hiljakseen valutella Rantaväylällä liikennevaloihin, T-paita päällä, ikkuna puoli auki kuuman ilman noustessa sisältä - ja katsella viereen ajavien isojen nykyautojen jäisten lasien takaa epäuskoisia ilmeitä
PS. on lopetettava tunnelmointi, kun menee jo raskaasti ohi otsikon, vaan sen verran on sanottava, että oikein nauru pääsi, kun kaikkein kovimmilla pakkasilla tepastelin jalan tuohon keskustaan, autoja ja kuskeja ohimennen katsellen. Uskokaa tai älkää, mutta aivan läpisula vanha Saab 99 oli ylivoimaisen lämpimän näköinen, kaikki lasit auki, vanha pariskunta hiljalleen huristeli Taulumäellä kohti Laukaata. Vieressä useampi nykyajopeli, merkistä riippumatta, silmänreiät tuulilaseissa
PS2. Vodella muuten taitaa olla se toinen 128 edelleen kaupan.......
PS. on lopetettava tunnelmointi, kun menee jo raskaasti ohi otsikon, vaan sen verran on sanottava, että oikein nauru pääsi, kun kaikkein kovimmilla pakkasilla tepastelin jalan tuohon keskustaan, autoja ja kuskeja ohimennen katsellen. Uskokaa tai älkää, mutta aivan läpisula vanha Saab 99 oli ylivoimaisen lämpimän näköinen, kaikki lasit auki, vanha pariskunta hiljalleen huristeli Taulumäellä kohti Laukaata. Vieressä useampi nykyajopeli, merkistä riippumatta, silmänreiät tuulilaseissa
PS2. Vodella muuten taitaa olla se toinen 128 edelleen kaupan.......
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Fun fact: 99 tekee ne silmänreiät tehdastekoisesti . Siinä, missä nykyautoissa tuntuu poikkeuksetta olevan tuulilasin lämpöpuhallus olevan alareunasta suunnattuna ylöspäin, on 99:ssä tuulilasin ilmakanavat syvyyssunnassa keskellä kojelautaa ja ampuu melko keskelle lasia. Sinänsä nerokasta, että ilmaa tohotetaan lähtökohtaisesti juuri siihen, mistä eniten katsellaan ulos ja huurukin poistuu ympyrämäisesti joka suuntaan eikä vain ylös. Mutta jos lasia ei siivoa itse, niin ensimmäisenä siihen lumi-/jääkerrokseen sulaa juurikin sellaiset ampuma-aukot etupenkkiläisilleMultiplaJTDmies kirjoitti: ↑14.01.2024 13:14 PS. on lopetettava tunnelmointi, kun menee jo raskaasti ohi otsikon, vaan sen verran on sanottava, että oikein nauru pääsi, kun kaikkein kovimmilla pakkasilla tepastelin jalan tuohon keskustaan, autoja ja kuskeja ohimennen katsellen. Uskokaa tai älkää, mutta aivan läpisula vanha Saab 99 oli ylivoimaisen lämpimän näköinen, kaikki lasit auki, vanha pariskunta hiljalleen huristeli Taulumäellä kohti Laukaata. Vieressä useampi nykyajopeli, merkistä riippumatta, silmänreiät tuulilaseissa
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Sata-kaks-seiskassahan on kan noin. Kojelaudan rinkulat suunnattuna lasille aukeaa kaksi pyörylää, jotka sitten leviää siitä.Aero kirjoitti: ↑14.01.2024 15:07Fun fact: 99 tekee ne silmänreiät tehdastekoisesti . Siinä, missä nykyautoissa tuntuu poikkeuksetta olevan tuulilasin lämpöpuhallus olevan alareunasta suunnattuna ylöspäin, on 99:ssä tuulilasin ilmakanavat syvyyssunnassa keskellä kojelautaa ja ampuu melko keskelle lasia. Sinänsä nerokasta, että ilmaa tohotetaan lähtökohtaisesti juuri siihen, mistä eniten katsellaan ulos ja huurukin poistuu ympyrämäisesti joka suuntaan eikä vain ylös. Mutta jos lasia ei siivoa itse, niin ensimmäisenä siihen lumi-/jääkerrokseen sulaa juurikin sellaiset ampuma-aukot etupenkkiläisilleMultiplaJTDmies kirjoitti: ↑14.01.2024 13:14 PS. on lopetettava tunnelmointi, kun menee jo raskaasti ohi otsikon, vaan sen verran on sanottava, että oikein nauru pääsi, kun kaikkein kovimmilla pakkasilla tepastelin jalan tuohon keskustaan, autoja ja kuskeja ohimennen katsellen. Uskokaa tai älkää, mutta aivan läpisula vanha Saab 99 oli ylivoimaisen lämpimän näköinen, kaikki lasit auki, vanha pariskunta hiljalleen huristeli Taulumäellä kohti Laukaata. Vieressä useampi nykyajopeli, merkistä riippumatta, silmänreiät tuulilaseissa
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
kun taas Scudo mk1 mittaristopahka tekee ilmavirralle sen, että kuskin näkökenttä on viimoisia mitkä tuossa autossa sulaa..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Saabin kulutushan määriteltiin 99 aikoina niin, että 12 l/100 km on normi ja sitä kylmemmällä kulutuksen näkee lämpömittarista. Joten pitäisi lämpöäkin syntyä...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Halvatun internet huijarit. Ei sillä että itelle olis sattunut mitään, mutta ilmeisesti hollantilaisen italo-osakaupan FD Ricambin tietokanta kräkätty ja hyödynnetty kalasteluviesteihin. Kävin äsken vaihtamassa oman salasanan sinne, varmuuden vuoksi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net